Permalänk
Medlem

Corsair Carbide AIR 540 workstation

Well, jag blev sugen på Corsairs 540 så min workstation fick flytta in i denna.

Men jag kunde inte heller hålla mig ifrån att modda lite

Hårdvara
AMD A10 6800k
32gb G-skill ram (16 syns på de tidiga bilderna)
VTX3D 7950 GPU
2x250gb Samsung EVO
2st 640gb 2,5"
2st 1TB och 1st 2TB i hot-swap

Corsair Carbide AIR 540 workstation

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

snyggt cleant många plus. förutom lysdioderna... ser ut som ett flipperspel.
5/5 om det inte var för dioderna.....

Visa signatur

-=swizzyhotcat=-
I7 3770k
asus gtx780
Har dyselexi
http://www.hjarnfonden.se/diagnoser/dyslexi__30?gclid=CMDsyO6...

Permalänk
Inaktiv

Riktigt nice! Får man fråga var du köpt hotswapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Riktigt nice! Får man fråga var du köpt hotswapen?

http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2510111

Den kostade dock 443kr när jag köpte den, skaplig prisökning

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av swizzyhotcat:

snyggt cleant många plus. förutom lysdioderna... ser ut som ett flipperspel.
5/5 om det inte var för dioderna.....

Lång slutartid på kameran, de är inte så framträdande IRL och möjligt att stänga av helt

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Beställde vattenblock till grafikkortet idag, blev så less på utseendet och det lär lyfta lite.
Prestandan behöver jag inte riktigt, men de blir snyggt

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Har sett att du gör riktigt fina byggen och detta var verkligen inget undantag, beställde ett 540 nu jag med, satans trött på Antecs skräpchassin

5/5

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt, personligen gillar jag känslan som dioderna bidrar med, även om detta ej förmedlas så bra på bild.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk

Riktigt snyggt med det mörkröda! Får man fråga vart du har fått tag i färgen?

5/5

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currybarnet:

Riktigt snyggt med det mörkröda! Får man fråga vart du har fått tag i färgen?

5/5

Tack för din röst! Färg från DeBeer jag körde i airbrush
Finns liknande nyanser på Biltema, det var där jag såg nyansen först och letade fram en passande för airbrushen
Sen körde jag bara matt klarlack ovanpå för att på lite satin-feeling så det inte blänker.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HCP:

http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2510111

Den kostade dock 443kr när jag köpte den, skaplig prisökning

Men vafan, 450kr hade jag köpt den för, men för detta pris.. nja!

Permalänk
Medlem

Läckert som attan, håller själv på och bygger på samma chassi just nu. Vad är det för fläktar du kör på?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Tack! 540 är ett riktigt nice chassi, lite mer diskplatser så hade det varit klockrent!

På bilderna är det Corsair AF120 i fronten och Bitfenix Spectre led i toppen.
Har bytt till SP120 på radiatorn numera.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Tack! 540 är ett riktigt nice chassi, lite mer diskplatser så hade det varit klockrent!

På bilderna är det Corsair AF120 i fronten och Bitfenix Spectre led i toppen.
Har bytt till SP120 på radiatorn numera.

Då kör du exakt samma uppsättning som jag tänkt mig då, SP120 till radiator och AF120 till fronten. Skillnaden blir väl att jag kör dom utan LED. Alternativt köper jag dom med LED och bygger på en strömbrytare för LEDen, pallar inte med massa belysning om nätterna. ;P

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Då kör du exakt samma uppsättning som jag tänkt mig då, SP120 till radiator och AF120 till fronten. Skillnaden blir väl att jag kör dom utan LED. Alternativt köper jag dom med LED och bygger på en strömbrytare för LEDen, pallar inte med massa belysning om nätterna. ;P

Gör du rätt i, jag har en brytare på baksidan av chassit för att göra den helt mörk, inklusive powerled och hela faderullan

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Gör du rätt i, jag har en brytare på baksidan av chassit för att göra den helt mörk, inklusive powerled och hela faderullan

Mjo, jag får nog göra nåt liknande! Har annars en plan på att modda mina fläktar med RGB-belysning precis som jag tänkt ha övriga chassibelysningen för att enkelt kunna byta färg på allting. Hur gjorde du när du lackade om gallret förresten, tog du loss det eller maskerade du plasten?

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2510111

Den kostade dock 443kr när jag köpte den, skaplig prisökning

Vad heter modellen på denna kabinett? Webbshoppen.se har lagt ner verkar det som...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Vad heter modellen på denna kabinett? Webbshoppen.se har lagt ner verkar det som...

ICYBOX IB553

4 och 5-bay varianter finns på Komplett såg jag.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

ICYBOX IB553

4 och 5-bay varianter finns på Komplett såg jag.

Problemet är att Air 540 endast har stöd för 2x 5.25"
Är ute efter samma lösning som du har på mitt Air 540. Men man skulle iofs kunna köra två stycken separata 1x 5.25" ala https://www.komplett.se/icy-box-ib-129ssk-b-trayless-mobile-r...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"