Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Det har blivit mer än en vecka som jag beställde mina datordelar för 6000 kr från eran websida men ändå har jag inte fått någon produkt som jag betalat för ännu. Jag är verkligen besviken från erans websida, och jag förväntar mig mer från er. Jag vill verkligen mina varor denna vecka annars vill jag gärna mina pengar tillbaks. jag har även försökt och kontakta erans kundservice men som det syns ni har ingen telefonnummer och chatten fungerar inte heller. det enda sättet att kontakta er är genom mejl och man måste vänta 2-3 dagar för att få ett svar från er. CDON Vänligen bekräfta att ni fick emot mitt meddelande och hoppas att ni har en förklaring att varför detta har hänt.
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av amini_g2:

Hej CDON!
Det snart blir en vecka som jag beställde mina datordelar för 6000 kr från eran websida men ändå har jag inte fått någon produkt som jag betalat för ännu. Jag är verkligen besviken från erans websida, och jag förväntar mig mer från er. Jag vill verkligen mina varor denna vecka annars vill jag gärna mina pengar tillbaks. jag har även försökt och kontakta erans kundservice men som det syns ni har ingen telefonnummer och chatten fungerar inte heller. det enda sättet att kontakta er är genom mejl och man måste vänta 2-3 dagar för att få ett svar från er. CDON Vänligen bekräfta att ni fick emot mitt meddelande och hoppas att ni har en förklaring att varför detta har hänt.
MVH

Det har ju inte gått mer än ett par arbetsdagar sen du beställde.
Det kommer nog skall du se.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av amini_g2:

Hej CDON!
Det snart blir en vecka som jag beställde mina datordelar för 6000 kr från eran websida men ändå har jag inte fått någon produkt som jag betalat för ännu. Jag är verkligen besviken från erans websida, och jag förväntar mig mer från er. Jag vill verkligen mina varor denna vecka annars vill jag gärna mina pengar tillbaks. jag har även försökt och kontakta erans kundservice men som det syns ni har ingen telefonnummer och chatten fungerar inte heller. det enda sättet att kontakta er är genom mejl och man måste vänta 2-3 dagar för att få ett svar från er. CDON Vänligen bekräfta att ni fick emot mitt meddelande och hoppas att ni har en förklaring att varför detta har hänt.
MVH

Denna tråden är inte avsedd för personliga ärenden, utan då ska man kontakta kundtjänst.

Du skriver "snart" en vecka, så vi säger 6 dagar. Idag är det 1 jan 2014, en helgdag som då går bort. 5 dagar kvar. Jag finner det osannolikt att CDON jobbade nyårsafton, då är det 4 dagar kvar. Vi hade nyligen en vanlig helg (lör-sön), där försvinner två dagar till, då är vi nere i 2 dagar. Torsdag förra veckan var annandag jul, och räknas inte inom dina 6 dagar, men fredagen blir ändå en klämdag med risk för lägre bemanning.

Hade delarna du beställde en kortare leveranstid än 2 dag?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Ser att ni har mycket bra reor på gång. Tyvärr har ni lyckats missa produkterna jag vill ha totalt. Däremot ser jag att det finns jämbördiga alternativ så kanske kan ni vara schysta och lägga till produkterna jag vill ha också? Skulle göra mig jätteglad om det gick att ordna och skulle göra att jag la årets första order hos er. Produkterna jag vill ha är följande:

http://cdon.se/hemelektronik/dell/dell-ultrasharp-u2713hm-h-i... Flera FD-chassin finns på 15% men inte detta, snälla ordna så detta också kommer på 15% tack.

Sedan finns dells ultrasharp 27" på rean för 3990 men den skärmen jag vill ha är Asus PB278q eftersom den ska vara bättre för gaming med mindre inputlag osv. Skulle vara underbart om ni kunde lägga asus-skärmen på 3990 också. Den jag menar är denna:

http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-pb278q-pls-27-p2156734...

Om detta går att ordnas så jag kan få asus-skärmen för 3990 och FD-chassit för 595 vore det superbra för min del.

Edit: Ser nu på prisjakt att Dustin har asus-skärmen billigare än er, kan ni prismatcha detta med 3990 vore det perfekt!!

