Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Varför inte det externo tipsade om ovan? Åkte till netonnet och köpte ett idag för 399kr...inte så cleant och snyggt men verkar riktigt fint hittills. Litet minus för avsaknad av handledsstöd.

Skickades från m.sweclockers.com

tänkte köpa det men så såg jag "Du har kommit till en produkt som inte längre finns i vårt sortiment. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Mycket beror på hur bra du är på att skriva. Röda är rätt känsliga så har du inte så bra skrivteknik kan det kanske vara jobbigt med röda. Sen är det många som spelar fps då är det skönare med röda kanske därför många rekommenderar just dessa.

Sant, alltid tyckt om att få respons så man vet när man tryckt ner en knapp utan att man behöver kolla på varken skärm eller tangentbord men endå veta att det har blivit nedprintat Dessa röda jag har nu så får jag inte det och därför blir det ibland att jag trycker ner men inte tillräckligt långt och antingen missar bokstäver när jag skriver eller när jag spelar så jag inte gör en spell osv Och tycker de är super nice i fps med och ligger oftast i positiv KDA
Kör iof mest Arma3 Firstperson.

Skrivet av JimmieSan:

Som sagt, din åsikt.
Vet inte hur man kan bli besviken bara för andra tycker annorlunda, var något nytt ;O

Svarta är ex i mina ögon totalt värdelöst.
Blåa är jobbiga för spel där man spammar knappar.
Bruna känns svampiga.

Som sagt, switcharna är 100% personligt.

Haha jo men tänk dig att du ska köpa en tv, och för att vara på den säkra sidan så kollar du recensioner av andra köpare där alla skriver att den är jätte prisvärd, jätte bra bild "bättre än vissa som kostar dubbelt så mycket" osv. Sen när du får tv'n så inser du att det är kass svärta och ett högt tjut osv. Inte alls vad du tänkt dig. Dessutom ären lite "suddig". Då blir du besviken på att alla som skrivit att det är så bra
Och du har inte kunnat kolla på den i ngn butik då den inte finns i ngn butik i närheten. ^^

Blå är för mig super nice, får precis den respons jag vill ha, de röda är för mjuka/onaturliga, och blir jobbiga att använda

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd

Kör röda. Otroligt enkelt att råka trycka ned tangenter om du bara nuddar dem (vilar fingrarna på dem t.ex).
Otroligt sköna att spela och skriva på om man bortser från det.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av jakke567:

så röda brytare är inget för moba eller? jag borde leta efter bruna och blåa?
vad menar du med "den taktila feedbacken"?

Alltså, allt handlar om personlig preferens. Det är ganska dumt att köpa ett mekaniskt tangentbord om man inte har testat så man gillar brytaren. Allt handlar om vad man själv vill ha, ingen kan sitta och säga "DU MÅSTE HA BLÅA för att kunna prestera på de här spelen", utan du måste testa dig fram

Den taktila feedbacken är när man känner en liten bump eller klick halvvägs ner från knapptrycket. Jag gillar verkligen detta i MOBA etc eftersom man får en väldigt god känsla för precis när man skickar iväg sina abilities. Men som sagt, kör ned till Teknikmagasinet eller liknande och testa de olika brytartyparna!

Permalänk
Medlem

Vet att en hel del skrivit att dom råkar trycka ner röda brytare hela tiden, jag undrar verkligen hur pass tunga fingrar ni har

Jag vilar alltid handen på knapparna, ofta runt wasd osv och trycker aldrig ner dom av "misstag" eller genom att vila handen på dom.

Sen som sagt, det finns ingen brytare som man kan säga är bäst till allt, det är personligt.
Du kommer inte prestera bättre för X spelare använder ex röda om du inte själv tycker om brytaren.

Ska man gå efter vad progamers använder så är svaret, allt.
Röda,blåa,svarta och några få bruna. Så inte något att "rätta" sig efter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jakke567:

Det jag vill ha är väl bruna svarta eller blåa antar jag vill inte ha det för lätt att trycka ner knapparna
jag skulle vilja ha bakrundsbelysning men inga macroknappar
runt 600-700kr skulle jag vilja ha det för.

tack i förhand

steelseries sitter ja på nu och de är riktigt tröga å härliga knappar! gillar du när du känner att du trycker så köp det. har dock ingen koll på brytare o sånt skit som ni diskuterar men vilka de än är passar det mig perfa

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle vilja slå ett slag för Corsair K70. Prövat olika tangentbord, alltifrån Func till Ducky och om det är riktig kvalité du är ute efter som dessutom känns så är det K70. Func är prisvärt men skulle vilja säga att det är usel kvalité. Ducky är bra, och nu kommer jag nog bli flamead, men den är överskattad sett till priset och vad du får. Har vänner som jämfört hemma hos mig och de säger detsamma. Har däremot inte testat QPADs varianter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

tänkte köpa det men så såg jag "Du har kommit till en produkt som inte längre finns i vårt sortiment. "

Typiskt.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

När folk säger att det är lätt att skriva fel med röda brytare så är det för att dom har så lätt motstånd att om man inte är 100% på rätt tangent och snuddar lite på tangenten jämte så kommer den ofta registrera båda. Det är en vanesak och personligen så har jag blivit mycket snabbare och säkrare på att skriva tack vare mina röda brytare.

Men jag skulle rekommendera alla som funderar på ett mekaniskt tangentbord att prova på dom olika brytarna en del innan köp. Vid en snabb jämförelse så kan dom kännas ganska lika allihop men det är väldiga skillnader när man väl sitter och skriver/spelar seriöst med det.

Röda/bruna/svarta är dom vettigaste. Kan inte tänka mig att göra något annat än att skriva med blåa och isf med o-ringar.