Svenska vapen och fordon i BF4

Permalänk
Medlem

Stör mig lite på att stridsbåten inte går att nyttja som den är tänkt att nyttjas, dvs med trupputrymme. Hade lagt till en väldigt rolig dimension tror jag.

Permalänk

Robot 57 är TOW i spelet. MBT LAW är förvisso svensk dock.

Edit: jag var ute och cyklade, den svenska beteckningen på TOW är Robot 55.

Permalänk

MRAP RM32(jeepen) finns ju, används av Sverige som Galten/Terrängbil 16

Visa signatur

Do not take life too seriously, you will never get out of it alive.

Permalänk
SpelClockers

Jag tror att man ej får använda snubbeltråden pga förbudet av minor generellt Geneve? för då räknas minan som en dum mina (vem som helst kan utlösa den).Enda sättet att använda dessa "minor" på ett legalt sätt är att dra i tråden själv.

"
Anti-personnel mines

Convention on the Prohibition of Anti-Personnel Mines (Ottawa Treaty) (1997)
"

Sen är det inte alla länder som vill följa geneve Konventionen tex USA . Varför? De vill inte ge upp några vapen som kan ge dem taktiska fördelar oavsett vad geneve eller övriga världen tycker.
Lite offtopic.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datuza:

Stör mig lite på att stridsbåten inte går att nyttja som den är tänkt att nyttjas, dvs med trupputrymme. Hade lagt till en väldigt rolig dimension tror jag.

Fetare kills med A-10 om inte annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av swinkie:

Tjena tjena!

Antar att det inte bara är jag som har märkt att det finns vapen och fordon i BF4 som svenska försvarsmakten använder idag, eller som faktiskt är skapade av Sverige. Jag är lite nyfiken på om det finns mer, så om någon har hållit ögonen öppna för vapen och fordon inom försvarsmakten får ni gärna dela med er! Det jag själv har märkt än så länge är dessa (uppdaterar listan):

Vapen

AK 5C
M249 (Kulspruta 90)
G17C/G18 (Pistol 88C)
870 MCS (Förstärkningsvapen 870/870 B)
M240B (Kulspruta 58 B)
Scout (Morakniv)
CBJ-MS
M136 CS (Pansarskott m/86)
MBT LAW (Robot 57)
Barret M82 (Automatgevär 90)
M18 Claymore (Försvarsladdning 21)

Fordon

RCB (Stridsbåt 90)

Övrigt

Splinter Camourflage (Recolor of the modern swedish splinter camourflage customized for elite units)
Grappling hook som används i slutet av singleplayer (namn oklart)

Skrivet av FearKill:

G3A3 (Automatkarbin 4 B)
G17C/G18 (Pistol 88C)
870 MCS (Förstärkningsvapen 870/870 B)
M240B (Kulspruta 58 B)
L96 (Prickskyttegevär 90)

Vill bara påpeka att pistol 88C är Glock 17 samt Glock 19 (främst till för piloter då den är mindre i format). Glock 18 har ju "full auto" funktion och det har ej svenska pistol 88x.

Visa signatur

MVH Daniel D

[MB:Asus maximus vi] [CPU: Intel I7 4770K] [RAM: 16GB Corsair Vengeance] [GPU: ASUS 7970 DCII @1200MHz] [Nätagg: Corsair AX 860i] [Chassi: Corsair Obsidian 800D] [Custom vattenkylning till CPU & GPU]

Permalänk
Medlem

men "svenska vapen" och vapen som Svenska armen använder e ju 2 olika ting.....

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti