FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk

Körde själv Opus som var riktigt bra när den kom men kör nu sen ganska lång tid tillbaka FS Global Real Weather och är riktigt nöjd! Klart bästa väder-motorn i mina ögon och även glad att slippa den dryga och många ggr rent otrevliga attityden hos utvecklaren av Opus när man sa något han inte gillade eller något man tyckte kunde förbättras i hans produkt (Opus). Många ggr betedde han sig som ett litet barn som kände sig förorättat.

Sen kommer även HiFi släppa Active Sky Next snart som nog också kan bli väldigt bra!

Permalänk
Medlem

Imorgon släpps Prepar3d v2 wiiiiieeeee

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Ja, ska bli intressant att se vad P3D v2 har att bjuda på och det jag är mest intresserad av är att se framöver vilka addon developers som kommer hoppa på tåget. Tyvärr har ju PMDG som jag förstått det inte varit speciellt intresserade såhär långt iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Ja, ska bli intressant att se vad P3D v2 har att bjuda på och det jag är mest intresserad av är att se framöver vilka addon developers som kommer hoppa på tåget. Tyvärr har ju PMDG som jag förstått det inte varit speciellt intresserade såhär långt iaf...

PMDG är intresserade men det är licenser som ställer till det, men de löser nog det nån gång:)

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Skrivet av miFFhoe:

PMDG är intresserade men det är licenser som ställer till det, men de löser nog det nån gång:)

Jo, har förstått att det här med licenser och P3D är ett knepigt ämne fast är ju många andra addon developers som uppenbarligen har lyckats komma överens med P3D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Jo, har förstått att det här med licenser och P3D är ett knepigt ämne fast är ju många andra addon developers som uppenbarligen har lyckats komma överens med P3D.

Såg detta just:
http://www.ipetitions.com/petition/microsoft-please-give-or-s...

Visa signatur

Permalänk

Schysst, satte dit mitt namn.

Permalänk

Gjorde det samma!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Trevligt

Permalänk

Perpar3d v2 Pro inhandlat och installation pågår.
Priset är 1332,74 i svenska kronor för den som undrar.
Hade räknat med ca 2000 kr med moms, så det kanske blir FTX Global också.

Permalänk

Schysst, mycket nöje

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

Får man fråga vad som gjorde att du köpte Pro istället för Academic för ~400 SEK?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk

Beroende på hur samvetsgrann man är kan ju det avgöra vilken version man väljer men som jag förstått det får man även med en P3D-logga uppe i övre högra hörnet som inte går att bli av med i Academic-versionen. Kan ju vara lite störande beroende på hur känslig man är, skulle nog själv irritera mig rätt rejält på en sån grej.

Permalänk
Skrivet av razeer:

Får man fråga vad som gjorde att du köpte Pro istället för Academic för ~400 SEK?

Flyger ofta små plan på låg höjd och tycker loggan i Academic versionen blir distraherande.
Hade jag flugit trafikflyg på hög höjd, där upplevelsen av hastighet inte är lika märkbar hade det nog inte spelat någon roll.
Det verkar inte vara några problem att välja vilken licens man vill, men ska man följa sitt samvete är det Pro som gäller.
Vill man ha fungerande vapen till sina stridsflyg kan man t ex köpa Pro Plus Developer för ca 150kr/månad.

Permalänk

Vet inte var mitt fsx har tagit vägen!!!

När jag skulle lira fsx idag så är "symbolen" borta för spelet alla filer finns kvar med jag kan inte hitta symbolen där man startar fsx, har någon en ide på hur jag ska göra?

Mvh

Permalänk
Skrivet av Eddiebooy:

När jag skulle lira fsx idag så är "symbolen" borta för spelet alla filer finns kvar med jag kan inte hitta symbolen där man startar fsx, har någon en ide på hur jag ska göra?

Mvh

Leta upp filen fsx.exe som normalt sett ligger här -> ...\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X. Antingen kan du starta FSX direkt genom att dubbelklicka på fsx.exe eller så kan du skapa en ny genväg till den och lägga där du vill ha den förslagsvis på ditt skrivbord.

Permalänk
Skrivet av WebMaximus:

Leta upp filen fsx.exe som normalt sett ligger här -> ...\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X. Antingen kan du starta FSX direkt genom att dubbelklicka på fsx.exe eller så kan du skapa en ny genväg till den och lägga där du vill ha den förslagsvis på ditt skrivbord.

Det finns inte där har sökt och letat hittar inte den...

Permalänk

Har du tagit bort fsx.exe av misstag blir det nog till att ominstallera FSX är jag rädd...

Permalänk
Skrivet av WebMaximus:

Har du tagit bort fsx.exe av misstag blir det nog till att ominstallera FSX är jag rädd...

