Extremt irriterande pop-ups på Sweclockers?

Permalänk

Extremt irriterande pop-ups på Sweclockers?

Märkte nu idag när jag gick in på Swec att det kommer några mer än milt irriterande pop-ups om man har adblock avslaget, som jag av självklara själ alltid har,
och gissar på att det inte bara är jag som får dem? (se till vänster- och nederkant i bild)

Jag måste tyvärr erkänna att de var irriterande nog att även jag gav vika, och kommer ha adblock påslaget även här tills problemet blivit löst :/

Vad tycker ni andra om dessa pop-ups? Jag tycker i alla fall att de känns väldigt långt ifrån "så relevanta och givande som möjligt".

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Inget jag lider av, har Adblock plus avslaget här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Inget jag lider av, har Adblock plus avslaget här på Sweclockers

samma här och har inte något sånt som komer upp sådär utan de håller sig på sidan och nära toppen av sidan iallafall.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Inget jag lider av heller. Känns mer som du har fått något skit på datorn som gör de ^^

Permalänk
Medlem

Ja det där är nog inte Sweclockers fel, mer troligt resultatet av ihärdigt nedladdande av skumma filer

Jag får inte det med Adblock avslaget.

Skämt åsidor så är jag hjärtligt trött på alla program som försöker "smyga" med reklamprogram när man installerar, man får va med som en hök och kolla att det inte finns nån liten ruta ibockad annars får man sån där skit på halsen.

Permalänk
Discokungen

Har inte Adblock när jag surfar på Sweclockers, har dock flash klickbart då det drar så jävla mycket prestanda. Ser inte annonsen.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Tjenare Laser!

Det dära känner jag igen, det fick jag på min HTPC efter att min flickvän glömt bocka ur några sådana dära trevliga tillägg man kan välja bort när man installerar program/uppdateringar ibland. Kommer tyvärr inte ihåg namnet, men jag löste det genom att avinstallera 2-3 program.. Det låg även en ikon på skrivbordet, kan det vara så för dig med måhända? Detta kanske sätter dig på rätt spår, även om jag inte minns namnet.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Kan även vara så att det är ett tillägg i Chrome. Hade något liknande problem innan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Moderator
Forumledare

Även jag har adblock av och inga popups

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Det är inte sweclockers. Det är du som installerat något junk på datorn. Se över vilka tilläg du har, kanske kan hitta något i installerade program som ser konstigt ut?

Permalänk
Medlem

adblock av både hemma och på jobbet, aldrig fått dessa popups. Troligtvis har du tryckt ja på nån "vill du även installera detta..." när du uppdaterat typ utorrent utan att tänka på det, har hänt mig också Kolla i program och funktioner i kontrollpanelen vilket som är senast installerade program

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Skrivet av guineapig:

Ja det där är nog inte Sweclockers fel, mer troligt resultatet av ihärdigt nedladdande av skumma filer

Jag får inte det med Adblock avslaget.

Skämt åsidor så är jag hjärtligt trött på alla program som försöker "smyga" med reklamprogram när man installerar, man får va med som en hök och kolla att det inte finns nån liten ruta ibockad annars får man sån där skit på halsen.

Skulle det kunna ha varit, men att jag inte använt datorn alls emellan mina två besök på Swec igår och idag gjorde mig säker på att det inte var pga det.

EDIT: Nu när ni nämnde det ser jag att det minsann fanns ett extra tillägg i Chrome, ingen aning om var det kommer ifrån med tanke på att jag inte använt datorn till annat än Sweclockers och glo på Youtube de senaste dagarna :S

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Det är antingen något adware eller så sitter du t.ex. på ett publikt Wi-Fi som injectar in reklamen.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

Har ett cleant FireFox (utan addons) och får inga popups, bara vanliga banners.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ad block här med samt undantag på swec

Permalänk
Medlem

Är nog nåt annat som gör så du får detta popup fönster.Jag har inge blockerings program igång och jag får ej upp denna popupp

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan du testa att formatera om datorn, vilket borde lösa problemet.

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Om man läser på aden så står det outobox ads och en google på det säger adware. Så inte swecs fel. Har inget sådant på mina datorer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Skrivet av lxaralex:

I värsta fall kan du testa att formatera om datorn, vilket borde lösa problemet.

Med tanke på att problemet som sagt redan är löst tror jag inget så drastiskt behövs

Skrivet av hulkenstrong:

Om man läser på aden så står det outobox ads och en google på det säger adware. Så inte swecs fel. Har inget sådant på mina datorer.

Nej, har som sagt fått klart för mig att det var ett tillägg som nässlat sig in och gett adsen, tack ändå

Visa signatur