Apple lanserar Iphone 5S och 5C

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Sovit under en sten eller? Note är det minsta man kan tänka sig - 4" är så 2012...

Säger vad jag tycker, lustigt att det ska behöva störa folk, ja jag kanske har sovit under en sten?
Har inget intresse av att ha stora jävla klossar i fickan!
Har dessutom redan lätt för att ta sönder skärmar och har bytt ut över hälften av delarna i min s2 pågrund av att mitt arbete inte är särskilt snällt mot telefoner.

Permalänk
Skrivet av Felix:

Haha. "På botten"...
Meneh... Är inte vitt neutralt?

lyckades missa vit i listan och såg bara resten av regnbågen så plockar bort det argumentet

Och ja, jag tror att apple hade gått i botten inom inte enormt många år om de inte hade breddat sortimentet något. Ser stor skillnad bland de nya studenterna redan i år, alla har inte en ny macbook utan där finns en del med tex ultabooks istället så glorian börjar falna lite..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

För att dom inte har en gigantisk skärm? Jag tycker 4 tum är tillräckligt stort. Det är ju dock för mina användningsområden.
Äger personligen en iPhone 5 och har aldrig tyckt att jag behöver en större skärm.

Dagens "mode" på telefonerna är att dom ska gränsa mellan tablet och telefon verkar det som.

Varför? Alla mobil tillverkare skapar större och bättre skärmar, beror på att vi börjat använda mobil mer och mer till allt. Så större skärm behövs helt enkelt för man ska inte behöva zooma in varje sida man är inne i, sen scrolla vänster och höger för att texten inte syns. Om vi skulle tänka så då räcker det med att de skapar en mobil så vi kan bara ringa från, för dig kanske detta räcker. Jag ser inte nån utveckling alls i deras tänkande. De har helt enkelt hamnat efter och vet inte vad de ska göra.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

64 bit processor borde väl betyda minne över 4GB..?

64 bit processor implicerar inte windows vista/7/8. Det finns got om 64 bitars SO som klarar sig på långt under 1gb minne, dvs hela systemet fungerar hur bra som helst med 1gb.

Permalänk

Att den läser av dina fingeravtryck känns fortfarande bara som ett plus i kanten, det är inget som kommer sälja några telefoner.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Öh?? http://www.gsmarena.com/motorola_atrix-3709.php det finns som sagt redan fungerande Mobiler med SAMMA fingerprint reader. Sen ett par år tillbaka. Apple är SÄLLAN först eller bäst med någonting, bara bäst på att lura i folk att de är det.

Läs om och läs rätt...
Ja, jag har fattat att det finns andra mobiler med fingeravtrycksläsare. Det jag menar är att Apple gör det på rätt sätt

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men du, LG luren filmade i 320×240, iPhone filmar i 720P, det är GIGANTISK skillnad, det går inte ens att jämföra.
Det var EN telefon med fingeravtrycksläsare, du pratade om flera olika modeller. Nyfiken på alla dessa modeller du pratar om!

Alltså jag fattar inte. Det skiljer 6 år mellan lanseringsdatumen för telefonerna, och du är förvånad över att videoupplösningen skiljer på dem för samma bildfrekvens? Det låter ungefär som "LG må ha varit först med 120fps video, men Apple var faktiskt först!"

Sen kanske fingeravtrycksläsare "på flera modeller" var en aning överdrivet, men beroende på hur man tolkar det så bör det räcka med minst två telefoner för att det påståendet också ska vara sant. Motorola Atrix vet vi ju redan, här är tydligen en till som det skrivits om för ett år sen: http://blog.laptopmag.com/fujitsu-tegra-3-phone-hands-on-fing...
Men Apple var först, eller hur var det? Apples grej är inte att vara först, de är precis som alla andra. Provar sig fram och hoppas på jackpot.

Permalänk
Medlem

Ingenting nytt under solen, dåligt apple och samma tråkiga formspråk

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Upplevs som ett väldigt litet s ...

