Battlefield 4 - Vilka drivrutiner kör ni?

Permalänk

Battlefield 4 - Vilka drivrutiner kör ni?

Tjenare!

Jag har inte haft möjlighet att spela Battlefield 4 på de senaste dagarna pga av drivrutiner? Här är felmeddelandet! Eller för att vara ärlig så vet jag inte vad problemet är! Jag testade att köra kortet i standard klock men då krascha spelet på direkten då jag innan kunnat spela i 2-4 min innan det kraschat. Nu går det inte att starta hur som helst. Jag har testat ladda ner den senaste drivrutinen igen eftyer att kört en drive sweeper men fortfarande samma problem.

Så då är min fråga, vilka drivrutiner kör ni på för att få det att fungera?

//Felix

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Använder datorn ett gtx 780 som det står i sign, eller gtx 650ti som i felmeddelandet?

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem

Man måste köra de senaste, iirc. I samband med nån patch nyligen så blev nån ny version ett krav iaf, och jag tror det var den absolut nyaste (på nvidia-sidan iaf).

Permalänk
Skrivet av vibben:

Använder datorn ett gtx 780 som det står i sign, eller gtx 650ti som i felmeddelandet?

Ett 780 som det står i signaturen men meddelandet är samma fast de står ju GTX 780 istället för GTX 650Ti!

Skrivet av grimman:

Man måste köra de senaste, iirc. I samband med nån patch nyligen så blev nån ny version ett krav iaf, och jag tror det var den absolut nyaste (på nvidia-sidan iaf).

Jag har ju senaste drivisar, till och med Beta drivisarna. Har du eller någon annan något tips på vad jag jag kan göra mer? Vill bara spela lite Battlefield liksom... Det kanske då blir att köra Battlefield 3 eller Bad Company 2 annars!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWetell:

Ett 780 som det står i signaturen men meddelandet är samma fast de står ju GTX 780 istället för GTX 650Ti!

Jag har ju senaste drivisar, till och med Beta drivisarna. Har du eller någon annan något tips på vad jag jag kan göra mer? Vill bara spela lite Battlefield liksom... Det kanske då blir att köra Battlefield 3 eller Bad Company 2 annars!

Jaha, trodde det var din print well, testa en ominstallation av spelet?

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Avstängd

Har haft precis samma problem, dock väldigt länge sen det hände sist. Ingen aning om vad som orsakar det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av vibben:

Hahah, nej men jag var så lat att jag lånade någon annans! Ska testa det!

Skrivet av SeF.Typh00n:

Har haft precis samma problem, dock väldigt länge sen det hände sist. Ingen aning om vad som orsakar det.

Okej, när var det? Jag har som sagt börjat få det de senaste dagarna bara! Värt att nämna är att innan jag ominstallerade drivisarna så kraschade flera andra spel som DiRT 3, DiRT Showdown och Warframe. Kan det ha ett samband? Men nu funbgerar dessa spel felfritt av någon anedning. Är lite så kallat "midfuckad" just nu!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av vibben:

Dåliga nyheter! Har fortfarande samma problem nu efter att jag har ominstallerat spelet. Ser inte ljust ut nu, är det någon som har en lösning?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWetell:

Dåliga nyheter! Har fortfarande samma problem nu efter att jag har ominstallerat spelet. Ser inte ljust ut nu, är det någon som har en lösning?

Idé-torka här med, möjligen testa stänga av Shadowplay, om du ens har igång det. Kan möjligtvis skapa trubbel, unlikely tho, men gissar bara. Testa annars en ominstallation av Nvidia Experience?

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk

Rensa din %temp% mapp och installera om DirectX. Prova skadar ju inte iaf

Permalänk
Medlem

Hade just samma problem, prova installera om DirectX löste problemet för mig iaf

Länk till DirectX; http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=35

Permalänk
Skrivet av vibben:

Idé-torka här med, möjligen testa stänga av Shadowplay, om du ens har igång det. Kan möjligtvis skapa trubbel, unlikely tho, men gissar bara. Testa annars en ominstallation av Nvidia Experience?

Skrivet av bengt4870:

Skrivet av Toobbbbee:

Hade just samma problem, prova installera om DirectX löste problemet för mig iaf

Tack för alla tips, ska kolla upp de imorgon då jag har lite mer tid! Ja ska hålla er uppdaterade under morgondagen så får vi se hur de går!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Sista utvägen bios uppdatering och ominstallation av OS.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av vibben:

Skrivet av bengt4870:

Skrivet av Toobbbbee:

Tyvärr så funkade inget av era förslag! Börjar se mörkt ut!

Skrivet av Gunner357:

Sista utvägen bios uppdatering och ominstallation av OS.

Ja du, det verkar ha gått så långt att det kanske är nödvändigt! Vet inget annat man kan göra eftersom att alla resultat på google är bara folk som har samma problem men ingen har löst det! Ska bort ett par dagar och när jag kommer hem får jag fundera ut vad jag ska göra! MEn som sagt, tack för alla tips!

Mvh Felix, sad gamer

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ladda ner en ny version av punkbuster och testa.

Visa signatur

Amd Ryzen 5800x | Asus TUF Gaming B550 PRO | Intel Arc A750 | 2x16GB 3200Mhz Kingston FURY Beast DDR4 RGB | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Får detta problemet nästintill varje game, så jävla pissirriterande, jag blir tokig... Har testat alla tips som går att hitta i denna tråden + mycket mer, men inget tycks lösa skiten.

Permalänk
Medlem

Jag får detta problem efter att jag klockat mitt grafikkort... Stock är felfritt dock.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Ladda ner en ny version av punkbuster och testa.

Har testat de tyvärr, löste inget!

Skrivet av Fredmannen:

Får detta problemet nästintill varje game, så jävla pissirriterande, jag blir tokig... Har testat alla tips som går att hitta i denna tråden + mycket mer, men inget tycks lösa skiten.

Ja vet, de är galet att ingen har löst detta problem än! Inte ens på Battlelog forumen har någon löst problemet

Skrivet av Vackaan:

Jag får detta problem efter att jag klockat mitt grafikkort... Stock är felfritt dock.

En liten rolig sak är att de blev så här när jag testade köra kortet stock, inte när de var överklockat då jag kunde köra i flera minuter innan problemet uppstod. Hmm...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Somewhat bra nyheter!

Jag lyckades köra lite SP i "windowed" nästan 10 minuter idag utan att jag fick ett DirectX felmeddelande! Men så kraschade spelet, dem gamla vanliga kraschen man fick i betan... Ska nu köra lite MP och testa lite olika inställningar

Edit: MP test: Det gick bra att köra MP, körde i cirka tio minuter igen, denna gång i "borderless" läge och det fungerade! Men nu så kraschade spelet igen som innan, det bara slutar fungera och ett windows fel meddelande kommer upp som denna.

Har någon någon lösning på detta problem? Även om detta har kommit upp nu så har jag kommit ett steg närmare att kunna spela skiten iallafall!

Edit 2: Har kört flertal matcher nu utan enda krasch! Tack för all hjälp jag fått. Så nu ska jag lira lite till

Edit 3: Nu när jag kört x antal timmar så ville jag dra tillbaks kortet i standard klock eftersom det fungerade då (glömde nämna det förut)! De gick ju bra ett par matcher sen så drog jag på en överklockning som jag använde innan problemen uppkom, då kraschade allt och spelet vill inte ens starta när kortet är nedklockat. Då undrar jag, kan det vara överklockningen som spökar eller något liknande?

Visa signatur

Citera för svar!