Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Reap:

Har jag missat något eller typ bara GTX 680 som ni har på BF-rea som är en datorkomponent?

Hej,
Nej det stämmer, sju stycken datorprodukter, varav en är en komponent. Detta avser Black Friday, andra kampanjer kommer som vanligt upp på site med jämna mellanrum, vet dock inte om nästa lite bredare kampanj startar innan eller efter helgen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Börjar undra om det var värt att gå med i CDon+???
Handlar en hel del hos er men det känns lite sniket när man får erbjudanden som 20% på kläder men att alla andra också har precis samma erbjudande i princip hela tiden gör ju inte saken bättre.
Idag var det 40% på kläder pga Black Friday. Perfekt då köper jag ett par Levis tänker jag, nedsatt från 999:- till 599:-. Perfekt!!! Tills jag loggar in, swish så gick priset upp till 799:- pga jag är CDon+ kund. Visst det kanske är något fel hos er men jobbigt att behöva hålla på med allt strul runt omkring när det är det jag vill slippa genom att betala extra för det där lilla extra! Så nu köpte jag utan att vara inloggad så antar att det inte blir någon återbäring??

Nä dags att förtjäna den röst jag la på er som bästa butik och dags att förtjäna dom kronor jag la på er för att bli +kund.

NEJ, jag vill inte ha några jävla 50:- utan jag vill att det funkar.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Idag var det 40% på kläder pga Black Friday. Perfekt då köper jag ett par Levis tänker jag, nedsatt från 999:- till 599:-. Perfekt!!! Tills jag loggar in, swish så gick priset upp till 799:- pga jag är CDon+ kund. Visst det kanske är något fel hos er men jobbigt att behöva hålla på med allt strul runt omkring när det är det jag vill slippa genom att betala extra för det där lilla extra! Så nu köpte jag utan att vara inloggad så antar att det inte blir någon återbäring??
[/SPOILER]

Verkar fungera nu, är också CDON+ medlem och iallafall dessa jeansen landar på 539 kr även när jag är inloggad.
http://cdon.se/klader/levis/levis-511-slim-fit-p23985876-2606...

Permalänk
Medlem

La en order kl 10 igår på ett chassi och en nätdel SOM FANNS I LAGER, det står fortfarande varorna packas suck.
Beställde ett grafikkort ifrån inet.se vid samma tidpunkt det skickades 4 timmar senare, tycker det säger en del om CDON.
Ni ser till att ordrarna snabbt får status varorna packas för då kan kunden inte annullera ordern, sedan kan ni vackert packa varorna i x antal dygn innan ni skickar dem.
Detta håller inte i längden CDON SKÄRPNING!!!!!
Funderar på att beställa från inet.se istället då jag inte vet om ni hinner packa min varor idag heller.
Detta är sista gången jag beställer ifrån er, tack och adjö!

Om man inte hinner med att packa varor och skicka samma dag som ordern kommer in om ordern kommer in innan 12:00 så tycker jag att man måste fundera om det inte är dags att anställa lite fler folk på lagret.
Arbetade tidigare på Dustin som säljare mellan 1999-2004 och där hade lagret stränga order om att alla ordrar som inkom senast ett visst klockslag skulle skickas samma dag.
Det kvittade hur mycket ordrar vi hade, vi anpassade alltid personalstyrkan efter orderingången.
Allt för att göra kunden nöjd.

Så nu har jag spytt lite galla över CDON, men tyckte det behövdes.
Finns säker er som tycker det är löjligt det har bara gått ett dygn, men för mig spelar det roll när jag vet att andra företag klarar att leverera på dagen det handlar bara om att prioritera och det gör inte CDON i detta läget.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Skrivet av UniMatrixZ:

La en order kl 10 igår på ett chassi och en nätdel SOM FANNS I LAGER, det står fortfarande varorna packas suck.
Beställde ett grafikkort ifrån inet.se vid samma tidpunkt det skickades 4 timmar senare, tycker det säger en del om CDON.
Ni ser till att ordrarna snabbt får status varorna packas för då kan kunden inte annullera ordern, sedan kan ni vackert packa varorna i x antal dygn innan ni skickar dem.
Detta håller inte i längden CDON SKÄRPNING!!!!!
Funderar på att beställa från inet.se istället då jag inte vet om ni hinner packa min varor idag heller.
Detta är sista gången jag beställer ifrån er, tack och adjö!

Det var just detta som gjorde att jag slutade handla på CDON (och jag har köpt en hel del därifrån under årens lopp), beställde man varor som fanns i lager så tog det både 2,3 och ibland 4 dagar innan de ens började packas, detta är totalt oacceptabelt. Det värsta jag varit med om var datorminnen som fanns i lager men ändå tog 1.5 vecka innan de skickas till mig. Påpekade detta till supporten men de sa bara att grejerna var på väg, varje gång jag ringde och undrade...

