fujitsu siemens scaleo p... moderkort bran. NYA DELAR! HELP!

Permalänk

fujitsu siemens scaleo p... moderkort bran. NYA DELAR! HELP!

Hej, jag har en fujitsu dator som hadde ett moderkort som bran, vad berhöver jag för att den ska funka igen och kunna spela gta 4 och minecraft?

fujitsu Dator Spec:

CPU/Processor: AMD Athlon 64
Operativsystem: Windows Vista Home Premium
Grafikkort: Fattas
ModerKort: Vilket ska jag ha?
Vilket moderkort och grafikkort ska jag ha för att den ska kunna spela gta 4 på låg grafik?

Skicka gärna länkar till moderkort och grafik.
Jag har ingen aning vad jag ska ha men ska antagligen ha ett moderkort, grafikkort men vad mer????

Permalänk
Hjälpsam

Då den CPUn inte är speciellt stark vore det högst lämpligt att ta ett moderkort med ny plattform o även byta CPU. . .men du åker på att byta minnen då med...

Men funkar allt annat?? om moderkortet brann är risken att CPU o minnen är körda ändå . . .. ta hela datorn på hemförsäkringen, o köp nytt.
Svårt att veta vad som är helt o byter du moderkort kommer inte Windows funka med det nya. . .vet inte om det är värt att rädda denna dator

Permalänk

Ok, Får slänga den på tippien... men kan du skicka några länkar på speldatorer för runt 5700'
Har hört att kan kan bygga på Inet....
om man kan sätt gärna igop en ator som klarar GTA 4 med montering!
samman summa: 5600/5700

Permalänk
Hjälpsam

Svårt..men om du tar denna http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10693

Uppgraderar till MSI GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, with Batman Arkham Origins [info] +812.96

O tar bort tangentbord o högtalare hamnar den på 5619:- färdigbyggt o klar med OS

CPUn är lite svag men när du har råd går det o hitta i6-3570K billigt på begagnatmarknaden

Permalänk
Permalänk
Hjälpsam

Cpu är starkare på Netonnet datorn med grafikkortet är ingen höjdare alls

Om du ta GTX660 i Komplettdatorn är det ett VÄLDIGT mycket starkare kort

Permalänk

ok då tar jag Komplett dator tack thli72!