byta namn på hårddiskar och ta bort en av dem

Permalänk
Avstängd

byta namn på hårddiskar och ta bort en av dem

jag märkte nyss att mina hårddiskar heter fel min primary heter ju c:\ min slave heter f:\ så har jag fått en extra disk på 8mb som heter g:\
hur byter jag namn på min f:\ så att den heter d:\ som min dvd heter just nu och hur tar jag bort disken på 8mb?
har precis formaterat om datorn därför uppstog allt detta strul

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

gå in i diskhanteraren och sen högerklickar du på diskarna och byter enhetsbeteckning på dom...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

känner mig som en n00b = ( vart hittar jag diskhanteraren?
antar att man måste installera det manuellt genom windows i lägg till ta bort program men då finns ett problem när jag ska försöka installera extra grejjor får jag bara upp ett felmeddelande

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

Setting/Control Panel/Administrative Tools/Computer Management/

Där hittar du diskhanteraren. Iaf under w2k, borde dock vara samma i xp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

högerklicka på Den här datorn sen hantera, sen om du kikar en liten bit ner så hittar du diskhantering, och du måste flytta på dvd/cd enheterna innan du kan flytta partitionen, dock om du har några installerade program på disken så kan dom sluta fungera för sökvägen stämmer inte sen.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Avstängd

tack för alla svar funka utmärkt

Visa signatur