Permalänk
Medlem

Windows 8.1

Hej allihopa!

Jag är lite nyfiken på om det är värt att installera 8.1? Jag är en gamer i grund och botten så det är SPEL som datorn kommer användas mest till. Jag kör mycket Mods till spel som Skyrim/Fallout3/fallout new vegas. Någon som har möt på problem på den fronten som kanske vill dela med sig av sina erfarenheter.

Är intresserad i allmänhet hur folk känner kring 8.1 som spelplattform.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Själv kör jag 8.1 och är riktigt nöjd, märker dock ingen skillnad från 8. Hört att andra som uppdaterat fått en bättre spelupplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outzide:

Hej allihopa!

Jag är lite nyfiken på om det är värt att installera 8.1? Jag är en gamer i grund och botten så det är SPEL som datorn kommer användas mest till. Jag kör mycket Mods till spel som Skyrim/Fallout3/fallout new vegas. Någon som har möt på problem på den fronten som kanske vill dela med sig av sina erfarenheter.

Är intresserad i allmänhet hur folk känner kring 8.1 som spelplattform.

Tack på förhand!

Jag kör 8.1 nu sedan en månad tillbaka. Game:ar inte så sjukt mycket längre det funkar stabilt. Jag har dock valt bort metrogränssnittet eftersom jag har 3 skärmar. Man kan inte köra metro på 3 skärmar eftersom alla metroappar är i fullscreen. Ser sjukt löjligt ut när Skype är i fullscreen eller mailen med 3 skärmar haha.

Sen jag uppgraderade har jag bara spelat BF4 och det har gått mycket bra.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23270876/Screenshot%202013-11-21%2019.28.56.png

Permalänk
Medlem

Nej, tror de har fixat problemet med mouse acceleration buggen nu , bara att köra på . Finns en patch att ladda ner

http://support.microsoft.com/kb/2908279

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Kört Windows 8 sedan i våras och 8.1 nu i drygt en månads tid eller hur länge sedan nu releasen var. Har inte stött på några konstigheter alls mer än att jag behövde uppdatera grafikdrivrutinerna. Har heller inte stött på några problem vad gäller mjukvara generellt, vare sig det gäller äldre eller nyare sådan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Hej har fått konstiga fel nu den senaste veckan bara på 3 dar, har jag fått felmeedelande
vid uppstart att jag måste aktivera Windows detta på en laptop jag köpte i somras, med Win 8 uppgraderad via store till 8.1.
Startar jag om datorn och kollar unde sustem står det att windows, är aktiverad

är det nån annan som fått samma fel?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av corben2:

Jag kör 8.1 nu sedan en månad tillbaka. Game:ar inte så sjukt mycket längre det funkar stabilt. Jag har dock valt bort metrogränssnittet eftersom jag har 3 skärmar. Man kan inte köra metro på 3 skärmar eftersom alla metroappar är i fullscreen. Ser sjukt löjligt ut när Skype är i fullscreen eller mailen med 3 skärmar haha.

Sen jag uppgraderade har jag bara spelat BF4 och det har gått mycket bra.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/23270876/Home.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23270876/Screenshot%20201...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23270876/Screenshot%202013-11-21%2019.28.56.png

Jo, fast det har mer att göra med dina inställningar för grafikkortet än Windows 8. Du har ställt in så att alla skärmarna ter sig som en stor skärm för hårdvaran och då hamnar förstås appar i fullskärm över alla skärmarna, hade du inte ställt in det så så hade en app bara tagit upp en skärm (som max, man kan förstås minska dem också).

Permalänk
Skrivet av corben2:

Jag kör 8.1 nu sedan en månad tillbaka. Game:ar inte så sjukt mycket längre det funkar stabilt. Jag har dock valt bort metrogränssnittet eftersom jag har 3 skärmar. Man kan inte köra metro på 3 skärmar eftersom alla metroappar är i fullscreen. Ser sjukt löjligt ut när Skype är i fullscreen eller mailen med 3 skärmar haha.

Sen jag uppgraderade har jag bara spelat BF4 och det har gått mycket bra.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23270876/Screenshot%202013-11-21%2019.28.56.png

Hur har du fått de snygga ikonerna nere i aktivitetsfältet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av allan@allan.in:

Hur har du fått de snygga ikonerna nere i aktivitetsfältet?

ser ut som RocketDock men oklart Förövrigt gillar jag Windows 8.1 skarpt, helt klart värt att uppdatera imo.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL black Processor+ kylning: Intel Core i5 2500k @ 4.2 + Phanteks PH-TC14PE Mobo:Asrock z77 extreme4 Grafik: Gigabyte 7950 WF Minne: 32gb Corsair Vengeance DDR3 LP 1600mhz Nätagg: Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av allan@allan.in:

Hur har du fått de snygga ikonerna nere i aktivitetsfältet?

http://rocketdock.com/

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, fast det har mer att göra med dina inställningar för grafikkortet än Windows 8. Du har ställt in så att alla skärmarna ter sig som en stor skärm för hårdvaran och då hamnar förstås appar i fullskärm över alla skärmarna, hade du inte ställt in det så så hade en app bara tagit upp en skärm (som max, man kan förstås minska dem också).

Thank you captain obvious

Han har ju självklart det så efter som han skriver att han spelar. Samma här, kör inte metro eftersom det täcker alla tre skärmar.

OnT: kör också Windows 8.1 och loving it! Hitills inte märkt av något som inte fungerar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceogar:

Thank you captain obvious

Han har ju självklart det så efter som han skriver att han spelar. Samma här, kör inte metro eftersom det täcker alla tre skärmar.

OnT: kör också Windows 8.1 och loving it! Hitills inte märkt av något som inte fungerar.

Så självklart är det inte. Jag tycker "Jag har dock valt bort metrogränssnittet eftersom jag har 3 skärmar. Man kan inte köra metro på 3 skärmar eftersom alla metroappar är i fullscreen. Ser sjukt löjligt ut när Skype är i fullscreen eller mailen med 3 skärmar haha." är ett uppenbart felaktigt påstående. Metro fungerar utmärkt på flera skärmar och apparna tar aldrig upp mer än en skärm om man inte "lurar" datorn att ens skärmar bara är en skärm.

Det är heller inte alls självklart att "han har det så" eftersom han spelar, jag spelar också men jag har inget behov av att spela på alla skärmarna (eller fler än en skärm) samtidigt av flera anledningar.

Permalänk

Windows 8.1 har ju stöd för directx 11.1 så kör på

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Outzide:

Hej allihopa!

Jag är lite nyfiken på om det är värt att installera 8.1? Jag är en gamer i grund och botten så det är SPEL som datorn kommer användas mest till. Jag kör mycket Mods till spel som Skyrim/Fallout3/fallout new vegas. Någon som har möt på problem på den fronten som kanske vill dela med sig av sina erfarenheter.

Är intresserad i allmänhet hur folk känner kring 8.1 som spelplattform.

Tack på förhand!

8/8.1 verkar vara ganska populärt bland gamers så kör på tycker jag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Lirar BF4 och lite andra spel, fungerar helt utan problem alls

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200