Winamp kan räddas av nya ägare

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Lägg ned skiten och ladda ned VLC istället.

varför skulle jag använda vlc till musik? har vlc till film

Permalänk
Avstängd

Dom borde släppa det som öppen källkod.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid hållt mig för Winamp sen 2003, och tänker fortfarande använda det. Man har sin perfekta EQ settings o allt som man inte vill hålla på krongla med i foobar2k eller andra program.

Hoppas bara att detta blir bekräftad och att shoutcraft fortfarande körs. Då jag har många radio stationer som jag gillar därifrån!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Lägg ned skiten och ladda ned VLC istället.

Du har nog missuppfattat en del.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Om det blir Microsoft kan Winamp hellre få dö.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har använt Winamp för all uppspelning av musik sedan lanseringen 1997 och tänker fortsätta med det!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

AIMP3 är ett altermativ.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det finns nog många anledningar till varför MS skulle göra en sån sak. Här är lite läsnytta för dig: greed

Haha, seriöst? Är det inte en paradox att nämna girighet och avdankad produkt i samma mening? Det finns nog lika mycket att hämta hos WinAmp ekonomist som tekniskt, dvs inget! Fler bud?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

De förklarar varför de inte släppt de gratis än..

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Varför använder sig inte bara folk av Foobar2000 eller AIMP? Båda de klienterna är så mycket bättre på så många vis..

På vilket sätt är det bättre?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

De förklarar varför de inte släppt de gratis än..

Javisst är det så.
Alltid lika tråkigt att läsa inlägg som inte fattat helheten. Många gånger så blir det bara en upprepning x 335 typ.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Varför skulle Microsoft vilja köpa Winamp? Ser inte riktigt varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Varför skulle Microsoft vilja köpa Winamp? Ser inte riktigt varför.

För att Bygga in det i XBOX Music, som är riktigt trevlig faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har använt Winamp för all uppspelning av musik sedan lanseringen 1997 och tänker fortsätta med det!

Ända sen börja lyssna på musik har jag också kört med Winamp men jag stanna på version 2.80 för den funka bra åt mig, nu lyssnar jag mest på Spotify dock.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

För att Bygga in det i XBOX Music, som är riktigt trevlig faktiskt.

Tror inte tekniken skulle vara intressant, enda anledningen att köpa winamp skulle vara för varumärkets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Lägg ned skiten och ladda ned VLC istället.

Jag tar hellre Media Player Classic - Home Cinema än VLC

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag tar hellre Media Player Classic - Home Cinema än VLC

Varför begränsa sig till en?

Själv använder jag båda två, VLC som standard, men tycker att MPC (Med minimal borders) är smidigt att ha på min sekundära skärm när jag spelar, VLC kraschar om jag försöker samma sak. I övrig användning tenderar VLC att vara snabbare/smidigare, och kan genom att ha två olika spelare, ha olika inställningar...

Permalänk
Medlem

Alla audiophiles som bryr sig om ljud och har bra anläggning, så ladda ner SA Stereo Tool om ni vill få ut det bästa ljudet med Winamp. Gratis versionen räcker, men det är så bra att man bör donera.

Permalänk
Medlem

Winamp 2.95 är den senaste bra winamp versionen dock. Finns tillgänglig på oldapps. Men foobar2k > winamp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Varför begränsa sig till en?

Själv använder jag båda två, VLC som standard, men tycker att MPC (Med minimal borders) är smidigt att ha på min sekundära skärm när jag spelar, VLC kraschar om jag försöker samma sak. I övrig användning tenderar VLC att vara snabbare/smidigare, och kan genom att ha två olika spelare, ha olika inställningar...

Varför begränsa sig till två ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför begränsa sig till två ?

Sant, använder foobar2000 också (Med modifierad ikon så att han ler istället)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

Varför skulle Microsoft vilja köpa Winamp? Ser inte riktigt varför.

