MSI säljstartar ultratunna speldatorn GS70 i augusti

Permalänk

Håller med, själv kör man Mini ITX, får plats med riktiga grejer och kan ändå flytta datorn hyfsat bra. Får mycket mer för pengarna

Visa signatur

Silverstone Sugo SG08 | Asus PZ77-I Deluxe | Intel Core i5 3570k | XFX Radeon 7970 Dual Fan Ghz Editon | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Phanteks PH-TC14CS Blå

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kommer kanske att köpa den.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av betan:

Kan vara för surround eller två front och en mic.
Jag hade två front på en bärbar, smidigt när två skulle kolla på film på t.ex. tåg och flyg.

deras andra modeller har flera 3.5mm uttag också, anpassat för headsets med separata vänster/höger anslutningar. om jag fattade det rätt på den datorn jag kikade på.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Överhettning på köpet eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swe021:

Ökad läs/skrivhastighet, ökad prestanda sett till livslängd osv

Förståeligt att man vill ha RAID på HDD eftersom dom är så otroligt långsamma och man verklig vill ha ökad läs och skrivhastighet.

Men SSD är ju otroligt snabba, så då känns det inte som man behöver ökad läs- och skriv-hastighet.

Permalänk
Medlem

Hahaha utvecklingen går bara mer och mer åt fel håll...
Göra datorerna starkare och smalare = Varmare och sämre kvalité. Kommer bli riktigt imponerad om den genomsnittliga GS70'n håller i över ett år...

Jag vill ha en tjock laptop, gärna med mekaniskt tangentbord och riktigt robust chassi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille94:

Överhettning på köpet eller?

MSI körde passiv kylning och chansar på att dator inte brinner upp...
Nej, jag tror de har rätt så bra koll på sånt, speciellt när datorn kostar 16 lax och ska vara ett premiumbygge.

Permalänk
Skrivet av jonasies:

2,66 kg är ju fortfarande tungt att släpa på.

Förstår inte vad problemet skulle vara med att den väger över 2kg.
Min laptop väger 2,2kg och med laddaren hamnar den nog runt samma vikt som denna. Har absolut inga problem när jag bär den fram och tillbaka till skolan osv. Då har jag även massor annat i väskan.
Men jag är kanske inte heller målgruppen för "ultrabooks".

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Så länge den är tyst och sval så skulle den kunna vara helt okej.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag känner att om jag nu skulle köpa en Gaming-laptop, så ser jag hellre att den är tjockare med bättre kylning och hårdvara än tunn och dyr...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet. Stark spelprestanda och tunnhet. Gillas enormt.

Dessvärre har jag svårt att tänka mig att det kommer fungera bra i längden, och om man vill ha en gaminglaptop är man nog ändå beredd på att offra lite vikt och storlek för att få lite prestanda.

Själv går jag i köpetankar och funderar på om det är en gaminglaptop jag vill ha eller en mITX-burk idéen med en mITX-speldator får nördhjärtat att bulta lite extra men samtidigt så skulle det nog vara lite smidigare med en laptop om man bara ska över till en kompis över natten och spela lite, så att säga.

Permalänk
Skrivet av Marcuswb:

För stor. Ge mig en 15-tummare och jag är med i matchen. I övrigt verkar den trevlig

Kommer med all säkerhet ut en 15" GS60.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

En så kraftfull och tunn dator för det priset så släpper Asus sin för samma pris men inte i närheten av samma prestanda, dock med bättre skärm men priset är för högt!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Ingen halvdecimetertjock Alienware och inget Macbookplagiat. Helt klart den snyggaste laptopen jag sett sen förra generationens Dell Studio XPS. Frågan är bara hur länge den grafikmässigt står sig mot de tjockare varianterna.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

På tok för höga priser på dessa laptops asså!
780gtx sli m.m för 17k sure men för detta? runt 9-9500kr sure.

Men MSI låter ju så förbannat när dem varvar upp och blir varma.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men hur kommer det vara med ljud och värmeutveckling?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Förstår inte alla er "haters", det är en laptop dom har sämre prestanda per krona. Den kommer inte brinna upp, det är inte tungt att bära ~2kg.

