Permalänk

Nya komponenter, ingen signal ut.

Bytte precis moderkordatorn, processor, nätter o grafikkort

När jag startar datorn så startar den om sig efter 5 sec, men sen rullar den på som vanligt.
Mina mina skärmar visar inget. (no signal)... Och varken mus eller tangentbord lyser.

Jag vet att processor o moderkort funkar tillsammans då jag kopplade in samma moderkort o processor till en kompis dator.

Komponenter:
I5-4670k.
Nåt msi moderkort.
Be quiet 630w
Asus r9 280x

8pin, 24pin kontakterna sitter i. 6 o 8pin till grafikkortet sitter också i... har provat att köra olika minnen och enbart med ett i satt.

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deepeeper:

Bytte precis moderkordatorn, processor, nätter o grafikkort

När jag startar datorn så startar den om sig efter 5 sec, men sen rullar den på som vanligt.
Mina mina skärmar visar inget. (no signal)... Och varken mus eller tangentbord lyser.

Jag vet att processor o moderkort funkar tillsammans då jag kopplade in samma moderkort o processor till en kompis dator.

Komponenter:
I5-4670k.
Nåt msi moderkort.
Be quiet 630w
Asus r9 280x

8pin, 24pin kontakterna sitter i. 6 o 8pin till grafikkortet sitter också i... har provat att köra olika minnen och enbart med ett i satt.

Vad gör jag för fel?

modekorts distanserna kanske du har glömt bort? annars kan de vara fel på nätagget! hade samma problem och de va nättagget som gav spänningsfel!

Visa signatur

NZXT H440| Gigabyte G1.Sniper Z97| i7 4770k| 16GB RAM RipSaw 2133 | R9 290 tri-x | Corsair rm750w | seagate 2Tb | Windows 7 Ultimate 64| Samsung evo ssd 120gb|Fractal design Kelvin s36

Permalänk

Nejdå distanserna sitter där de ska

Permalänk
Medlem

Har du grafikkort inbyggt på moderkortet? Prova isf koppla ut allt från datorn och se om den vill POSTa överhuvudtaget. Annars koppla ut allt utom grafik -> vill den ej så prova annat grafikkort om det går.

Permalänk

Lösning

Kanske lite sent svar...
Löste detta då jag bytte ut moderkortet, socket var trasig. En av de guldiga kontakterna som CPU:n ska röra vid i var böjd.