Permalänk
Medlem

Stormen Sven, färja

Hej,

Måste över med färja från Rostock till Trelleborg imorgon natten till Fredag.
De har ställt in linjen från Sassnitz till Trelleborg.

Ska bli vindar upp mot 28m/s så det blir fan åksjuketabletter om det ens hjälper. Vi någon hur mycket det rullar vid den vinden?

Vid vilken vind tror ni de ställer in även vår överfart?

mvh

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Medlem

Rullningarna ar langsama och inte lika hetsiga som i en fritidsbat, sa personligen tycker inte jag det ar sa farligt.

Finns det mojlighet att kora bil istallet? Inte mer an 26 mil fran Rostock till Trelleborg via Gedser och Danmark och ar den vagen jag brukar ta, otroligt smidigt. Enligt google ska det ta 4,5 timmer och det inkluderar 1,30h farja.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Rullningarna ar langsama och inte lika hetsiga som i en fritidsbat, sa personligen tycker inte jag det ar sa farligt.

Finns det mojlighet att kora bil istallet? Inte mer an 26 mil fran Rostock till Trelleborg via Gedser och Danmark och ar den vagen jag brukar ta, otroligt smidigt. Enligt google ska det ta 4,5 timmer och det inkluderar 1,30h farja.

Det är av ekonomiska skäl vi inte åker runt. För 2 lastbilar har vi redan bokat och det är ej avbokningsbart. Om de kör är det väl säkert. Tips mot sjösjuka?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Medlem

Har svart att ge bra tips pga att jag valdigt sallan blir sjosjuk, men for mig sa hjalper det att ata, framfor allt brod. Framfor allt att inte kampa emot rullningarna, utan rulla med ifall du ligger i sangen Som att bli vaggad till somns, som nar man var liten!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ePoint:

Det är av ekonomiska skäl vi inte åker runt. För 2 lastbilar har vi redan bokat och det är ej avbokningsbart. Om de kör är det väl säkert. Tips mot sjösjuka?

Skickades från m.sweclockers.com

Som någon i tråden här sa innan, det "rullar" mer än vad det gubbar, själv tycker jag att det är lugnande och riktigt mysigt, jag har inget bra tips mot att undvika sjösjuka då jag aldrig riktigt lidit av det, men kanske inte käka allt för mycket om det nu skulle gå illa, tabletter som du själv säger och bara ta det lugnt.

Lycka till där ute på sjön!

Edit: Du kanske redan har stuckit iväg, men trevlig resa ändå!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Det blev ingen färja.. Den ställdes in pga stormen, vi fick istället en lååååång bilresa runt hela danmark. Vänta på att broarna skulle öppna och sedan köra i 70km/h med lastbilen pga blåsten och senare snöstormen. Fyfan vad skönt att det är över..

Visa signatur