Ominstallerat dator, plötsligt fel lösenord till internet?

Permalänk

Ominstallerat dator, plötsligt fel lösenord till internet?

har nyligen installerat om min dator sen när jag ska gå in på mitt internet skriver jag i koden typ AUxLUPi har alltid gjort det har alltid funkat och jag vet att jag skriver in rätt men på min stationära dator då står det att det är fel kod men jag gick in och kollade på min bärbara och kollade koden på nätet jag är inne på och det stämmer vrf i hela ******* står det att det är fel kod har installerat om min dator minst 5 gånger har alltid skrivit in den vrf tar inte min stationära i mot koden snälla hjälp ni som kan det här ....

Rubrik.
Permalänk
Medlem

Har du kollat så du har rätt tangenbordslayout? Eng, Swe?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbgangsta:

har nyligen installerat om min dator sen när jag ska gå in på mitt internet skriver jag i koden typ AUxLUPi har alltid gjort det har alltid funkat och jag vet att jag skriver in rätt men på min stationära dator då står det att det är fel kod men jag gick in och kollade på min bärbara och kollade koden på nätet jag är inne på och det stämmer vrf i hela ******* står det att det är fel kod har installerat om min dator minst 5 gånger har alltid skrivit in den vrf tar inte min stationära i mot koden snälla hjälp ni som kan det här ....

Är det till ett Wi-Fi nätverk eller?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Vad menar du med tagentbordlayout ?

Har fiber och en router kopplad till den går det via wifi hur kan man se det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbgangsta:

Vad menar du med tagentbordlayout ?

Har fiber och en router kopplad till den går det via wifi hur kan man se det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är Windows du kör så finns det bredvid klockan (defualt: är nedre högra hörnet) en indikation på vilken tangentbordslayout som används ("ENG", "SV" eller liknande). Om du har ett svenskt tangentbord bör det stå "SV". Om det inte gör det så klicka på bokstäverna och lega sedan rätt på den layout som "hör till" ditt tangentbord.

Skriv lösenordet i klartext (typ notepad) och kolla om det är rätt lösenord. Annars kan du kolla Caps Lock.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W