Sedan undrar jag också när kb-460 kan tänkas komma in i lager och om det kan få 15% rea också i sådana fall? Det är denna jag menar: http://cdon.se/hemelektronik/func/func-kb-460-mech-keyb-cherr...

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Denna tråden är inte avsedd för personliga ärenden, utan då ska man kontakta kundtjänst.

Du skriver "snart" en vecka, så vi säger 6 dagar. Idag är det 1 jan 2014, en helgdag som då går bort. 5 dagar kvar. Jag finner det osannolikt att CDON jobbade nyårsafton, då är det 4 dagar kvar. Vi hade nyligen en vanlig helg (lör-sön), där försvinner två dagar till, då är vi nere i 2 dagar. Torsdag förra veckan var annandag jul, och räknas inte inom dina 6 dagar, men fredagen blir ändå en klämdag med risk för lägre bemanning.

Hade delarna du beställde en kortare leveranstid än 2 dag?

jag har sett folk skriver om deras personliga ärende plus värre än mig hela tiden på den här sidan, annars varför ska man vara här, vi är joo alla här att få hjälp och få information om våra ärende. jag har redan kontaktat kuntjänsten 5 gånger och det har gått 2 dagar sen som jag skrev till de men fortafrande har inte fått nåt svar från de. samtidig som jag beställde mina varor från cdon hade beställt från andra sidor också och jag fick de alla inom 3 dagar så det är problem med sidan inte jag, det roliga är att 2 av de delarna finns inte i lagern längre så jag måste vänta säkert en vecka eller nåt darför vill inte att mina 6000 kr försvinna. 6000 är inte lite för mig som finns för vissa. jag beställde de den 23 så bara du vet.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför så många betalar sina ordrar i förskott, varför inte välja faktura?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThomasL:

Jag förstår inte varför så många betalar sina ordrar i förskott, varför inte välja faktura?

Förvånansvärt många som inte är godkända att handla mot faktura. Det har diskuterats tidigare i forumet och med statistik, men minns inte var.

Skrivet av amini_g2:

jag har sett folk skriver om deras personliga ärende plus värre än mig hela tiden på den här sidan, annars varför ska man vara här, vi är joo alla här att få hjälp och få information om våra ärende. jag har redan kontaktat kuntjänsten 5 gånger och det har gått 2 dagar sen som jag skrev till de men fortafrande har inte fått nåt svar från de. samtidig som jag beställde mina varor från cdon hade beställt från andra sidor också och jag fick de alla inom 3 dagar så det är problem med sidan inte jag, det roliga är att 2 av de delarna finns inte i lagern längre så jag måste vänta säkert en vecka eller nåt darför vill inte att mina 6000 kr försvinna. 6000 är inte lite för mig som finns för vissa. jag beställde de den 23 så bara du vet.

Den 23e förändrar inte läget mycket, det är fortfarande bara 2 fulla arbetsdagar (tillika klämdagar) som CDON kunnat leverera på.

Om du har så bråttom med sakerna så bör du nog inte välja ett företag vars främsta säljargument är de lägsta priserna. Av egen erfarenhet vet jag att andra har säkrare leveranser men till ett högre pris. Hade du läst på lite innan köpet borde du sett det.

Hursomhelst har inte CDON gjort något fel än, det är för få riktiga arbetsdagar för att kunna tala om försenad leverans.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Förvånansvärt många som inte är godkända att handla mot faktura. Det har diskuterats tidigare i forumet och med statistik, men minns inte var.

Den 23e förändrar inte läget mycket, det är fortfarande bara 2 fulla arbetsdagar (tillika klämdagar) som CDON kunnat leverera på.

Om du har så bråttom med sakerna så bör du nog inte välja ett företag vars främsta säljargument är de lägsta priserna. Av egen erfarenhet vet jag att andra har säkrare leveranser men till ett högre pris. Hade du läst på lite innan köpet borde du sett det.