Ledsen att säga det, men i dagsläget så kan jag helt enkelt inte rekomendera mina vänner att handla på CDON, sorgligt men sant...

Visa signatur

MB: ASUS TUF X670E-PLUS GAMING | CPU: AMD Ryzen 9 7900X3D | COOLING : Arctic Liquid Freezer II 240 | RAM: Kingston 64GB | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: MSI RTX4070 Ventus 12GB | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: BenQ SW271 | CHASSI: Fractal Design Meshify 2 Compact | OS: Win11

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga lite snabbt om all kritik som riktats från sweclockers och antagligen många andra ställen jobbas på hos CDON på något sätt? Förstår att Andreas inte vill svara på alla hat-trådar men jag måste faktiskt fråga det om jag ska fortsätta handla där.

Som det är nu handlar man endast på cdon om dom är bra mycket billigare än i stort sett alla andra, då i stort sett alla andra har bättre support, leverans och RMA-processer.

Om CDON medvetet har underbemannad support och låg personal i kvalitets-loppet för att kunna pressa priserna så är väl det helt okej, vad folk än säger så kommer man ofta att handla där det är billigast och ofta är det CDON. Men reorna som det är nu måste ju ge mer missnöje än nöje? Kul med rabatter där det finns 2 st varor kvar när en 15% rabatt drar igång t.ex.

Pågår det någon form av ändring eller har vi kommit fram i mål med den förändringen som skett nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UniMatrixZ:

Om man inte hinner med att packa varor och skicka samma dag som ordern kommer in om ordern kommer in innan 12:00 så tycker jag att man måste fundera om det inte är dags att anställa lite fler folk på lagret.

Alla är vi olika: för mig känns det inte som prio att allt ska hinnas med exakt samma dag... Det är inget jag är villigt att behöva betala extra för så att cdon har råd att anställa fler folk på lagret, om vi säger så..

Däremot ska det inte behöva dra ut på tiden så det tar stora delar av en vecka (eller längre!) att bara packa och skicka.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Thorulk:

Tänkte fråga lite snabbt om all kritik som riktats från sweclockers och antagligen många andra ställen jobbas på hos CDON på något sätt? Förstår att Andreas inte vill svara på alla hat-trådar men jag måste faktiskt fråga det om jag ska fortsätta handla där.

Som det är nu handlar man endast på cdon om dom är bra mycket billigare än i stort sett alla andra, då i stort sett alla andra har bättre support, leverans och RMA-processer.

Om CDON medvetet har underbemannad support och låg personal i kvalitets-loppet för att kunna pressa priserna så är väl det helt okej, vad folk än säger så kommer man ofta att handla där det är billigast och ofta är det CDON. Men reorna som det är nu måste ju ge mer missnöje än nöje? Kul med rabatter där det finns 2 st varor kvar när en 15% rabatt drar igång t.ex.

Pågår det någon form av ändring eller har vi kommit fram i mål med den förändringen som skett nu?

Hej,
Vi uppskattar all feedback, även den negativa. Positiv & Negativ feedback slussas vidare till berörda personer och avdelningar inom företaget. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan vad less man måste bli när det tjafsas om att det inte går att få 20% på alla beställningar. När butiken redan pressat sina priser under du stora konkurrenternas.(I det stora hela, om man inte köpt ur de andras fyndhörnor..)
Och så har man mage att klaga på att leveransen tar 2 dagar extra (har aldrig hänt mig ännu!). Kanske ska man beställa saker i tid?? Eller handla i de fysiska butikerna ni så stort hyllar.

Men jag kan hålla med om att supporten man får kontakt med på er hemsida inte levererar på topp!!

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av xibalba_SWE:

?

En bra kundtjänst har telefon.
En bra kundtjänst har svar på frågor.

Jag är nöjd med webformulär eller mail, men har inte haft några akuta frågor så visst vore det väl bra med telefon också.

Jag har i alla fall fått svar på alla frågor som jag har behövt ställa, alltså har deras kundtjänst fungerat bra för mig och jag kan rekommendera dem. Andra som har haft problem tycker ju givetvis inte det, men det är ju bra om de som faktiskt haft bra erfarenheter säger det också så att det blir en rättvis bild.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Hmm, beställde en bärbar i onsdags och den "packas" fortfarande. Ytterst tveksamt om leveranstiden kommer vara mellan 1-3 dagar som det står på hemsidan.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi uppskattar all feedback, även den negativa. Positiv & Negativ feedback slussas vidare till berörda personer och avdelningar inom företaget. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss.
Mvh//Andreas

Ja fast det har skett en otroligt stor del ändringar sen förra året på CDON. Merparten negativa. Att "förbättra sig" är en väldigt subjektivt sätt att uttrycka sig, medans majoriteten av feedbacken ni fått i år har varit negativ jämfört med t.ex. förra året då det talades VÄLDIGT gott om CDON.

