Permalänk
Medlem

Man borde ärligt talat byta sitt wifi till
FBI.watching.u
DEAaswell
NSA
eller ngt av dem haha

Permalänk
Medlem

WLAN: Check my dubs
LAN: TuxNet
PC: TuxHouse
Media Server: TuxServe
Laptop: TuxTop
UMPC: TuxLess (Körs W8)

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Mitt heter "nope.avi" efter YouTube klippet

Visa signatur

Citera för svar!
CPU: i5 7600K GPU: Gigabyte Windforce 780 RAM: Corsair 16GB CL16 Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTall:

Mitt heter "Hide Yo Kids, Hide Yo WIFI"

...men det syns inte eftersom jag stängt av SSID broadcast.

Permalänk
Medlem

I flera år hade jag "Paging Dr. Faggot" men var rätt trött på det de sista åren men orkade inte byta. Kändes inte direkt originellt ändå.
Så man tänkte ett tag och kom fram till att det är helt chanslöst att vara originell med SSID.
Grannarna har 80% TeliaGateway, innan var det Comhems jävla standardnamn. EN snubbe (gissar jag på) har "AlfaRomeo".

Till slut så döpte jag mina nya två med min Asus RT-56U till "default_gateway" och "default_gateway5".

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

dlink
Netgear_Guest1
3BredbandC1E2
Jonasson
Hotspot
Omnikommerinpåmittnatverkkommerdetattgåillaförer

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk

"Bjornes Lagasin" heter mitt

Permalänk
Medlem

vårt hette vihouna som en kompis brukade säga ! det är en blandning mellan (vider & hund) xD

sen har de varit

boowins hästigelfarm
krut-kurre's magasin
igel bertils sjö

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Mitt nätverk heter Sten.
Simple as that.

Det lät stenhårt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Någon av mina grannar har TeliaGayWay

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Mitt SSID är följande.

Blot skall vara negerbot

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag är sådär tråkigt originell och har döpt det till "I'm pretty fly for a Wi-Fi"
Minna grannar kör på standard.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Allt i nätverket hemma har namn med temat Nalle Puh, karaktärer och så, SSID är således Uggla, medan nätverket heter Sjumilaskogen och routern är Christopher Robin. NAS:en är självklart Nasse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

----

Permalänk

Mitt heter TeliaGateway08-76-FF-48-7A-F0. Jag vet. Jag har ingen fantasi.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

Sedan ungefär två månader tillbaka så heter det "Sluta borra VARJE morgon tack!".

Grannen vägg i vägg med där jag har huvudänden på min säng verkar ha fattat vinken, då de ett par dagar efter namnbytet började borra runt 10:00 istället för 07:30. De borrar inte längre varje dag heller, som tur är.

När jag inte har någon granne att klaga på så brukar det heta "GameNet".

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk

Alla nätverk i listan är våra, grannarnas heter typ Tele2 internet och TN_Gateway, osv.
Har blivit en del när vi går över från WPA2 Personal till WPA2 Enterprise med Radius-autentisering.
FON, THFC - Självförklarat (http://fon.com) - "Privat nätverk" som fon har med som ingen använder
IRADUIZ, IRADIUZ-5GHZ - RT-N66U med Radius
Norge, Norge-5Ghz - RT-N66U (WPA2 Personal, kommer försvinna när radius är färdiginstallerat och konfat)
Norge 3 - 4st WRT 614 i repeaterläge för att få räckvidd i hela huset samt på balkong och baksida osv.
RADIUZ, RADIUZ-5GZ - WNDR3700 med DD-WRT (Radius, ska slås ihop till ett namn när Radius är klart)
VNET - RT-N66U WPA2 Personal (Gästnätverk)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mitt heter "Skynet" annars endast TeliaGateway och sådant runt om kring :/

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Min heter Daímtårta :3

Permalänk

Min internetdelning på mobilen heter FRA Avlyssningsvagn #45
Efter att ha haft på den på skolan ett tag så dyker det plötsligt upp en #46 också.. Haha!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Raderade ett off-topicinlägg som enbart innehöll versaler.

Permalänk
Medlem

Mina två heter SG och SG-5GHz.

Permalänk

Det nuvarande temat för hemnätverket inkluderat namn på övriga enheter går under dansens tecken.
WiFi nu: Dirty Dancing

Wifi då: Universum (endast för att det står kopplar upp/ansluter/kan ej ansluta till Universum, när en som ny användare ska koppla upp på det trådlösa).

Permalänk
Medlem

nymf, chokladkaka.. nu heter det nomnomnom

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Bytte router nyligen och eftersom jag just hade sett despicable me så heter wifi numera Minion HQ och gästnätet Minion labs.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Mitt heter "Skynet"

Samma här.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Unidentified Network på 5GHz och Avlyssnat på 2.4GHz bnadet

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Safir100:

Allt i nätverket hemma har namn med temat Nalle Puh, karaktärer och så, SSID är således Uggla, medan nätverket heter Sjumilaskogen och routern är Christopher Robin. NAS:en är självklart Nasse.

Skickades från m.sweclockers.com

NAS:en Nasse! Är burken målad rosa också?

OnT: Mitt nätverk heter Kamen Rider. Inte så värst spännande.

Permalänk
Medlem

Buffy the Wifi Slayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

NAS:en Nasse! Är burken målad rosa också?

OnT: Mitt nätverk heter Kamen Rider. Inte så värst spännande.

Tyvärr inte, får vänta med det till nästa uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

----