Xbox One till Sverige först 2014

Permalänk
Medlem

Oj oj oj vad MS gör det lätt för Sony att ta marknadsandelar.

Årets julklapp 2013, Playstation 4.

Detta är ju bara skrattretande. Kan knappt sluta skratta (kanske för att jag är trött) när jag tänker på allt som hänt sedan Microsoft "visade" upp sin Xbox One.¨
Vi må ha liten folkmängd men är nog bra mycket köpstarkare än många andra länder. Kolla bara på datorkomponenter där Sverige många blir högprioriterad vid nylanseringar/revidieringar.

Äger en Xbox, Xbox 360. Men det blir nog en Ps4 denna gång.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Det blev plötsligt en bra jul marknad för ps4 konsolerna som vi som förbokat får. Nån rik från 08 land som vill köpa min ps4 till sina barn i julklapp för 8000kr så går det bra

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tror de trillade över den

Snarare gick förbi den och sen vände tillbaka för att sparka på den.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

men ja när microsoft säger "F#¤k you men du får köpa vår konsol senare" blir man ju väldigt sugen på o köpa den.

eller vänta nu ps4 såg bra ut.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Frågan är hur mycket lilla Sverige betyder för MS Men det är definitivt sista spiken i kistan för dem i vårt avlånga land. PS4 it is!

Det är ju också fint att de hoppar över vårt land till förmån för Österrike, Irland och Nya Zeeland. Jag tycker vi borde varit bättre prioriterade och jag gissar på att köpkraften är starkare här. (Nya Zeeland kan jag förstå att de klumpat ihop med Australien, men de två andra, nej!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Frågan är hur mycket lilla Sverige betyder för MS Men det är definitivt sista spiken i kistan för dem i vårt avlånga land. PS4 it is!

"Xbox One lanseras i bland annat USA, Australien, Storbritannien, Tyskland och Frankrike den 12 november".

Kan bli spiken i kistan i fler, beror på vilka länder det handlar om. ^^

Permalänk

Förvånad man blir, sen fattas väl bara att häften får skicka in sina konsoler pga "red touch of death".

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Somliga straffar gud direkt, var det va? I detta fallet gjordes det lite sent.

XBOX Pudel* och Windows 8.Pudel* kommer säkert gå jättebra.

(*Pudel är lika med ett)

Nej, hehe snart ska vi se att de tvärvänder och säger att ''Nej vi lanserar inte XBOX 180 i Norden''.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Nämen, ändrar dom saker igen? Microsoft.......*facepalm*

De ändra inget i detta fallet tror jag.
Sverige har inte varit i Tier 1 sedan start.

Det som förvånar mig mest är att de finns en stort antal länder de överhuvudtaget inte kommer släppa konsolen i. Den kommer bara släppas i 21 länder.

Listan på länder som kommer få Xbox One, det ska tydligen inte ens gå att importera tack vare region locks:
http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-06-14-21-launch-co...

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Hur många spel kommer finnas vid release av Xbox One och PS4?
Kommer man kunna spela föregående konsols spel?
Finns säkert svar på detta överallt.... men

här får du svar på de mesta du undrar över, riktigt bra sida, står vilka spel som ska släppas på releasedagen osv.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_vs._Wii_U_...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Klunken:

här får du svar på de mesta du undrar över, riktigt bra sida, står vilka spel som ska släppas på releasedagen osv.

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_vs._Wii_U_...

Tusan vad slö Wii U är egentligen. :S

Däremot brukar inte mod communityn vara direkt slöa när det kommer till att programmera emulatorer där det går.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

MS gör en Dallas it was all a bad dream bobby!

dom kunde ju lika gärna ha struntat i att visa konsolen.
inget stämmer ju längre ändå.
fan svårt att hålla koll på vad som är kvar sen utannonseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

RIP in peace Xbox One
Bara otroligt stora fanboys nu som kommer köpa den glorifierade skolådan.

Blir så sjukt trött på folk som skriver "RIP in peace". Vet du ens vad RIP står för?

Permalänk
Medlem

Men min fråga är.. VARFÖR I HELVETE PRIORITERAS ETT LITET LAND SOM ÖSTERRIKE ISTÄLLET FÖR SVERIGE?! Sverige är en av dom köpstarkaste marknaderna i EU?!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Inaktiv

Har alltid tyckt att PS har varigt en bättre konsol jämfört med Xbox. Tycket att det är löjligt att dem inte ska lansera det i Sverige på Release dag, även om jag inte kommer köpa Xbox1 så är det ju ganska taskigt mot de som faktiskt vill ha och tänker köpa en Xbox1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Bosatt i USA sedan 2009. MJycket bättre här borta jämnfört med Sverige med tanke på livskvalitet och priser.

Ontopic: En av anledningarna till att norden inte ligger i fokus just nu är för att trycket för en One i USA är väldigt högt, kommer garanterat vara slutsåld i någon vecka

Bara bättre om du har bra arbete då du inte betalar så hög skatt.
Förutom det är USA en riktig sophög till land tycker jag i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Komiskt Hur mycket av Xbox One evenemanget stämmer idag?

Konsolen heter fortfarande Xbox One...

... Typ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebskiii:

Men min fråga är.. VARFÖR I HELVETE PRIORITERAS ETT LITET LAND SOM ÖSTERRIKE ISTÄLLET FÖR SVERIGE?! Sverige är en av dom köpstarkaste marknaderna i EU?!

Frågar du MS det? Deras förnuft har ju försvunnit sedan ett antal år tillbaka.

Skrivet av Tobblish:

RIP in peace Xbox One
Bara otroligt stora fanboys nu som kommer köpa den glorifierade skolådan.

