Permalänk
Avstängd

Sweclockers Forum

Varför anpassar ni inte bristerna i forumets funktionalitet med bättre funktionalitet istället för irriterande kommentarer från moderatorer?

Hur kommer det sig att ni har sådant förbannat kontrollbehov på forumet (kontroll-freak)? Vad exakt är det ni vinner på att låsa trådar, säga till folk att inte diskutera diverse saker eller byta ämne mitt i tråden? Varför kan inte en tråd få förgrena sig till olika ämnen?

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Ryuk00,

Forumreglerna är till för att främja diskussioner och hålla ordning i forumet. Det går givetvis att diskutera reglernas utformning, men den grundläggande tanken är att vi vill upprätthålla så hög kvalitet som praktiskt möjligt. Där ingår att inläggen i en tråd bör hålla sig till ämnet och att det inte är tillåtet att skapa trådar som bryter mot reglerna.

Moderatorerna är förtroendevalda medlemmar som tar av sin fritid för att öka trivseln i forumet genom att se till så att reglerna följs. Tyvärr finns det (såvitt jag vet) inga tekniska system som fungerar lika bra som mänskliga moderatorer.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Antar att detta är en fortsättning om diskussionen där en medlem hade missat citera flera, och en moderator kommer och sammanfogade de inläggen? Har inget emot att en moderator går in och korrigerar sådant, men vid vissa tillfällen har jag sett moderatorer/hedersmedlemmar som går in i konflikter och diskuterar saker som inte har något med ämnet att göra. Helt enkelt att de själva bryter reglerna. Har inget emot att moderatorer gör sitt jobb men i vissa fall så kan det framföras på ett trevligare sätt.

Det kom även ett förslag i den tråden, att inlägg med citat från samma person efter varandra automatiskt ska sammanfogas till ett inlägg. Det är definitivt något som jag tror många skulle vilja se i nästa version av Sweclockers forum.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför "dubbelposts" inte automatiskt slås samman till ett enda inlägg, moderatorerna tycker dock det är roligt att poängtera att man själv måste editera och ordna detta. Men egentligen är det bara en bristande funktionalitet som lätt implementeras.

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ryuk00:

Förstår inte varför "dubbelposts" inte automatiskt slås samman till ett enda inlägg, moderatorerna tycker dock det är roligt att poängtera att man själv måste editera och ordna detta. Men egentligen är det bara en bristande funktionalitet som lätt implementeras.

Sådant kan vi givetvis lösa med mjukvara och det planerar vi också att göra i nästa version av forumet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan tillägga att det inte är förbjudet att skriva flera inlägg i rad (förutsatt att varje inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt). Det händer ibland att moderatorer tipsar om funktionen "citera flera", men det handlar inte om några tillsägelser, utan det är bara tips i all välmening.

Vi kommenterar inte enskilda fall här. Om någon har synpunkter på hur vi agerat i en viss situation går det mycket bra att höra av sig via http://www.sweclockers.com/kontakt.