Hur då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jolny:

Alltså jag fattar inte. Det skiljer 6 år mellan lanseringsdatumen för telefonerna, och du är förvånad över att videoupplösningen skiljer på dem för samma bildfrekvens? Det låter ungefär som "LG må ha varit först med 120fps video, men Apple var faktiskt först!"

Sen kanske fingeravtrycksläsare "på flera modeller" var en aning överdrivet, men beroende på hur man tolkar det så bör det räcka med minst två telefoner för att det påståendet också ska vara sant. Motorola Atrix vet vi ju redan, här är tydligen en till som det skrivits om för ett år sen: http://blog.laptopmag.com/fujitsu-tegra-3-phone-hands-on-fing...
Men Apple var först, eller hur var det? Apples grej är inte att vara först, de är precis som alla andra. Provar sig fram och hoppas på jackpot.

Det var inte jag som jämförde dem, det var Naxos. Det var jag som påpekade att det var ojämförbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka_krull:

Haha, du har inte fattat något va?
Det finns en viss skillnad med att vara först och göra det rätt. Det Apple har lyckats med är att göra det rätt, tänk bara på vad fingeravtryckläsaren kan göra för appstore. Jag vet många gånger jag inte har orkat skriva in lösenord för att ladda ner en app och det finns nog fler än mig som har suttit i samma sits. Fingeravtryckläsaren kommer att göra det enklare att ladda ner och köpa apps, vilket medför en högre profit. Smart val Apple! ska bli kul att se alla andra tillverkare göra samma sak

Jo jag förstår! Jag tycker det är skit coolt med fingeravtryckläsaren. Men jag bara reagerar när folk hävdar att Apple är först hit och dit. Sen är det självklart att en mobil från 2007 som kunde filma i 120 FPS inte är i närheten utav en mobil från 2013.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini_rappen:

Tycker att 5C känns lite fel för varumärket Apple, man kommer se ut som en som vill ha en iPhone men som inte har råd med det.

Man kommer se ut som en typisk androidanhängare med sina HTC, Sony och Samsungs. Inte bra alls!

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

Och var är NFC stödet?

Permalänk
Medlem

Ah the fanboyism how we love it.

Permalänk
Medlem

Nåväl ganska mycket nytt i den, troligtvis inte tillräckligt att byta från nuvarande 5:an men ägare av 4 & kanske 4s som vill hänga med lite ser köpläge. Bra med ordentligt stöd för 4G.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

lumia

tycker 5c påminner lite om lumia 620. Vad tycker ni?

Visa signatur

=)

Permalänk

iPhone 5C verkar inte ha metallkanten som funnits från och med iPhone 4!? Som vi alla vet existerar "iPhone deathgrip" just eftersom detta hölje är två antenner (som kortsluts om man håller fel), har de alltså någon annan form av antenn i iPhone 5C?

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Skäggig legend

http://www.apple.com/apple-events/ FINNS NU ATT TITTA PÅ.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

http://www.uniquemobiles.com.au/media/catalog/product/cache/1...

tycker 5c påminner lite om lumia 620. Vad tycker ni?

Nej nej 5c påminner inte om Lumia det är nokia som har snott designen från Apple förstår du väll, det är ju uppenbart att Nokia Lumia 620 är ren och skär designstöld!

Permalänk
Medlem

tror apple stannar vid 4" för att de inte lyckats patentera 5" rekatangel än

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Den guldfärgade var riktigt snygg. Men jag tror min nästa lur blir en Nexus.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz_88:

http://www.uniquemobiles.com.au/media/catalog/product/cache/1...

tycker 5c påminner lite om lumia 620. Vad tycker ni?

Nu är jag verkligen ingen Apple-fanboy, men det kanske är så att Lumian ser ut som en Iphone 3G/S i sin tur?

Permalänk
Medlem

Angående skärmen, 4" hade kunnat duga om den haft lite bredd. 4" är väldigt litet med en så smal skärm.