Varför ville Microsoft köpa Skype, ser inte varför där heller, så varför inte försöka med WinAmp också? att ett företag är spekulant på något betyder inte att vi måste förstå varför de vill ha det, lika lite som jag inte förstår varför vissa vill köpa AMD eller en Samsung Galaxy S (vilken siffra de nu vill ha), men jag behöver inte förstå det då det inte är jag som kommer att använda de sakerna och det finns alternativ, Microsoft har säkert en plan och det visar sig på sikt ifall det nu är/blir de som köper det

Permalänk
Medlem

Använde winamp för många år sedan, tills jag testade http://www.foobar2000.org/, skulle aldrig gå tillbaka.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Varför skulle Microsoft vilja köpa Winamp? Ser inte riktigt varför.

Tror inte att Ms är så intresserad av winamp spelaren.
Det är nog snarare shoutcast de vill åt.

Permalänk

Jag vill påstå att Spotify har tagit död på mkt av intresset av musik för mig och mina bekanta. Hur ofta pratar man om den artistens senaste album eller olika låtar etc. Jag begriper inte riktigt hur artister klarar sig i dagsläget heller. Spotify som förutom bjuda på taskigt ljud även nästan bjuder bort musiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Haha, seriöst? Är det inte en paradox att nämna girighet och avdankad produkt i samma mening? Det finns nog lika mycket att hämta hos WinAmp ekonomist som tekniskt, dvs inget! Fler bud?

Om det nu inte finns något att hämta varken ekonomiskt eller tekniskt, varför skulle MS överhuvudtaget vara intresserade? Winamp är inte 'avdankad' bara för att AOL nyligen bestämde sig för att lägga ner det. Anledningen till att jag döpte länken till "greed" är just för att MS historiskt har köpt upp en hel myriad av företag/tjänster som de anser sig kunna tjäna pengar på. Så jag står fast vid det jag skrev.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Använde winamp för många år sedan, tills jag testade http://www.foobar2000.org/, skulle aldrig gå tillbaka.

Hellyeah!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Lägg ned skiten och ladda ned VLC istället.

Haha skiten? VLC, där har du den riktiga skiten. Dålig till film och ännu sämre till musik. Windows media player är bättre!

Skrivet av phoenixdisciple:

Varför använder sig inte bara folk av Foobar2000 eller AIMP? Båda de klienterna är så mycket bättre på så många vis..

Varför kör inte folk bara bmw eller audi? Så mycket bättre bilar.

Man kör på det man trivs med. Har kört winamp sen det började och gör det än idag. Varför byta när man är nöjd och inte saknar en viss finess? Eftersom jag inte har 300 olika album, utan all musik i samma så är winamp kanon. Litet, smidigt, stilrent och en bra playlist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Varför begränsa sig till en?

Själv använder jag båda två, VLC som standard, men tycker att MPC (Med minimal borders) är smidigt att ha på min sekundära skärm när jag spelar, VLC kraschar om jag försöker samma sak. I övrig användning tenderar VLC att vara snabbare/smidigare, och kan genom att ha två olika spelare, ha olika inställningar...

Jag brukar stänga av kontroller och ingen ram på MPC. Om man nu skulle behöva få fram kontrollerna så är det bara att trycka tangenterna 1,2,3 som ändrar utseendet. Senast jag testade VLC (ganska länge sedan nu) så laggade videon mer än MPC. Men jag håller mig till en spelare om den klarar alla musik och video format

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Om det nu inte finns något att hämta varken ekonomiskt eller tekniskt, varför skulle MS överhuvudtaget vara intresserade? Winamp är inte 'avdankad' bara för att AOL nyligen bestämde sig för att lägga ner det. Anledningen till att jag döpte länken till "greed" är just för att MS historiskt har köpt upp en hel myriad av företag/tjänster som de anser sig kunna tjäna pengar på. Så jag står fast vid det jag skrev.

Min utgångspunkt är det som står i artikeln; att det är ett rykte - vilket inte är detsamma som fakta, eller hur? Så jag kan inte kommentera "varför" riktigt än.

Om MS trots allt sitter på andra sidan uppstår såklart frågan "varför". WinAmp är en gammal trotjänare som knappas hyser någon hypermodern kod som kan få MS att lyfta och är i det avseendet "avdankad" i min värld. Du tror orsaken är "greed" och det argumentet köper jag inte eftersom det är för allmängiltigt, det måste finns något annat som får det hela att gå ihop rent logiskt. Möjligen namnet? WinAmp som namn är tyvärr lika avtändande som Xbox Music!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net