Har inte varit inne i filerna på flera veckor och jag spelade igår och då funkade det..

Permalänk
Skrivet av Eddiebooy:

Har inte varit inne i filerna på flera veckor och jag spelade igår och då funkade det..

OK, jobbigt läge fast utan en fsx.exe blir det svårt för dig att få igång FSX så mitt förslag om du inte lyckas lösa det på annat sätt är fortfarande att du installerar om FSX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Munken_89:

fixa highmemfix i din fsx config.
Kör din config genom detta: http://www.venetubo.com/fsx.html

Ladda även hem uianimationcore.dll och lägg i fsx mappen.

Har haft mycket problem med uianimationcore.dll och
Krascher, testat ett flertal versioner osv, men så en dag när jag läste div forum om detta problem så fanns lösning.

Lösningen för mig som heller inte stälde till nått annat problem var att ta bort uianimationcore.dll totalt från systemet, i samtliga kataloger det existera i, voila inga mer krascher alls.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Fsx och Saitek i Windows 8

Skrivet av anon227201:

Hej FSX experter!
Jag skall skaffa ny dator till FSX och har några frågor:
- fungerar FSX på Windows 8
- bästa CPU
- optimal prestanda på övriga PC komponenter

Jo, det fungerar, fast inte så bra... Om du använder Saiteks paneler så fungerar det hyfsat i Windows 8 men mycket sämre i Windows 8.1 som är den senaste versionen. Jag fick gå in i registret och stänga av de nya strömsparalternativen för usb-enheter. (Win 8.1 tror att alla datorer är bärbara)
Jag fick igång grejerna då och då men valde att gå tillbaka till windows 7. Nu fungerar allt igen.
OBS! Det gäller även X-plane!

Permalänk
Skrivet av WebMaximus:

OK, jobbigt läge fast utan en fsx.exe blir det svårt för dig att få igång FSX så mitt förslag om du inte lyckas lösa det på annat sätt är fortfarande att du installerar om FSX.

Får väl göra det då, men börjar bli orolig hur många gånger man kan använda nycklen, har ominstallerat det ett x antal gånger..

Permalänk

Aktiveringskoden för FSX fungerar ganska många ggr och skulle den låsa sig pga att du använt den för många ggr kan du kontakta Microsoft och förklara läget så får du en ny. Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Skrivet av MathNinja:

Hur har det gått med Prepar3D v2, nöjd såhär långt?

Permalänk

Synd att man fan är LUSPANK. Vill gärna uppgradera till P3D, helt otroligt vad mycket skuggor gör för spelet.

Någon simmare som var på DH? Mad Catz hade ju med sig sin Cessnacockpit. Synd att han som hade hand om den var mindre kunnig om simulator än jag och skröt om att han flög inbyggda FSX A320. Much wow.

Hur som, hann med 2 korta trafikvarv med Cessna 152... Herregud, jag vill verkligen bygga en cockpit, eller skaffa några instrument iallafall... Funderar även på att byta ut min X52 mot en Yoke..

Permalänk
Skrivet av WebMaximus:

Hur har det gått med Prepar3D v2, nöjd såhär långt?

Mycket nöjd!
Mitt GeForce 580 1,5GB ger ca 30 fps med ganska höga inställningar.
P3D använder väldigt mycket grafikminne och har fått ett felmeddelande pga det tagit slut.
Det enda som egentligen påverkar fps:en verkar vara autogen (för mig iallafall).
Alla CPU-kärnor används; en tråd per kärna.
Har man en CPU med 6+ kärnor används alla utom första kärnan som är tillgänglig för andra program (dock inget jag kan bekräfta).

Flygplan som ingår är:

Lockheed Martin

Beechcraft Baron 58
Beechcraft Baron 58 G1000
Beechcraft King Air 350
I.W.E.B Neptune SRM (ubåt)
Maule Orion (med skidor eller hjul)
Mooney Bravo G1000
Piper J-3 Cub
Robinson R22 Beta II

Iris Simulations

Beechcraft T-6A Texan II
F-22 Raptor

Just Flight

Lockheed C-69 Constellation
Lockheed L-049 Constellation
Lockheed P-38F/J

Lionheart Creations

Mooney Acclaim

Carenado

A36 Bonanza

EDIT: Lade till Iris F-22 Raptor i listan.

Permalänk

Härligt att höra

Hade själv tänkt avvakta en stund men efter att både läst om och kollat på div videos kunde jag inte hålla mig så just införskaffat P3D v2 jag med och nu blir väl nästa steg att börja testa det och se hur mycket man kan få att funka av alla sina befintliga addons för FSX...känns som man har ett gediget projekt framför sig

Permalänk

INGÅR Carenado A36? Fan den kostar ju $30 utan spelet. Nu får det allt bli jul så jag kan handla!