Skrivet av DevilsDad:

64 bit processor implicerar inte windows vista/7/8. Det finns got om 64 bitars SO som klarar sig på långt under 1gb minne, dvs hela systemet fungerar hur bra som helst med 1gb.

Ja, men det var väl inte det han sa eller? Vad är poängen med 64-bit processor, prestandaskillnaden är oftast (inte alltid) försumbar. Den stora grejen med 64-bitars processorer har vari möjligheten att adressera mer än 4GB RAM. Ska du adressera mindre än 4GB så är 64-bit ganska överflödigt.

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en rosa, Tänk vad många som kommer störa sig på det!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insufficient:

iPhone 5C verkar inte ha metallkanten som funnits från och med iPhone 4!? Som vi alla vet existerar "iPhone deathgrip" just eftersom detta hölje är två antenner (som kortsluts om man håller fel), har de alltså någon annan form av antenn i iPhone 5C?

Antennen är inbyggd i metallhöljet som finns inuti plastskalet. Det är bara iPhone 4 som har detta "grip of death", senare modeller har en omdesignad antenn.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Tyckte inte det var särskilt spännande.
Hade hoppats på att få se mer. Hur mycket ramminne utrustas 5S med? Är det mindre än 4gb spelar det kanske inte så stor roll om processorn är 64bit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

Varför? Alla mobil tillverkare skapar större och bättre skärmar, beror på att vi börjat använda mobil mer och mer till allt. Så större skärm behövs helt enkelt för man ska inte behöva zooma in varje sida man är inne i, sen scrolla vänster och höger för att texten inte syns. Om vi skulle tänka så då räcker det med att de skapar en mobil så vi kan bara ringa från, för dig kanske detta räcker. Jag ser inte nån utveckling alls i deras tänkande. De har helt enkelt hamnat efter och vet inte vad de ska göra.

De gjorde något som ingen annan har gjort (tror jag). De gjorde en rejäl widescreen på 5:an så att äntligen t.ex. videos kan fylla ut skärmen helt och hållet. Det är fan bättre än att göra skärmfan större. Vad är det för utveckling med att göra någonting mindre portabelt och mindre smidigt??????

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Jag ska köpa en rosa, Tänk vad många som kommer störa sig på det!

Folk kommer tro du köpt en lumia

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Det var inte jag som jämförde dem, det var Naxos. Det var jag som påpekade att det var ojämförbart.

Att jämföra dem är väl helt okej i sammanhanget? Det handlade ju trots allt om 120fps på kameran.
När <stoppa in godtycklig telefontillverkare här> släpper en lur som filmar 4K i 120fps, kommer du väl antagligen hävda att Apple var först? Det är bara det jag menar.
Det spelar liksom ingen roll vilken tillverkare det är, oftast är det relativt små steg framåt varje ny iteration. Samsung slänger in sina gimmicks, likaså HTC, Motorola och Apple. Att dessa gimmicks ofta inte leder någon vart glöms lätt bort, oavsett företag, just för att de är gimmicks.
Det är fullt möjligt att fingeravtrycksläsaren kommer användas mer nu än tidigare, i just det här sammanhanget. Det vet vi heller inte. Att Apple är ensamma om sitt OS gör det ju något enklare för dem att göra vissa förändringar av den här typen, just eftersom de har Monopol genom hela kedjan. Men först med idén? Inte ens i närheten. Min föreläsare i Interaktionsdesign sa att "det tar ungefär 20 år för en teknisk produkt att nå konsumentmarknaden", vilket verkar stämma ganska bra i många fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

De gjorde något som ingen annan har gjort (tror jag). De gjorde en rejäl widescreen på 5:an så att äntligen t.ex. videos kan fylla ut skärmen helt och hållet. Det är fan bättre än att göra skärmfan större. Vad är det för utveckling med att göra någonting mindre portabelt och mindre smidigt??????

16:9?