Permalänk
Medlem
Skrivet av din_mentor:

Hej,
nu har min order uppdaterats och paketet är på väg, tänkte att ni som varit i samma sits förmodligen vill veta...

Mitt har också skickats. För mig har CDON fungerat utan problem. Gäller bara att man lite överseende med deras leveranssystem som inte är riktigt 100:a tillförlitligt.

Har säkert gjort ett 20 tal beställningar sista halvåret och det som brukar missa är att det brukar vara en eller två dagars fördröjning från att statusen "varor packas" till att den ändras till "postad". Hänt ett flertal gånger att jag redan hunnit få varan innan statusen ändrats till postad. (Upplysning till er som sitter och hetsar upp er att statusen står "varor packas" och inte ändras till "postad".)

Permalänk
Medlem

Ett tips är att försöka trimma in systemen lite så att statusen uppdateras tidigare. Just nu verkar det ju som att den skiftar från "packas" till skickas ungefär 24 timmar försent. Alltså min status uppdaterades precis till Skickad och kollar man på den infon så ser man att "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" 14:17 igår. Lär ju orsaka en del merjobb för er på kundtjänst som måste svara på frågor från otåliga människor om varför inte deras paket skickats hela tiden

edit: Ja, typ samma som Lepus skrev. lol

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Inaktiv

Hej cdon, vill meddela att ni har en felaktig produktbild knuten till varan ASUS MeMO Pad FHD 10'' 32GB på er webbplats. Bilden som visas är på nya plattan Asus MeMO Pad 10" med vita kanter vilket den andra inte har, den har en vit baksida men framsidan är svart.

http://cdon.se/hemelektronik/asus-memo-pad-fhd-10-32gb-androi...

Permalänk
Medlem

När och var kommer man få se vilka "Black Friday"-erbjudande det kommer vara från er sida? Känns ju som detta kan bli intressant när såväl CDON, MediaMarkt som Apple store ska köra dessa i Sverige..

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX5080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av crimsonidol:

Hej cdon, vill meddela att ni har en felaktig produktbild knuten till varan ASUS MeMO Pad FHD 10'' 32GB på er webbplats. Bilden som visas är på nya plattan Asus MeMO Pad 10" med vita kanter vilket den andra inte har, den har en vit baksida men framsidan är svart.

http://cdon.se/hemelektronik/asus-memo-pad-fhd-10-32gb-androi...

Hej,
Tack för info. Jag har meddelat ansvarig.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag ber om ursäkt för det inträffade. Jag inväntar nytt besked under förmiddagen, återkommer.
Mvh//Andreas

Lång förmiddag på CDON idag?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid ska man behöva vänta på ett serviceärende (DOA) via er partner Captech? Jag har nu väntat sedan den 25:e Oktober (mer än en månad), då paketet enligt posten var framme hos Captech, och ärendet står fortfarande som "Nytt serviceärende"... Inte så roligt att ha en ny dator utan möjlighet att bygga ihop den

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lidde:

Lång förmiddag på CDON idag?

Hej,
Importören hade tyvärr inget svar på frågan, inget nytt datum finns. Vi har blivit lovade stor tilldelning vid nästa leverans, men jag kan i dagsläget tyvärr inte säga exakt när det blir.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Importören hade tyvärr inget svar på frågan, inget nytt datum finns. Vi har blivit lovade stor tilldelning vid nästa leverans, men jag kan i dagsläget tyvärr inte säga exakt när det blir.
Mvh//Andreas

Värdelöst. Tack och hej från mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Lyckades byta ut MSI GeForce GTX 780 OC mot ett Asus GeForce GTX 780 DirectCU II med bibehållen 15% rabatt. 3990 kr + 15% rabatt var ju inte helt fel. Tummen upp till CDON för det!

Har de höjt priset idag på Asus 780 då? Nu ligger det på 4290kr, plus att det inte verkar finnas i lager heller

Får väl fortsätta vänta på msi skiten........................................

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Mvh//Andreas

Tack för ärligt svar iaf, har kontaktat er kundtjänst för att byta till annat kort om de tillåter att man "flyttar över" de 15% rabatt man fick i samband med expo. Annars får man åka ner på stan och köpa hos Inet eller webhallen som har det i butikerna.

Permalänk
Medlem

Hej CDON det ser ut som det har blivit något fel och ni har skickat för många produkter till mig, jag hänvisar till tråden http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1257464-fic... ärlig som man är vill man ju såklart lösa det här så kontakta mig gärna via pm.