Reast in peace in peace? För RIP står just för Rest in peace.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebskiii:

Men min fråga är.. VARFÖR I HELVETE PRIORITERAS ETT LITET LAND SOM ÖSTERRIKE ISTÄLLET FÖR SVERIGE?! Sverige är en av dom köpstarkaste marknaderna i EU?!

vad har österrike och tyskland gemensamt?

hint; vilket språk pratar man i både syrien och irak? är det samma språk eller är det syriska och irakiska?

allmänbildning är inte prio här nej

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Bara bättre om du har bra arbete då du inte betalar så hög skatt.
Förutom det är USA en riktig sophög till land tycker jag i alla fall

Uppenbarligen har du ingen direkt kunskap eller erfarenhet om USA. Ja, har man inte jobb och vill utnyttja systemet som svenskar och invandrare gör i Sverige så har man ingen lycka här borta. Skaffar man dock ett jobb så är livskvaliten bättre generellt sett här i USA ifall man inte har någon åkomma som behöver hospitalisering. *** raderat ***

PS. Som referens så tjänar jag och min fru $130000 om året vilket är ganska hyffsat

Redigerat
Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Om ni hade lagt 1/8 av eran energi på att vara positiva så hade förmodligen det hjälp mer än att ni sitter här och gnäller över ett, förmodligen prioriterat, affärsbeslut av Microsoft. Dvs mata den marknad som de får in mest pengar på inledningsvis.

Den som väntar på något gott...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

vad har österrike och tyskland gemensamt?

hint; vilket språk pratar man i både syrien och irak? är det samma språk eller är det syriska och irakiska?

allmänbildning är inte prio här nej

Jaha, och varför är också Belgien och Schweiz exkluderade från lansering 2013 då? Vilka språk pratar man där? Hm?

Som sagt, om man kan tänka lite så förstår man att det MS säger om lokalisering är BS, istället för att nämna den verkliga orsaken som troligtvis är dåliga yields på kretsarna.
"While we wish we could launch Xbox One simultaneously in these markets, there are many factors that determine the timing of specific market launches. This includes work to localize the Xbox One dash, incorporate additional voice and languages, and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldphag:

vad har österrike och tyskland gemensamt?

hint; vilket språk pratar man i både syrien och irak? är det samma språk eller är det syriska och irakiska?

allmänbildning är inte prio här nej

Så varför är Frankrike med bland dessa men inte Schweiz?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

tror någon här inne du kan få en mus att funka i ett xbox`one med lite moddning o grejer ?`menar efter ett par år måste de ju funka! ochg varöfr gör dom inte så man kan koppla in ett t-bord``och slutar fördumma allt i konsolen då skulle ju spel pc:n dö på fjorton dar....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så varför är Frankrike med bland dessa men inte Schweiz?

För att amerikanare inte klarar av att skilja Sverige och Schweiz såklart!

"Dave! WTF, why is Sweden on this list two times? They aren't getting the Xbox One in the first tier...damnit! *stryker båda från listan*"

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Microsoft gjorde verkligen bullseye nu. Dom har gått från dåliga till genomusla på ett år.

Tack och lov finns Windows 7 kvar som ett gammalt sketet plåster.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kenta42:

Inte så förvånad.
Dock är nog risken att Sony kommer att göra det samma..
Sverige har för liten befolkning så det är inte ekonomiskt lönt att prioritera oss

Jasså? varför inte skicka 100k enheter hit? Det kanske inte är så mycket för MS men det säljer lika fort som 100k enheter i USA och dom får lite nöjda kunder även i Sverige.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jasså? varför inte skicka 100k enheter hit? Det kanske inte är så mycket för MS men det säljer lika fort som 100k enheter i USA och dom får lite nöjda kunder även i Sverige.

Läste du överhuvudtaget artikeln? Gör om gör rätt.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Uppenbarligen har du ingen direkt kunskap eller erfarenhet om USA. Ja, har man inte jobb och vill utnyttja systemet som svenskar och invandrare gör i Sverige så har man ingen lycka här borta. Skaffar man dock ett jobb så är livskvaliten bättre generellt sett här i USA ifall man inte har någon åkomma som behöver hospitalisering. Kan väl även säga att generellt så är folk mycket trevligare i USA och att intelligensen känns ganska hög ifall man undviker de mexikanska/svarta områdena.

PS. Som referens så tjänar jag och min fru $130000 om året vilket är ganska hyffsat

Erfarenhet, nej, kunskap, ja. Du måste inte vara arbetslös för att systemet ska gynna dig.
Det är folk som vill utnyttja det som förstör systemet.

Det som är väldigt bra med systemet är saker som skolor.
Speciellt skolor faktiskt, om du jämför med USA. Jag har släkt där borta, jag vet hur skolan osv fungerar.
Det är nackdelen med deras system, alla får inte chansen, visst, grundskolan (ganska sketen tydligen)
men när du ska in på College och allt vad det heter så kostar det skjorta, alla har inte råd.
Ska man få en bättre chans bara för att man har föräldrar som är rikare än andra?

Finns inget system som är perfekt. Men det mesta med Sveriges gillar jag, man kan ju dock skippa
alla korkade bidrag och behålla pengarna istället. Det är ju det som förstör allting med invandrare som lever
på bidrag och skiter i arbete. Det är ju många som kommer hit bara för att dom får en bostad, mat och kläder gratis.

Gällande hur folk är beror på område, inte land. Alla är inte trevliga i USA, inte i Sverige heller.

Tror det kanske borde bli mindre offtopic nu i alla fall.