Permalänk
Medlem
Skrivet av carlhenrik:

Allrighty! Då är jag lite mer med på hur det funkar!

Tack för hjälpen Och Kuumaa, om du känner dig mer generös tigger jag gärna ännu mer haha! So doge much coin

Nja, skickat 10k per huvud här nu ju. Blir fattig om jag skickar mer

Permalänk
Skrivet av Kuumaa:

På hemsidan får du trycka på "Edit Profile". Sedan får du ta din wallet adress och klistra in i Payment Adress. Lite under den ska det finnas Automatic Payout Threshold. Sätt den på det lägsta.
Alternativet är att du får göra en manual payout (eller cash out), som då kan kosta en liten summa att göra.

När din Confirmed Balance summa når din automatic threshold så skickas mynten till din plånbok

Varsågod! Känner mig så generös idag.

WOW, Tack så mycket!! To the moon!

Permalänk

Min wallet är out of sync, efter nästan 2timmar, någon som vet hru det fixas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktornet:

Min wallet är out of sync, efter nästan 2timmar, någon som vet hru det fixas?

Låt den bara stå..

Permalänk
Skrivet av careau:

Låt den bara stå..

Någon aning om hur länge det brukar ta?

Permalänk
Medlem

Har runt 100k dogecoins.
Tar skit långt tid nu för att mina doge.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Nja, skickat 10k per huvud här nu ju. Blir fattig om jag skickar mer

Man får tacka för coinsen.:)

Permalänk
Medlem

Någon som känner att den sitter på en bra pool?
Har provat:
http://dogepool.pw/ & Fast-pool.com men känns väll inte helt 100 på dom i stabilitet...

inte för att tigga men free doge tackar man inte nej till att gambla för.
Ev vinst kan doneras vidare till fler behövande

DLWZj1wZ1JiwzyNPA3TicZiDNK6mTbojAh

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

Någon som känner att den sitter på en bra pool?
Har provat:
http://dogepool.pw/ & Fast-pool.com men känns väll inte helt 100 på dom i stabilitet...

inte för att tigga men free doge tackar man inte nej till att gambla för.
Ev vinst kan doneras vidare till fler behövande

DLWZj1wZ1JiwzyNPA3TicZiDNK6mTbojAh

Jag kör dogepool.pw men mina coins är Unconfirmed och har varit det flera timmar, brukar det vara så? Jag är också intresserad av en mer seriös pool.

Permalänk
Avstängd
Citat:

1. Ladda ner Dogecoin-Qt. När du startar mjukvaran skapar den en plånbok och laddar automatiskt ner blockkedjan.
2. Registrera dig på en pool som minear Dogecoin. På Reddit finns en liten lista med pooler till höger. Där finns även annat matnyttigt (men ibland utdaterat).
3. Fyll i din adress, som du kan se under Much Receive i Dogecoin-Qt, i dina kontoinställningar på poolens hemsida. Utforska poolens inställningar.
4. Ladda ner GUIMiner-scrypt, skapa en ny miner (CG för AMD, CUDA för Nvidia) och fyll i de inställningar som gäller för din pool. Exempelinställningar:
Host: doge.netcodepool.org
Port: 4093
Username: HurMycket.Doge
Password: x

5. Om du har ett AMD-kort, välj den preset som matchar ditt kort. Prova att leka runt med inställningarna om du vill.
6. Tryck på Start. Din hashrate ska efter en liten stund synas längst ner till höger.

Stackars dom många dumma människor det finns på internet som inte inser / glömmer läsa "Exempelinställningar" och som sitter och minear för Hurmycket

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Beror helt på publiciteten och hur många som hoppar in i systemet som inte bryr sig om eller vet att det är en meme. I grund och botten är det ju bara en kryptovaluta som alla andra men med ett namn och beskrivning från en meme. Får den däremot mer publicitet än de andra mindre kryptovalutorna så kan den helt klart växa sig stor.

Självklart har du rätt, speciellt nu när den har gott upp med 300% jämfört med 24h sedan. Men de jag mena är att Dogecoin låter bara som någon gjorde det för roligt som jag skulle göra Dolancoin.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Är inne på min fjärde DogeCoin Pool nu.... Hittar ingen som är tillräckligt stabil och vissa verkar inte ens betala ut allt man tjänar ihop.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag kör dogepool.pw men mina coins är Unconfirmed och har varit det flera timmar, brukar det vara så? Jag är också intresserad av en mer seriös pool.

Tog 1h kanske innan det kom upp som obekräftat. 3h innan bekräftat på
Den sidan ca..

Fast-pool har gett mig ca2000doge på 2,5h ca med 1000kh/s+ känns som om jag borde fått ut mer..
Få rejekted inga hw..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zachry:

Tog 1h kanske innan det kom upp som obekräftat. 3h innan bekräftat på
Den sidan ca..

Fast-pool har gett mig ca2000doge på 2,5h ca med 1000kh/s+ känns som om jag borde fått ut mer..
Få rejekted inga hw..

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, du borde få ca. 1.7k i timmen. Väldigt underligt. Har du kollat så att där inte finns några avgifter eller att du donerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Jo, du borde få ca. 1.7k i timmen. Väldigt underligt. Har du kollat så att där inte finns några avgifter eller att du donerar?

Avgiften är vid cash out vilket jag inte gjort ännu från den sidan. Men annars är inget donerat eller så..
Sen vet jag inte hur mycket den inte minar pga att den väntar på jobb då och då.
På sidan visas ingen info om min kh avg heller..

Edit
Står att mina workers är inaktiva men droppar in transaktioner på 100-400 då o då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Such Gamble ger och Such Gamble tar, hoppas att man lärt sig en läxa vad gäller spelande nu iaf
Tur att det bara var dogecoins....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojang:

Such Gamble ger och Such Gamble tar, hoppas att man lärt sig en läxa vad gäller spelande nu iaf
Tur att det bara var dogecoins....

Jo, förlorade precis 20k. Ligger dock fortfarande plus med 120k vinst, så det gör väl inget. Dock lär jag fortsätta när sidan kommer upp igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Om du gjort rätt så borde du få en del av pengarna eller det dubbla tillbaka.
Som ni ser i min history så får man antingen det dubbla eller en liten summa (om man förlorar)
http://dl.dropboxusercontent.com/s/yirhbbz7frdfhl7/5346546453...

Ohh well, blev väll något fel, sidan ligger nere med nu så kan ju inte testa igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Jo, förlorade precis 20k. Ligger dock fortfarande plus med 120k vinst, så det gör väl inget. Dock lär jag fortsätta när sidan kommer upp igen!

Fyfan! Jag förlorade bara 5 k, ligger back 3 k nu. Inga större summor dogecoin men för mig var det en del Tror inte Suchgamble är något för mig, blir lite ''manisk'' av mig när jag spelar

Permalänk

4timmar och fortfarande är Wallet:en out of sync, någon som har någon idé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktornet:

4timmar och fortfarande är Wallet:en out of sync, någon som har någon idé?

Står i readme:

"If you're getting "(Out of sync)" message, wait ~1-2 minutes, and the client should start syncing.
If you are still having trouble, copy dogecoin.conf to your user's roaming DogeCoin directory and restart the client.

That directory is located @ (Windows 7) -- C:\Users\[YOUR_USER]\AppData\Roaming\DogeCoin"

Dock så funkade detta bara för mig tills jag kom till 7,5K blocks att synka. Nu funkar det inte längre. Men ta att pröva om du inte har gjort det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktornet:

4timmar och fortfarande är Wallet:en out of sync, någon som har någon idé?

Körde fixsync scriptet som finns i wallet mappen och det fixade mitt sync problem.

Permalänk
Medlem

Används den genererade kraften från alla lättlurade Dogeminers för att mina Bitcoins åt doge skaparen? Det verkar iallafall som så, för Doge memet är ju lite troll ändå..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Blir väl att köra på den här några dagar!

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Avstängd

Synd bara att p12orna bakom dogecoin ddosar mina valutor.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Inte värt att mine'a ifall ni inte sitter på väldigt bra datorer, varje block tar hundra år i en pool och utdelningen verkar inte vara så jättebra heller.
Finns många valutor som är mycket mer värda att mine'a.

This is shit. "Doge"shit.

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sparkzor:

Inte värt att mine'a ifall ni inte sitter på väldigt bra datorer, varje block tar hundra år i en pool och utdelningen verkar inte vara så jättebra heller.
Finns många valutor som är mycket mer värda att mine'a.

This is shit. "Doge"shit.

Difficultyn har gått upp asmycket de senaste dagarna. Det var iallafall värt att minea i början av veckan.

Om du menar att det inte är värt att minea för att man tjänar väldigt lite USD/dag så vill jag hänvisa till Bitcoin, som inte heller var "värt" att minea i början, men de som gjorde det blev stenrika med tiden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkzor:

Inte värt att mine'a ifall ni inte sitter på väldigt bra datorer, varje block tar hundra år i en pool och utdelningen verkar inte vara så jättebra heller.
Finns många valutor som är mycket mer värda att mine'a.

This is shit. "Doge"shit.

Joina en större pool då? Själv får jag runt 1k doge per timme, tycker det är hyffsat bra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave1120:

Joina en större pool då? Själv får jag runt 1k doge per timme, tycker det är hyffsat bra ändå.

Har du något tips på en bra pool? Alla poolerna jag prövat går offline efter en timme eller så.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparkzor:

Inte värt att mine'a ifall ni inte sitter på väldigt bra datorer, varje block tar hundra år i en pool och utdelningen verkar inte vara så jättebra heller.
Finns många valutor som är mycket mer värda att mine'a.

This is shit. "Doge"shit.

Dogecoin är just nu det mynt du tjänar mest på att mine'a av alla altcoins som finns räknat i Dollar. Det tar just nu runt 17 dagar att få fram ett block helt själv om man mine'ar med ett 7970, så du överdriver inte lite om att det tar hundra år i en pool med tusentals gånger den beräkningskapaciteten.