Varför är Webhallens BF3 servrar så populära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Grisigare admin har jag aldrig någonsin stött på som på webhallens servrar!
Har varit bannad nu i 2månader från deras BF3 servrar för jag sa till en idiot som baserejpade konstant!
Men jag fick min hämnd
Kommer aldrig handla nått mer av de svinen.

Hehe, det är precis så här man lämnar feedback, vackert
Du är välkommen att länka ditt battlelog-nickname så kan jag skicka chattloggen. Här i tråden också om du vill. Vi bannar inte mer än en vecka om det inte är grov rasism eller fusk, eller om personen har fått avstängningar upprepande gånger (> 3) utan förbättring. Och är det nu ett misstag så ska den givetvis lyftas.

Skrivet av Emmet45:

9 av 10 rundor är det stackade lag på Webhallen, jag förstår inte hur folk står ut. Jag förordar som många andra i denna tråd Tyska servrar, som har bra ping (runt 30) och oftast bra autobalance. Att folk flyttas fram och tillbaka flera gånger under en match i autobalance är rent skitsnack, då måste det vara nåt väldigt dåligt script. Den nyaste spelaren på servern autobalanseras om det blir ojämnt antal spelare, svårare än så är det inte. Och försöker folk byta över och stacka lag så flyttas de tillbaka. Jag förstår inte varför Webhallen förordar stackning av lagen.

Tyvärr spelar många man känner på Webhallen, därför blir det också att man själv måste spela där ibland.

Det är ungefär vad DICE/EAs inbyggda autobalance gör. Den ser till att lagen är jämna när folk hoppar in på servern. Det går även inte att byta lag om det är för många i det andra laget. Detta är påslaget på våra servrar. Autobalanseringsscriptet du beskriver nu är helt klart mildare än sådana som byter hej vilt mitt i en runda, eller som scramblar en server. Dessa saknar dock sällan någon logik för nuvarande resultatet i rundan. Man kan således bli tillbakakastad eller "ej tillåten att byta lag" trots att man försöker växla till ett lag som är i baserape. Men återigen, vi kikar på möjligheterna.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så att drt finns inga bra nordiska servrar i bf3 imo som det tex fanns i bf2.
Dom enda som är befolkade är servrar som bara kör samma karta hela tiden eller så är det nå deathmatch skräp.

Sen obalans är av nån anledning väldigt vanligt i bf3 jag tror det är pga alla stats som finns i spelet och folk helt enkelt tänker för mycket på det och quittar och byter lag utan att kämpa på slagfältet för att statsen inte ska bli "dåliga"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Du får gärna googla det. Vad jag läst så är reaktionstiden hos en genomsnittlig människa mellan 15-30 millisekunder, vilket innebär att väldigt många har ingen fördel av 5 i ping snarare än 25. Du kan reagera på det visuella inom 15 ms, men du agerar inte rörelsemässigt förrän efter 30 ms

30ms reaktion? Snarare runt 200-300. Man har bättre när man är yngre men under 100 är väldigt väldigt bra och sällsynt.
http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime/stats.php

Hur som helst så får man ju addera alla latenser, inte bara ta den högsta. Om du har 250 ms reaktion + 50ms ping + och kanske 25ms lagg på skärmen så blir det ju 275.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kerus3:
Skrivet av sten1930:
Skrivet av asabla:
Skrivet av woicer:
Skrivet av Fredro:
Skrivet av b4l74z4r:

Inte spelat på några dagar, och detta är det första jag ser. Screenshot på Webhallens server klockan 15:30. Jätteroligt utan balans på servern <3 Ser verkligen Webhallens admins inga problem med dessa bilder??

Och samma match 10 minuter senare strax innan den slutar

Permalänk
Medlem

Jag och den pluton jag spelar med uppskattar Webhallens servrar mycket och förutom att servrarna är de vi helst spelar på så ger det Webhallen mycket goodwill. Ska jag köpa någon datorkomponent så tittar jag i första hand efter den på Webhallen. En stor fördel är just att den saknar autobalansering. Detta i sig brukar sällan vara ett problem vad det gäller antal spelare i respektive lag, detta är grovt överdrivet, men utfallet spelmässigt kan ibland skilja sig mycket. Senast gången jag spelade så vann det lag jag var med med 18 poäng.

Avsaknad av autobalansering gör att man kan spela med egna plutonsmedlemmar och därmed träna sig just som pluton. På servrar där en i gruppen kastas över är detta ett stort irritationsmoment. Att kunna spela tillsammans är mycket positivt för plutonssammanhållningen men i plutoner som just saknar sammanhållning så kan jag förstå att autobalansering är något positivt eftersom det då handlar mer om den enskilda individen i ett lag än om BF3-plutonerna. Påståenden och smutskastning om s k "Point farming", "team stacking", "Base rape" etc känner jag till från en s k pluton som kallar sig AAC, där en av deras s k "leaders" vräker ur sig både det ena och det andra mot medspelare - någonting han var långtidsbannad för fram till 25e oktober i år.

