Permalänk
Medlem

Speldator - 7k budget

Hej!

Tänkte kolla om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med att sätta ihop en speldator från Inet med en budget på 7,000 kr. Monteringen och OS behövs inte.

Tack på förhand!

Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Snyggt gjort med att fixa exakt samma pris

Själv tycker jag att de två övre förslagen är de bästa du kan få. En massa prestanda för prislappen, med väldigt små skillnader.

AMD-förslaget ett bättre moderkort med fler utgångar och vad som verkar vara ett bättre chassi.
Intel-förslaget har dock en lite bättre processor.

Vilken som är bättre är helt enkelt en smaksak. Enda märkbara skillnaden är utseendet på chassit och att intel-förslaget har en lite bättre processor. Vill dock påpeka att båda processorer har sina fördelar och skillnaden prestandamässigt är minimal - både inom gaming och den längre sträckan.
Dessutom anser jag att det är lika bra att spara ihop ett par hundralappar till en kraftigare i5 4670 om du föredrar intel-förslaget.

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Shinobi | CPU: Intel Core i5 4670k | Moderkort: ASRock B85 Pro4 mATX | Grafikkort: MSI R9 280X 3GB | RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz | Nätagg: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze HDD: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

Permalänk
Avstängd

Hej

Självklart skall du få ett riktigt bra förslag.

Postas inom kort.

MVH

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4375263/balanserad7kk

Här är mitt förslag, en väldigt balanserad dator med bra kylning, bra chassi, och rå prestanda för lite pengar. Samtliga delar håller hög kvalité och med SSD + SSHD kommer du inte ha några laddningstider alls.

MVH

Permalänk
Skrivet av m86s:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4375263/balanserad7kkhttp://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-4375263-00.png

Här är mitt förslag, en väldigt balanserad dator med bra kylning, bra chassi, och rå prestanda för lite pengar. Samtliga delar håller hög kvalité och med SSD + SSHD kommer du inte ha några laddningstider alls.

MVH

Enligt min ödmjuka åsikt har en bra processor högre prioritering än ett SSD-kort. Med en budget på 7000 utan OS känns en FM2 processor lite förlegad. Den presterar sämre än de tidigare nämnda processorerna och kommer inte åldras väl. Anser att det vore mer prisvärt att skaffa åtminstone en AM3+.

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Shinobi | CPU: Intel Core i5 4670k | Moderkort: ASRock B85 Pro4 mATX | Grafikkort: MSI R9 280X 3GB | RAM: A-Data 2x4GB 1600MHz | Nätagg: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze HDD: 1TB WD Blue 7200rpm 64MB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rasslytam1:

Enligt min ödmjuka åsikt har en bra processor högre prioritering än ett SSD-kort. Med en budget på 7000 utan OS känns en FM2 processor lite förlegad. Den presterar sämre än de tidigare nämnda processorerna och kommer inte åldras väl. Anser att det vore mer prisvärt att skaffa åtminstone en AM3+.

Du visar tydligt genom det du säger att du har noll koll. Kaveri som släpps inom tre veckor är snabbare per kärna än am3+ serien fx, och kretsen a88x är helt ny och kommer få nya cpuer fram till 2016, tillsammans med mantle som lyfter bort flaskhalsen som cpu utgör så är fm2+ det bästa alternativet för någon med en budget just nu.

Skall du kritisera någon bör du ha koll på fakta.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av m86s:

Du visar tydligt genom det du säger att du har noll koll. Kaveri som släpps inom tre veckor är snabbare per kärna än am3+ serien fx, och kretsen a88x är helt ny och kommer få nya cpuer fram till 2016, tillsammans med mantle som lyfter bort flaskhalsen som cpu utgör så är fm2+ det bästa alternativet för någon med en budget just nu.

Skall du kritisera någon bör du ha koll på fakta.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, var i stort sett helt omedveten om dessa punkter. Märker redan nu hur ignorant jag måste ha låtit
Får läsa på lite om detta, verkar ju riktigt intressant! Har du någon bra länk att hänvisa till?

Mvh

Visa signatur