Hursomhelst har inte CDON gjort något fel än, det är för få riktiga arbetsdagar för att kunna tala om försenad leverans.

jag visste inte att de va så dålig på kundservice, men ialafal hoppas att de kommer till fredag annars kommer jag bli galen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av amini_g2:

jag visste inte att de va så dålig på kundservice, men ialafal hoppas att de kommer till fredag annars kommer jag bli galen

Vad menar du med "så dålig på kundservice"? De har ju inte ens haft en chans att leverera än eftersom det gått för få arbetsdagar!

Exakt vilken leveranstid stod det på de olika produkterna? Den tiden gäller arbetsdagar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Beställde en sak av cdon den 25 december och en annan sak av netonnet den 29 december, jag fick min sak av netonnet i måndags men inte min sak av cdon.. Inte okej tycker jag

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte ok att kalla andra medlemmar för nedvärderande saker bara för att man tycker olika, se §1 i reglerna.

Argumentera gärna men gör det sakligt och på ett trevligt sätt, tack.

*Otrevligt inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Beställde en sak av cdon den 25 december och en annan sak av netonnet den 29 december, jag fick min sak av netonnet i måndags men inte min sak av cdon.. Inte okej tycker jag

Det är precis vad jag gjorde. inte okej alls plus att mina pengar är borta så jag kan inte ens ångra mig för helvetet asså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vad menar du med "så dålig på kundservice"? De har ju inte ens haft en chans att leverera än eftersom det gått för få arbetsdagar!

Exakt vilken leveranstid stod det på de olika produkterna? Den tiden gäller arbetsdagar.

1-3 dagar, fast jag beställde saker samtidigt från netonnet och komplett och jag fick de 3 dagar senare. du skyddar sidan, får du nån bonus eller jobbar du för de ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amini_g2:

1-3 dagar, fast jag beställde saker samtidigt från netonnet och komplett och jag fick de 3 dagar senare. du skyddar sidan, får du nån bonus eller jobbar du för de ?

I mina ögon skyddar han inte alls cdon utan han är helt enkelt bara realistisk.. 2 arbetsdagar (som är kläm dagar) är ingen leverans tid att grina om, i vanliga fall är cdon,s leverans tider ofta längre än dom andra du nämde och det verkar inte vara nå annorlunda nu heller. Domhar ju även bara haft 2 arbetsdagar på sig att svara på alla mail dom fått nu runt jul/nyår på alla röda dagar,alltså inget konstigt där heller. Och nej dina pengar har inte försvunnit du kommer få dina grejer så småningom ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av amini_g2:

Hej CDON!
Det har blivit mer än en vecka som jag beställde mina datordelar för 6000 kr från eran websida men ändå har jag inte fått någon produkt som jag betalat för ännu. Jag är verkligen besviken från erans websida, och jag förväntar mig mer från er. Jag vill verkligen mina varor denna vecka annars vill jag gärna mina pengar tillbaks. jag har även försökt och kontakta erans kundservice men som det syns ni har ingen telefonnummer och chatten fungerar inte heller. det enda sättet att kontakta er är genom mejl och man måste vänta 2-3 dagar för att få ett svar från er. CDON Vänligen bekräfta att ni fick emot mitt meddelande och hoppas att ni har en förklaring att varför detta har hänt.
MVH

Som många redan förklarat så har det bara gått 2 arbetsdagar än, sen är det nog massvis med ordrar just mellandagarna vilket gör att det kan dröja lite längre.

Fråga var allting på lagret när du beställde det? Om inte så är det en förklaring också, om de vet att en av grejerna är på väg in till deras lager så kan de hålla på resten av grejerna så att de kan skicka allt på en gång. Om jag hade varit i din situation så hade jag inte börjat oroa mig förrän onsdag nästa vecka (måndag är också röd dag). Jag brukar inte handla av CDON om det är bråttom då brukar jag välja netonnet som är lite snabbare.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Som många redan förklarat så har det bara gått 2 arbetsdagar än, sen är det nog massvis med ordrar just mellandagarna vilket gör att det kan dröja lite längre.

Fråga var alllting på lagret när du beställde det? Om inte så är det en förklaring också, om de vet att en av grejerna är på väg in till deras lager så kan de hålla på resten av grejerna så att de kan skicka allt på en gång. Om jag hade varit i din situation så hade jag inte börjat oroa mig förrän onsdag nästa vecka (måndag är också röd dag). Jag brukar inte handla av CDON om det är bråttom då brukar jag välja netonnet som är lite snabbare.

ja, alting var i lagern när jag beställde de. onsdag nästa vecka ? jag kan inte vänta så länge !! vad är snabaste sättet att avbryta beställningen ? de verkar inte svara på mejl. vad ska man göra liksom ?

här är allt som jag beställde den 23 december och hoppade att jag skulle få de i sluten av den här veckan men som det ser ut nu det kommer inte hända.

Mottagen av lagret Senast uppdaterad: 2013-12-30
5017810919 Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3 1 780 kr 780 kr
5022389178 Corsair Power Supply CX 750M 750W Modular 1 690 kr 690 kr
5023559591 Intel Core I7-4770K 3,5GHz Socket 1150 Boxed 1 2575 kr 2575 kr

Postad Senast uppdaterad: 2013-12-30
5021351980 Cooler Master Elite K350 Tower No PSU Black ATX 1 365 kr 365 kr
5023885519 Corsair Mus Corsair Vengeance Raptor M40 1 419 kr 419 kr
5023779684 Gigabyte GA-Z87X-D3H Intel Z87 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket 1150 ATX
0000000900 Fraktavgift 1 49 kr 49 kr

Permalänk
Medlem

Då är ju en delmängd av din order redan skickad, allt under postad är skickat.

Dessutom kan jag inte alls hålla med. Jag tycker cdons chatt är utomordentlig. Jag kontaktade dem efter 21 på en vardag och fick fanimig svar, aldrig varit med om något liknande. Chatten kan snabbt stryka det som inte skickats och som folk har sagt beror frånvaro av svar säkerligen på att det har varit röda dagar då folk inte jobbar i samma utsträckning.

Chatten hittar du här http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/ den är såklart offline nu mitt i natten men kolla imorgonbitti så ska du se att du får hjälp.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus Maximus VII Hero | Intel i7 4970k | Asus R290X DirectCU | Corsair HX850W | TEAM 16GB 2133 Mhz | Samsung 840 PRO 256GB SSD | WD RED 3TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av wreckan:

Då är ju en delmängd av din order redan skickad, allt under postad är skickat.

Dessutom kan jag inte alls hålla med. Jag tycker cdons chatt är utomordentlig. Jag kontaktade dem efter 21 på en vardag och fick fanimig svar, aldrig varit med om något liknande. Chatten kan snabbt stryka det som inte skickats och som folk har sagt beror frånvaro av svar säkerligen på att det har varit röda dagar då folk inte jobbar i samma utsträckning.

Chatten hittar du här http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/ den är såklart offline nu mitt i natten men kolla imorgonbitti så ska du se att du får hjälp.

aa, jag har försökt och chatta men det står att det är tillfälligt stängt men ska kolla kanske imorgon blir det aktiv vem vet. det värsta är även om jag får de varor som är postad, de 3 viktiga har inte kommit än så jag kan inte göra nåt med de. men tack för tipsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amini_g2:

aa, jag har försökt och chatta men det står att det är tillfälligt stängt men ska kolla kanske imorgon blir det aktiv vem vet. det värsta är även om jag får de varor som är postad, de 3 viktiga har inte kommit än så jag kan inte göra nåt med de. men tack för tipsen.

igår var det en röd dag så om du är förvånad för att chatten inte funkade så får du nog ta och kolla lite i almanackan men idag borde dom jobba så prova chatten nu istället.

Permalänk
Medlem

säger bara bläääh på cdon..

beställde mitt FIFA 14 den 19 december, och har ännu inte fått det, kundservice svarar inte
förutom på facebook, där dom tycker att man ska kontakta posten och sen cdon igen.

men spårar man paketet så står det att det fortfarande efter 14 dagar ligger hos cdon!!.
galen blir man och absolut sista gången man handlar på cdon..