Visst skulle det vara bra om det fanns flera admins inne men eftersom det är ideellt så har jag förståelse för problematiken i detta. Ibland, men det är relativt sällan så ser man enskilda spelare som förstör för sina lagkamrater utan att det är någon som ingriper samt direkt fusk typ glitching.

Ett förslag för att förbättra tillgången på Admins är att redan befintliga Admins försöker rekrytera fler Admins av de spelare som brukar hålla till på Webhallen och som har en historia av att spela juste.

Men istället för att klaga så vill jag bara säga ett STORT TACK till Webhallen för att de låter oss BF3-spelare använda deras servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Inte spelat på några dagar, och detta är det första jag ser. Screenshot på Webhallens server klockan 15:30. Jätteroligt utan balans på servern <3 Ser verkligen Webhallens admins inga problem med dessa bilder??

http://i.imgur.com/zSNxY97.jpg

Och samma match 10 minuter senare strax innan den slutar

http://i.imgur.com/1Uf6inI.jpg

Tittar jag på Webhallen08 just NU så är det 31 vs 31 och 1103 vs 1060. Det funkar bra med få undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Du drar verkligen bara upp de få nackdelar som finns med autobalance. Det finns dock desto fler nackdelar med att inte ha autobalance. Javisst, den bästa spelaren kanske råkar balanseras över till fel lag ibland, men med det system Webhallen kör kan ALLA byta till det vinnande laget. Jag spelade nyligen på en av era servrar, och ett lag (med 5 fler spelare) tog snabbt alla flaggor. Sedan kom fler spelare in. Alla colonel 100's bytte såklart lag till det vinnande laget för det är lättare att dominera och farma poäng. Och det gjorde det hela svårare för det förlorande laget.

Och visst kanske folk som spelar tillsammans hamnar i olika lag ibland, men inget autobalance-script "blockar" nån från att byta. Om ni exempelvis är 4 stycken som ska spela tillsammans, och 3 hamnar i det förlorande laget och 1 i det vinnande laget, så kommer de tre spelarna i det förlorande laget byta till det vinnande när ni inte kör någon autobalance. Med autobalance blir sånt väldigt jobbigt, och då väljer istället den ensamma spelaren att byta till det förlorande laget. Han kanske återbalanseras, men kan prova byta igen. Och vips har ni en jämnare match.

Sedan blir det väldigt ojämna antal spelare ibland, speciellt sent på kvällarna och på nätterna när ni kör utan autobalance. På en 64 man server kan det vara 20 i det ena laget och 32 i det andra laget exempelvis, bara för att ingen återbalanseras om dom väljer att byta till det vinnande laget.

Det finns betydligt fler fördelar för roligare och jämnare matcher med autobalance än utan.

Vilka fördelar finns med att Webhallen låter folk stacka lag så det ofta blir 1000 tickets mot 0 i slutändan, och att det inte finns några admins som hjälper till när det behövs?

Om Webhallen visste vad de gjorde skulle de i adminansökan ta vara på vilken den ansökandes favoritserver är, och fördela detta jämnt, det skulle göra en hel del till att få fler aktiva admins på servrarna. Istället för att exempelvis ta in 8 admins som nästan alltid spelar på en Rush-server, tar de in några som spelar jämnt fördelat mellan 8 olika servrar istället.

Dessutom känns IRC ganska förlegat. Visst, jag förstår att dom vill chatta, men ett desto mer effektivt system är att använda !admin-kommando in-game och ta emot dessa rapporter via Thunderbird Portable. Alla admins som är anslutna till Thunderbird får ett mail i realtid när dom behövs, det plingar till på datorn, man öppnar mailet och läser vad rapporten gäller. Kan man inte ta itu med detta markerar man rapporten som oläst och någon annan ser att det finns ett nytt mail.

Jag var med dig till du påstod att irc är förlegat... GÅ Å LÄGG DIG!

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Medlem

frågade runt på servern var 4st som körde som kompisar med varandra resten är folk som kör helt random, då skall allltså 60st spelare bli berörda av den urbota dåliga balansen , för att de fyra st inte skall eventuellt hamna i fel lag? btw blev ja kickad man får tydligen ej heta heroin i namnet testade bara 2 rundor för att se om det alltid varit som det varit förut dvs alla col100 på ett lag å alla nybörjare på andra och det var aksnek inte så det var balanserat men alla som vill spela å vinna matcher i ett lag sen de som ligger med snipers som attackers i rush på ett annat lag

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti