Permalänk
Medlem

Visa fps

Hej det är så att jag försökte att se min fps i Call of Duty Ghosts men jag kan inte det har prövat Fraps och MSI Afterburner men inga fps vill visa sig när spelet är igång. Finns det något sätt att se sina fps i Call of Duty Ghosts?

Permalänk

Just nu funkar inga inspelningsprogram med Ghosts, vilket är anledningen. Så just nu finns det inget sätt, nej.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Just nu funkar inga inspelningsprogram med Ghosts, vilket är anledningen. Så just nu finns det inget sätt, nej.

Eh? Har sett ett antal tredjeparts-videos av just Ghosts. Är det nån ny patch som förstört eller? Har lite svårt att se hur de skulle kunna disabla screen recording om de inte specifikt kollar efter inspelningsprogram.

Permalänk
Skrivet av grimman:

Eh? Har sett ett antal tredjeparts-videos av just Ghosts. Är det nån ny patch som förstört eller? Har lite svårt att se hur de skulle kunna disabla screen recording om de inte specifikt kollar efter inspelningsprogram.

Ingen aning exakt vad de gjort. Det jag dock vet efter tester är att DxTory crashar spelet helt. Med FRAPS hålls spelet igång, men går inte att spela in. Med Bandicam blir det samma grej som med FRAPS, plus att jag inte får Bandicam att funka över huvud taget längre.

Jag tror det ska gå med t.ex. OBS eller XSplit, men jag är inte tillräckligt förtjust i spelet för att hålla på på det viset i alla fall. Ska det göras, ska det göras enkelt enligt mig, men det känns verkligen som att utvecklarna försöker komma undan PC-marknaden just nu. Förhoppningsvis ska Treyarch visa framfötterna även nästa år, som de gjorde i Black Ops 2. Black Ops 2 var nog det roligaste jag haft på PC, tror jag.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Ingen aning exakt vad de gjort. Det jag dock vet efter tester är att DxTory crashar spelet helt. Med FRAPS hålls spelet igång, men går inte att spela in. Med Bandicam blir det samma grej som med FRAPS, plus att jag inte får Bandicam att funka över huvud taget längre.

Jag tror det ska gå med t.ex. OBS eller XSplit, men jag är inte tillräckligt förtjust i spelet för att hålla på på det viset i alla fall. Ska det göras, ska det göras enkelt enligt mig, men det känns verkligen som att utvecklarna försöker komma undan PC-marknaden just nu. Förhoppningsvis ska Treyarch visa framfötterna även nästa år, som de gjorde i Black Ops 2. Black Ops 2 var nog det roligaste jag haft på PC, tror jag.

Hittade detta när jag sökte lite snabbt:
http://www.bandicam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=2015

Men inget annat. I vanliga fall så brukar ju folk gnälla hej vilt när det är problem med grejor.

Permalänk
Skrivet av grimman:

Hittade detta när jag sökte lite snabbt:
http://www.bandicam.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=2015

Men inget annat. I vanliga fall så brukar ju folk gnälla hej vilt när det är problem med grejor.

Mjo. Har bara testat lite snabbt med bandicam, som spelat mig spratt i övriga situationer också där det enda filen bestått av varit ett högt pipande och ingen bild när jag importerar det till Adobe Premiere. Nå väl, det ska väl lösa sig någon gång. Är inte så himla pigg på Ghosts i alla fall, som sagt

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd

Fraps funkar utmärkt i win 8.1 åtminstone:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Funkar inte shadowplay för er med nvidia?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Har inte Razer någon Game optimizer som kan via FPS, eventuellt så kanske man kan spela in med Nvidias Shadowplay(aldrig testat), men eftersom det är grafikkorts tillverkarens så tycker man ju att de kan spela in allt som grafikkortet visar

Skrivet av Mackan15:

Hej det är så att jag försökte att se min fps i Call of Duty Ghosts men jag kan inte det har prövat Fraps och MSI Afterburner men inga fps vill visa sig när spelet är igång. Finns det något sätt att se sina fps i Call of Duty Ghosts?

Skrivet av Finlandssvensken:

Ingen aning exakt vad de gjort. Det jag dock vet efter tester är att DxTory crashar spelet helt. Med FRAPS hålls spelet igång, men går inte att spela in. Med Bandicam blir det samma grej som med FRAPS, plus att jag inte får Bandicam att funka över huvud taget längre.

Jag tror det ska gå med t.ex. OBS eller XSplit, men jag är inte tillräckligt förtjust i spelet för att hålla på på det viset i alla fall. Ska det göras, ska det göras enkelt enligt mig, men det känns verkligen som att utvecklarna försöker komma undan PC-marknaden just nu. Förhoppningsvis ska Treyarch visa framfötterna även nästa år, som de gjorde i Black Ops 2. Black Ops 2 var nog det roligaste jag haft på PC, tror jag.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!