Tycker denna verkar väldigt vettigt i jämförelse med andra spel laptops. Kan tänka mig att köpa en sådan här faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Razer Blade 14" är betydligt mer attraktiv i mina ögon. Skärmen är visserligen en TN men det kan jag leva med då det kompakta formatet med prestandan som sitter i är helt otroligt.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Väldigt dyr för specen! Köpte mig nyss en Thor Einride och den tyckte jag var rätt rimlig för 10k. Den här har ju nästan samma saker i sig fast de har lagt till 7k på priset.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Väldigt dyr för specen! Köpte mig nyss en Thor Einride och den tyckte jag var rätt rimlig för 10k. Den här har ju nästan samma saker i sig fast de har lagt till 7k på priset.

Och din dator har även 2kg extra, det är inte precis något man vill släpa med sig. Sen att den är dubbelt så tjock också är ju en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Och din dator har även 2kg extra, det är inte precis något man vill släpa med sig. Sen att den är dubbelt så tjock också är ju en annan sak.

Min Thor väger in på 2.7kg inklusive batteriet enligt cdon, inte vägt själv för att kolla om det stämmer dock. GS70 står det väger in på 2.66kg. Den är inte dubbelt så tjock. Mycket tjockare ja. Dubbelt så tjock nej. MSI GS70 ser ut att vara en jättefin dator men jag tycker priset var lite för saftigt.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Spelar inte men behövde laptop med muskler och hittade för mig okända Clevo i toppen av alla Futuremarks tester för typiska laptop-CPU:er.
Beställde en 11,6" med komponenter enligt signaturen nedan och är mycket nöjd, den första bärbara jag träffat på som funkar som en riktigt bra desktop.
Finns i större varianter om någon vill ha det.

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av cogiskart:

Min Thor väger in på 2.7kg inklusive batteriet enligt cdon, inte vägt själv för att kolla om det stämmer dock. GS70 står det väger in på 2.66kg. Den är inte dubbelt så tjock. Mycket tjockare ja. Dubbelt så tjock nej. MSI GS70 ser ut att vara en jättefin dator men jag tycker priset var lite för saftigt.

Jadå självklart är de billigare. Dock inte msata ssd i raid, 17" modellen väger 3,2 Kg inklusive batteriet enligt cdon.

Dock skulle jag kunna tänka mig en MSI GS70 för helheten. Allt är heltenkelt lite bättre och för mig är de värt de extra pengarna. Högtalarna, tangentbordet, vikt, sånt som ofta missas är även det viktigt för mig. Speciellt då jag bara ska ha en dator. Dock skulle jag vilja ha 250gb SSD som minst men gärna i raid 0.

Mina krav ligger på:
- Gärna än 3kg
- 17", gärna IPS (finns dock inte med det andra tillbehören)
- Minst GTX 760m
- Minst 250GB ssd (gärna i raid 0)
- Bra högtalare och tangentbord
- Minst 8gb ram

Så för mig passar GS70 nästan ivf.

Permalänk

Trevligt att de slutat med julgransbelysningen.

Permalänk
Skrivet av bgix:

Spelar inte men behövde laptop med muskler och hittade för mig okända Clevo i toppen av alla Futuremarks tester för typiska laptop-CPU:er.
Beställde en 11,6" med komponenter enligt signaturen nedan och är mycket nöjd, den första bärbara jag träffat på som funkar som en riktigt bra desktop.
Finns i större varianter om någon vill ha det.

Jag personligen kommer aldrig igen att köpa no-name datorer. Köpte en Zepto och den var bara skit efter 2 år.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar över vikten borde titta på den här http://www.youtube.com/watch?v=NQu4VdXiraI .

Nej, en laptop på 2.66 kg är inte tung... man jonglerar med den vikten.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

Här är en hands-on och kollar lite under skalet också för er som är intresserade. Mumms!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macatonia:

Jag personligen kommer aldrig igen att köpa no-name datorer. Köpte en Zepto och den var bara skit efter 2 år.

Jag funderade på en Zepto men de försvann innan jag hann beställa, kanske lika bra det.

Clevo är inget garageföretag, producerar mer än två miljoner laptops per år men många av de prestandamodeller kunden själv kan konfigurera i detalj säljs under andra namn valda av de lokala säljarna.

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk

Någon som vet om de planerar att släppa en med mindre skärm?