Dom flesta skriver bara lite ihopkastade förolämpningar som "värdelöst" i den här tråden, men jag tänkte hoppa över bitterheten och fråga rakt ut bara.
Självklart förväntar jag mig inte att du säger "Nej vi tänker bli sämre", men frågan kvarstår ju lite.

Har ni märkt att det har blivit avsevärt sämre på data-nörds-fronten på CDON?

Permalänk
Skrivet av keyser:

Verkar fungera nu, är också CDON+ medlem och iallafall dessa jeansen landar på 539 kr även när jag är inloggad.
http://cdon.se/klader/levis/levis-511-slim-fit-p23985876-2606...

Fixades väl efter jag sa till imorse eller när jag skickade frågan till kundtjänst. Synd bara att jag inte fick ett svar av någon? Antar att bonusen är mindre viktig men som butik borde man i alla fall informera om att allt är fixat? Tur att jag beställde utan att vara inloggad eftersom min storlek nu är slut.

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Thorulk:

Ja fast det har skett en otroligt stor del ändringar sen förra året på CDON. Merparten negativa. Att "förbättra sig" är en väldigt subjektivt sätt att uttrycka sig, medans majoriteten av feedbacken ni fått i år har varit negativ jämfört med t.ex. förra året då det talades VÄLDIGT gott om CDON.

Dom flesta skriver bara lite ihopkastade förolämpningar som "värdelöst" i den här tråden, men jag tänkte hoppa över bitterheten och fråga rakt ut bara.
Självklart förväntar jag mig inte att du säger "Nej vi tänker bli sämre", men frågan kvarstår ju lite.

Har ni märkt att det har blivit avsevärt sämre på data-nörds-fronten på CDON?

Hej,
Vi är sedan en tid tillbaka inne i en omfattande system-/flödesomläggning. Projektet är enormt men det kommer att slutföras inom kort. Målet är att detta ska förbättra hela upplevelsen, hela vägen ifrån hur produkter presenteras till det att eventuella köp hamnar hos mottagaren.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Er kundtjänst måste vara helt pantad. Fick precis svar från er elektornikavdelninbg angående mitt felaktiga kort Asus 280x Top.

Ärende: CE6DCC018B, Ordernummer: 40604378

Citat:

Hej xxx, Det går bra att använda den medföljande retursedeln för att returnera den felaktiga produkten. Tyvärr är produkten som ni nämner en bristvara då den har haft en begränsad tillgänglighet samtidigt som intresset för produkten varit högt. Vårat lager har nästa preliminära leverans: 2013-12-03, det är sedan möjligt att det finns kunder som redan väntar på denna produkt sedan tidigare och dessvärre har jag inte uppgifter om antalet artiklar vi beräknas mottaga. Det kan innebära att den väntade leveransen redan är slutsåld, tyvärr. Det enklaste vore om ni på egen hand beställde ett nytt exemplar av produkten. Återbetalningen av den felaktiga produkten sker så fort vårat lager har registrerat returförsändelsen, har ni betalt mot faktura makuleras denna (beloppet för produkten stryks) automatiskt när produkten är mottagen. Tack på förhand xxx Kundservice Hemelektronik

Är detta en skymf? Jag beställde i oktober. Jag har ännu inte fått rätt vara. Så nu tycker ni att jag skall ställa mig längst bak i kön? Är han från vettet? Jag kan ju förstå om de säger att det troligtvis kommer skickas den 3e december, men att säga att jag troligtvis får vänta då de kan vara fullbokat är ju helt sanslöst. Någon har gjort en stor miss hos er och er kundtjänst medarbetare vill att jag skall bara le och se glad ut emedan jag blir totalt överkörd? Är ju helt sanslöst... Det finns ju en anledning varför jag handlar i OKTOBER. Jag vill vara säker på att jag har RÄTT VARA innan JULKLAPPARNA skall öppnas.

Ursäkta, blev anningen upprörd av detta.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Hej CDON,

Er kundtjänst måste vara helt pantad. Fick precis svar från er elektornikavdelninbg angående mitt felaktiga kort Asus 280x Top.

