Permalänk

Långt avstånd mellan skärm och dator

Hejsan, har ett litet problem här hemma. Har en extremt högljudd dator jag vill gömma undan när jag lirar spel. Undrar om det finns nån bra lösning med skärm som har usb kontakter i eller extra långa kablar. Hur brukar man göra? Avstånd ca 2-3 meter..

/Richard

Permalänk

Är det inte bättre att byta fläktar? eller vad nu problemet är?

Permalänk
Rekordmedlem

Du vill ha 2-3 meter mellan dator och skärm? Det är ju normallångt och det ska inte vara några problem, köp bara 3 m kablage.
Ja det finns usbhubar i en del monitorer och tangentbord, men annars är det inte så svårt att skaffa en lös hub heller så du ska kanske inte välja monitor efter hub eller inte

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Långa kablar, trådlösa möss och tangentbord finns det gått om men sånt skaffar man av andra anledningar.

Försök fixa oljudet först. Ta reda på EXAKT vad det är som låter och försöker göra något åt det. Underlättar om du berättar om det låter hela tiden eller bara när du gör något speciellt och i så fall vad du gör.

Permalänk
Medlem

Koppla datan till TV:n

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Långa kablar, trådlösa möss och tangentbord finns det gått om men sånt skaffar man av andra anledningar.

Försök fixa oljudet först. Ta reda på EXAKT vad det är som låter och försöker göra något åt det. Underlättar om du berättar om det låter hela tiden eller bara när du gör något speciellt och i så fall vad du gör.

Den låter för det är en 2 år gammal laptop, fläktarna går ej och få tag på så vitt jag vet. Den är rengjord två ggr inkl byte av pasta etc.
Får fixa massa förlägningskablar. Hade varit nice med en skärm som har usb fast dom verkar kosta en del..

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en laptop så skaffa en extern fläkt, tex en kylplatta med en 200mm fläkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

hörselkåpor/öronproppar/hög musik

Permalänk
Skrivet av st1nkf1st:

Den låter för det är en 2 år gammal laptop, fläktarna går ej och få tag på så vitt jag vet. Den är rengjord två ggr inkl byte av pasta etc.
Får fixa massa förlägningskablar. Hade varit nice med en skärm som har usb fast dom verkar kosta en del..

Oj denna verkar nice
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1663419

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Är det en laptop så skaffa en extern fläkt, tex en kylplatta med en 200mm fläkt.

Låter den inte bara ännu mer då?

Permalänk
Skrivet av st1nkf1st:

Hejsan, har ett litet problem här hemma. Har en extremt högljudd dator jag vill gömma undan när jag lirar spel. Undrar om det finns nån bra lösning med skärm som har usb kontakter i eller extra långa kablar. Hur brukar man göra? Avstånd ca 2-3 meter..

/Richard

Min morbror borrade ett hål i väggen in till städrummet och placerade datorn där. Väldigt ljudlöst vill jag lova!

Skrivet av gabinono:

Koppla datan till TV:n

Har inte TV-apparater generellt dålig responstid?

Visa signatur

Detta inlägg gjordes i ett nyktert tillstånd.

Permalänk
Skrivet av Insufficient:

Min morbror borrade ett hål i väggen in till städrummet och placerade datorn där. Väldigt ljudlöst vill jag lova!

Har inte TV-apparater generellt dålig responstid?

Kör BF4 på en billig 32" så det funkar väl.

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av st1nkf1st:

Låter den inte bara ännu mer då?

En bättre platta har tyst kylning som kyler av din laptop. Då behöver den inbyggda fläkten i datorn inte gå lika hårt.

Visa signatur

CachyOS | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem

testa en fläktkontroll.

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

eller testa Speedfan

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Skrivet av lxaralex:

testa en fläktkontroll.

Sämsta "lösningen" ever.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Sämsta "lösningen" ever.

^^