Permalänk
Medlem

Det verkar som det är dags att fråga igen om när cdon´s utlovade system uppdatering dvs den uppdatering som ska "fixa" statusuppdateringarna och då även tillåta ändringar/avbeställningar av ordrar ända tills dom FAKTISKT packas (och inte som nu "packas" slängs på så fort det går för att "låsa" ordern)?

Denna fix har ni ju nu lovat gång på gång (första gången var för ca 2år sedan) här i tråden men INGET HÄNDER! och nej vi glömmer det inte för det ÄR lika jävla irriterande nu som det var för 2år sedan att inte veta hur ordern går heller att man inte kan avbeställa/ändra den efter en veckas packande.

Sen ett litet tillägg på erat svar ang lösenordsfrågan vore ju bra med.
Det vill säga ni har svarat att NI inte kan se lösenorden vilket givetvis är bra men det säger ju inte mycket om hur säkra dom är? dvs är dom hashade/saltade?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Det börjar närma sig sista gången jag handlar hos er.

Finns ingen anledning som jag ser det.
Dålig kundservice, sämst hantering av retur/rma, extremt långa felsökningstider vid rma, kundtjänst säger att min produkts serienummer inte kan hittas..

Det ni har som fördel är priset, men det får man som kund betala dyrt för i slutändan...

Skräp med stort S..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att jag har haft enbart bra erfarenhet av CDOns kundtjänst i reklamationsärenden.

De svarade på en lördag och fixade kopia på fraktsedel till mig så jag kunde returnera en vara som dessutom legat oanvänd länge i en garderob (var fel modellnummer, men datorn den skulle suttit i blev inte byggd förrän några månader senare). Snabba, bra svar och inget krångel. Har även reklamerat trasiga minnen och något annat, inga problem där heller, nya skickades ihop med fraktsedel för de gamlas retur. Inga problem.

Så jag lär fortsätta handla här inte bara p.g.a. priset utan för att de är stora nog att ha bra kundtjänst. Sen finns det väl alltid folk som har problem oavsett vilken firma det gäller, men jag är nöjd iaf.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av blackeagle:

Jag vill bara säga att jag har haft enbart bra erfarenhet av CDOns kundtjänst i reklamationsärenden.

De svarade på en lördag och fixade kopia på fraktsedel till mig så jag kunde returnera en vara som dessutom legat oanvänd länge i en garderob (var fel modellnummer, men datorn den skulle suttit i blev inte byggd förrän några månader senare). Snabba, bra svar och inget krångel. Har även reklamerat trasiga minnen och något annat, inga problem där heller, nya skickades ihop med fraktsedel för de gamlas retur. Inga problem.

Så jag lär fortsätta handla här inte bara p.g.a. priset utan för att de är stora nog att ha bra kundtjänst. Sen finns det väl alltid folk som har problem oavsett vilken firma det gäller, men jag är nöjd iaf.

?

En bra kundtjänst har telefon.
En bra kundtjänst har svar på frågor.

Permalänk
Medlem

Tjena.
Det är kanske läge att plocka bort denna kampanjen http://cdon.se/hemelektronik/popul%C3%A4ra_bildsk%C3%A4rmar/ då det kan vara vilseledande, skulle beställa en av skärmarna igår och knappade glad i hågen in koden. Fick dock att koden var ogiltig. Står att koden gäller så långt lagret räcker och skärmen fanns då i lager iaf igår när jag skulle beställa.

Visa signatur

[ Lian Li A3 mATX Vit] [ Corsair RM1000e ] [AMD Ryzen 7 9800x3D] [ROG Strix B850-G Gaming WIFI] [ASUS RTX 5080 PRIME OC ] [ Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av razorblade86:

Tjena.
Det är kanske läge att plocka bort denna kampanjen http://cdon.se/hemelektronik/popul%C3%A4ra_bildsk%C3%A4rmar/ då det kan vara vilseledande, skulle beställa en av skärmarna igår och knappade glad i hågen in koden. Fick dock att koden var ogiltig. Står att koden gäller så långt lagret räcker och skärmen fanns då i lager iaf igår när jag skulle beställa.

Koderna gäller t.o.m. 2013-11-26, eller så långt lagret räcker, och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Observera att koden inte kan kombineras med andra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hela eran support verkar ligga nere? inget händer iaf oavsett vad man försöker klicka i den...

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

När och var kommer man få se vilka "Black Friday"-erbjudande det kommer vara från er sida? Känns ju som detta kan bli intressant när såväl CDON, MediaMarkt som Apple store ska köra dessa i Sverige..

Någon INFO på de här CDON?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Proxann:

Någon INFO på de här CDON?