Är detta en skymf? Jag beställde i oktober. Jag har ännu inte fått rätt vara. Så nu tycker ni att jag skall ställa mig längst bak i kön? Är han från vettet? Jag kan ju förstå om de säger att det troligtvis kommer skickas den 3e december, men att säga att jag troligtvis får vänta då de kan vara fullbokat är ju helt sanslöst. Någon har gjort en stor miss hos er och er kundtjänst medarbetare vill att jag skall bara le och se glad ut emedan jag blir totalt överkörd? Är ju helt sanslöst... Det finns ju en anledning varför jag handlar i OKTOBER. Jag vill vara säker på att jag har RÄTT VARA innan JULKLAPPARNA skall öppnas.

Det där hade jag verkligen inte tillåtit, usch

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hzup:

Hej CDON,

Hej,
Jag ber om ursäkt för detta, något måste ha gått mycket fel. Skicka mig ett pm så löser jag detta.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ska inte bara klagas heller, Jag beställde skärmen jag skrev om några inlägg tidigare, i onsdags kväll sent och i förmiddags så plingade det till i telefonen att den finns att hämta hos mitt lokala ica ombud, bra jobbat CDON med snabb leverans!

Visa signatur

[ Lian Li A3 mATX Vit] [ Corsair RM1000e ] [AMD Ryzen 7 9800x3D] [ROG Strix B850-G Gaming WIFI] [ASUS RTX 5080 PRIME OC ] [ Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag ber om ursäkt för detta, något måste ha gått mycket fel. Skicka mig ett pm så löser jag detta.
Mvh//Andreas

Tack för det snabba svaret. PM skickat! På väg till posten nu med kortet.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Efter 3 veckors väntan på MSI GTX 780 OC så gav jag upp, beställde av inet.se, varan redan skickad!

Blir en makulerad order hos er.

Få ordning på logistiken!

Permalänk
Medlem

En snabbfråga såhär på kvällen, har 5%-rabatten för alla SweClockers försvunnit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klos_:

En snabbfråga såhär på kvällen, har 5%-rabatten för alla SweClockers försvunnit?

Den är borta. Istället så får vi ofta 15%:are och andra kampanjer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi är sedan en tid tillbaka inne i en omfattande system-/flödesomläggning. Projektet är enormt men det kommer att slutföras inom kort. Målet är att detta ska förbättra hela upplevelsen, hela vägen ifrån hur produkter presenteras till det att eventuella köp hamnar hos mottagaren.
Mvh//Andreas

Gött,

Skrik till i tråden när det är klart så tar jag det här som en övergångsperiod isf.

Permalänk
Medlem

Någon som ska handla på CDON? Här har du en rabattkod på 50kr

pkXt6a74

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Hej! Finns det en möjlighet att denna skärm kommer på rea snart?

http://cdon.se/hemelektronik/eizo-foris-fs2333-ips-23-p211511...

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem

Tjenare

tänkte ge er lite ris i högar bara.
Vet inte vem det är som satt riktmärken hur ni skickar grejer.

men jag beställde 2 st 3DS XL, vid två olika tillfällen.
Båda kom fram.

MEN! Ena packades i kartong, stabilt och fint.
Andra kom i en jiffypåse.

Jag som är lite av en kartong-bög när jag köper spel & enheter blev riktigt skraj där att kartongen skulle vara mosad.
Den kom fram nästan hel, ena hörnet fick sig en törn om man jämnför med andra.

Så ett tips, ge fan i att skicka sådant i jiffypåsar.
spel,böcker,skivor osv går an, så länge det inte är t.ex steelbooks osv, då man sett exemplar som blivit buckliga osv.
Kanske inte hela världen för vanlig svensson, men men, liten hint till er.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Hej!

När får ni in nästa leverans av PS4or? Jag förbokade för drygt 1.5 månad sedan.

Hälsningar Matte

Permalänk
Medlem

Hejsan igen CDON!

Undrar som sagt om ni någonsin kommer satsa lite mer på tillbehör för datorer vad gäller mekaniska t-bord, gaming-skärmar osv på reorna? På BF-rean var det en skärm och ett t-bord typ. Hade hoppats på lite större utbud om man säger så. Vill gärna försöka göra ett klipp och se om man inte kan testa dubbla skärmar vad det lider. Handlat en hel del på CDON, o vill gärna fortsätta med det. Försök gärna få med ngt sådant här på nästa rea tack.

Permalänk
Medlem

15% på CDON:

15% på CDON

Även andra "gaming" grejer:
Gamingvecka på CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Om möjligt ha gärna 15% på denna skärm - http://cdon.se/hemelektronik/benq/benq-gw2750hm-va-27-p210528... - dvs 2190 - 15% samt detta t-bord - http://cdon.se/hemelektronik/func/func-kb-460-mech-keyb-cherr... - dvs 699 - 15%.

Skulle verkligen uppskatta detta