Permalänk
Medlem

jag har pratat med de nyss över chatten och de sa att jag ska få halva av mitt beställning den här veckan kanske och andra halvan i nästa vecka, och om jag ska ångra mig då jag måste vänta tills de kommer sen ska jag necka till posten och sen det tar 2 veckor att jag ska få mina pengar tillbaks. så jävla dålig. ska aldrig handla hos de mer. jag fattar inte fortfarande varför har de delat mitt beställning i två jävla delar !! kunde de för fan inte skicka allt på en gång ?

Permalänk
Medlem

Ska ni inte välja en vinnare av "den tidiga julklappen" PS3 + GTAV snart?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Kostar det 150kr om man inte skickar tillbaka ett paket man inte hämtat ut?

Permalänk
Medlem

Alltså prismässigt är ni på cdon klart bäst, med flest intressanta kampanjer osv. Men servicemässigt är ni så sinnessjukt långt efter övriga bra butiker att man nästan blir mörkrädd. Dumsnål som man är så fortsätter man ju att handla småsaker från er ändå, men det strular ju med er support varje gång man behöver den.. Har nu suttit med ett returärende sedan 10 dec, där ni har skickat fel produkt. Har fått svar från två av era anställda att man ska lösa det osv. men sedan 12 dec har jag inte hört nånting alls trots att jag fortsatt att skriva i "ärendetråden". Uselt!

Nu är jag förvisso inte längre intresserad av att returnera varan då jag helt enkelt fann det enklare att ge bort skiten till bättre behövande, istället för att fortsätta vänta. Men tänkte att jag ändå skulle skriva av mig lite.

Är nån av er cdon-anställda här i tråden intresserade så PMar jag gärna ärendenumret, så kan ni ge de supportansvariga en smäll på fingrarna. Skärpning!

Permalänk
Medlem

Hej Cdon.

när kommer ni skicka ut presentkorten som fanns att köpa den 23:e december?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Hej Cdon.
när kommer ni skicka ut presentkorten som fanns att köpa den 23:e december?

"Rabattkoden är giltig i sex månader och kommer att skickas till din registrerade e-postadress under vecka 2 2014."
Så en vild gissning är att de skickar ut dem under nästa vecka...

Permalänk

Så jäkla besviken nu... Cdon håller mina pengar gisslan. Beställde mina varor 27e och det har fortfarande inte lämnat deras jäkla lager. Och tydligen kan jag inte ens avbeställa skiten utan måste vänta på att returnera skiten när de väljer att skicka den till postombudet. Aldrig mer.

(och ja, allt fanns på lager med råge och skulle ha en leveranstid på 1-3 dagar)
Så med andra ord inget datorbygge såvida jag inte blåser iväg min buffert och riskerar bli utan pengar om de är långsamma med att återbetala.

Permalänk
Skrivet av Vindicius:

Så jäkla besviken nu... Cdon håller mina pengar gisslan. Beställde mina varor 27e och det har fortfarande inte lämnat deras jäkla lager. Och tydligen kan jag inte ens avbeställa skiten utan måste vänta på att returnera skiten när de väljer att skicka den till postombudet. Aldrig mer.

(och ja, allt fanns på lager med råge och skulle ha en leveranstid på 1-3 dagar)
Så med andra ord inget datorbygge såvida jag inte blåser iväg min buffert och riskerar bli utan pengar om de är långsamma med att återbetala.

Det har varit 1 arbetsdag sedan den 27e och det var igår, den andra är idag. Du får tänka på att det alltid är arbetsdagar som anges när det gäller leveranstider. Du beställde i årets helgtätaste tid och får således räkna med längre leveranstid. Gäller inte bara CDON.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av FaniSkogen:

Det har varit 1 arbetsdag sedan den 27e och det var igår, den andra är idag. Du får tänka på att det alltid är arbetsdagar som anges när det gäller leveranstider. Du beställde i årets helgtätaste tid och får således räkna med längre leveranstid. Gäller inte bara CDON.

Fast netonet, inet och kompletts paket ligger hos postombudet redan? Känns konstigt :s

Permalänk
Skrivet av Vindicius:

Fast netonet, inet och kompletts paket ligger hos postombudet redan? Känns konstigt :s

Då är det bara att se det som ett plus skulle jag säga!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8