Hej,
Jag vet att den är på väg, men jag vet tyvärr inte exakt när den kommer upp.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Hej. Tänkte kolla hur det går med ps4orna? Bokade min i mars och den står fortfarande under orderhistorik men spelen jag bokade efter är på packning. Hoppas verkligen man får sin ps4 imorgon när man har tagit semester och allt...

Permalänk
Medlem

Lyckades få fel grafikkort skickade till mig. Lite irriterande när man väntat på kortet sedan release i Oktober.
Så finns det något mer jag behöver göra eller räcker det med att starta ett ärende såhär?

/Hzup

Ärenden - nr CE6DCC018B
Fråga 2013-11-28 16:53
Ordernummer: 40604378
Felaktig vara: Asus R9 280X normal
Beställd vara: Asus R9 280x TOP, 5025251013

Hej, Jag beställde (ordernr: 40604378) 3st Asus R9 280x DirectCU 2 Top kort (R9280X-DC2T-3GD5). Av de som levererades var dock 1 av korten det vanliga (R9280X-DC2-3GD5), EJ TOP, varianten. Hur skall jag gå tillväga för att få det riktiga kortet istället för budgetvarianten?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Beställde en Xbox 360 Controller samt GTA V hos er i går (onsdag) vid 2-tiden. Varorna har fortfarande inte skickats trots att de finns i lager.

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem

Hejsan CDON. Undrar lite om ni kommer köra ngn kampanj imorgon ang black friday? Sett att t.ex. Dustin ska göra det. Vore trevligt om ni gjorde det och i sådana fall gärna på tillbehör till datorn som t.ex. skärmar, t-bord, möss osv och inte bara datorkomponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuggarn:

Beställde en Xbox 360 Controller samt GTA V hos er i går (onsdag) vid 2-tiden. Varorna har fortfarande inte skickats trots att de finns i lager.

Väx upp. Tror du dom är trollkarlar som kan packa alla ordrar på en sekund? Det är inte så himla lätt att hinna med allt när man jobbar på ett lager fullt med beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

Hej kommer man få http://cdon.se/spel/call_of_duty%3a_ghosts-23082144 på releasedagen eller kommer ni skicka ut den då?

Ghosts släpptes 5 november även på PS4.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk

Inte för att vara sådan men jag hade sparat en kundvagn för ny dator vilket skulle gå på ~12k som jag då istället tänkt köpa under black friday så att det inte skulle brännt hål i plånbok och byxficka och det enda jag har för detta är en rabatt på bf4?!
Då hade ju den traditionella lilla swec-rabatten på 5% tom vart bättre men ingen tycks veta vart den har tagit vägen.

Men hepp, då vart det ingen ny dator i år heller

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jolly Pumper:

Hej. Tänkte kolla hur det går med ps4orna? Bokade min i mars och den står fortfarande under orderhistorik men spelen jag bokade efter är på packning. Hoppas verkligen man får sin ps4 imorgon när man har tagit semester och allt...

Hej,
Skicka mig ett pm med order/kundnummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Skrivet av Hzup:

Lyckades få fel grafikkort skickade till mig. Lite irriterande när man väntat på kortet sedan release i Oktober.
Så finns det något mer jag behöver göra eller räcker det med att starta ett ärende såhär?

/Hzup

Ärenden - nr CE6DCC018B
Fråga 2013-11-28 16:53
Ordernummer: 40604378
Felaktig vara: Asus R9 280X normal
Beställd vara: Asus R9 280x TOP, 5025251013

Hej, Jag beställde (ordernr: 40604378) 3st Asus R9 280x DirectCU 2 Top kort (R9280X-DC2T-3GD5). Av de som levererades var dock 1 av korten det vanliga (R9280X-DC2-3GD5), EJ TOP, varianten. Hur skall jag gå tillväga för att få det riktiga kortet istället för budgetvarianten?

Hej,
Jag ber om ursäkt för det inträffade. Ja, kontakta kundtjänst så hjälper de dig att byta ut kortet.
Mvh//Andreas

Skrivet av MrM3:

Hejsan CDON. Undrar lite om ni kommer köra ngn kampanj imorgon ang black friday? Sett att t.ex. Dustin ska göra det. Vore trevligt om ni gjorde det och i sådana fall gärna på tillbehör till datorn som t.ex. skärmar, t-bord, möss osv och inte bara datorkomponenter.

Hej,
Kampanj är nu igång: http://cdon.se/black_friday/
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Kampanj är nu igång: http://cdon.se/black_friday/
Mvh//Andreas

Har jag missat något eller typ bara GTX 680 som ni har på BF-rea som är en datorkomponent?

Visa signatur