Permalänk
Medlem

Norrhack Sveriges 3e största lan!

Den 27-2 februari kommer det att vara lan i norra sverige! Det är 40 000 i prispengar! Elit klanen SK kommer bland annat att ställa upp i turneringen! För mer info gå in på www.norrhack.nu eller #norrhack @ quakenet

Visa signatur

Adda min ICQ 139322807 www.swippy.tk

Permalänk

Omeh, vaffö skulle man åka så långt för så lite?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Passa på att anmäla er nu, helst om ni bor relativt nära. Jag har anmält mig, 250kr är inte så mycket för ett LAN i den storleken, eller nåt

Permalänk
Hedersmedlem

Skellefteå? Det är ju jättelångt dit.. Annars hade jag kommit, tyvärr verkar det som att det blir mest cs-spelare.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

I värsta fall kanske det inte blir nåt =/

Permalänk
Hedersmedlem

"TÄVLINGAR

Counter-Strike
Unreal Tournament 2003
Quake 3"

Varför kallas det för Norrhack?

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Hedersmedlem

Kan ha någonting att göra med deras allsmäktiga förebilder Dreamhack, vilket iofs är så mycket mer än bara spelande, något som inte alla förstår verkar det som.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

"Norrhack Sveriges 3e största lan!"

Vad baserar du det på?

Att Dreamhack är störst vet väl alla. Enligt Remedy har de ca. 1200 platser. Krangparty hade senaste ca. 800 besökare och lär väl ha det när de kör i slutet av maj igen.

Åter till min fråga, vad baserar du "Norrhack Sveriges 3e största lan!" på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
"Norrhack Sveriges 3e största lan!"

Vad baserar du det på?

Att Dreamhack är störst vet väl alla. Enligt Remedy har de ca. 1200 platser. Krangparty hade senaste ca. 800 besökare och lär väl ha det när de kör i slutet av maj igen.

Åter till min fråga, vad baserar du "Norrhack Sveriges 3e största lan!" på?

NH's lilla utflykt med RZO hade väl runt 1000 pers också, iaf i början :p, så det där men "tredje största LANet" kan som sagt knappast stämma...

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

TOM BIRDIE har flera besökare!

DH - Remedy - RZO - Birdie - Krangparty (?) ...

kan vi räkna TG som svenskt eller är det utomlädskt?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

"Det är inte tillåtet att medföra något annat än din dator. Allt som inte är en dator eller har att göra med en dator är förbjudet." va i...?
Jag brukar tycka det är skönt att ha med sig lite godis, sovsäck osv.. synd att man inte får ta med sig det...

Ni kanske borde ta och läsa igenom eran sida, hittade ett antal fel på den...

Permalänk
Medlem

Kom igen grabbar.

Tycker ni är lite för negativa, tycker det är bra att någon vågar försöka anordna ett större lan även i norra delarna av Sverige. Och att kunna ha dom prispengarna med så lite folk tycker jag dessutom är en bedrift.

Och om ni saknar något, varför hör ni då inte av er till crew? Är rätt säker att det skulle gå att anordna fler saker...

Permalänk
Hedersmedlem

Tacka vet jag Remedy Scenezone, enda stället som inte kryllar av gnälliga gaymers, plus att man får ta med sig lite högtalare och annat och det är inte så grymt trångt och ont om el som på vissa andra lan...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Ni är ju inte mycket bättre än CS-spelarna om ni håller på så här! Massa "whine" bara Skärp er! Om ni är så jävla trötta på dåliga LAN så borde ni väl fixa något själv!

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Ni är ju inte mycket bättre än CS-spelarna om ni håller på så här! Massa "whine" bara Skärp er! Om ni är så jävla trötta på dåliga LAN så borde ni väl fixa något själv!

Det finns bra LAN (Birdie och Remedy till exempel), men när gamers kallar sina lan för hack är det bara skrattretande

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Hedersmedlem

Hur kommer det sig att ni börjar gnälla så fort vi nämner att ni gnäller?
Jag bara skrev att det fortfarande finns bra LAN kvar...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
"TÄVLINGAR

Counter-Strike
Unreal Tournament 2003
Quake 3"

Varför kallas det för Norrhack?

Asså, vad fan är det med folk nu för tiden? gillar ni inte att det kallas norrhack ge då fan i att läsa tråden.

Och om vi verkiligen ska hårddra det så skulle Dh summer oxå måste byta namn då isof efter som det bara turneringar för gamers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme

Det finns bra LAN (Birdie och Remedy till exempel), men när gamers kallar sina lan för hack är det bara skrattretande

Jag är medveten om att det finns bra LAN, men eftersom att ni ändå inte går på "gamer-LAN" så finns det väl ingen anledning att klaga? Låt dem hållas.

Som någon skrev ovan så fortsätter arrangörerna säkerligen bara på ett redan beprövat, och framgångsrikt, koncept, alltså ett namn som slutar på hack.

Jag antar att den största delen av folket som kommer till diverse större LAN i landet spelar spel (alla behöver ju inte vara hardcore-gamers eller CS-fjortisar) och därför anpassar de utbudet efter efterfrågan. Inte särskilt konstigt att göra så om man vill tjäna pengar.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Hur kommer det sig att ni börjar gnälla så fort vi nämner att ni gnäller?
Jag bara skrev att det fortfarande finns bra LAN kvar...

Jaja, det är omöjligt att veta vem som började gnälla, gamers eller 1337 h4xx0r5.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*redigerat*

håller lite koll på dig nu, sköt språket annars åker du. /Mental

Visa signatur

Keyboard failure - Press F1 to continue

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd redigerad*
Sköt er nu, sluta med allt jävla gnäll om namnval.

Permalänk
Medlem

Ähh, vem vill åka dit när det finns ett mycket finare LAN i Arvika på samma tidpunkt?

Visa signatur

Lillhjärta - 60 warrior @ ravencrest [Twilight]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terror
Ähh, vem vill åka dit när det finns ett mycket finare LAN i Arvika på samma tidpunkt?

Du glömde ju skriva att det heter Mindwarp för bövelen
650 platser, inte illa för denna lilla stad.

http://www.mindwarp.galaxen.se/2003/

Edit: såg inte din signatur

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Det har alltid hetat hack här uppe. Den som säger nåt annat har fel. LAN/datorparty är feeeel!

Visa signatur

Äta olja, dricka sand.

Permalänk
Citat:

Tacka vet jag Remedy Scenezone, enda stället som inte kryllar av gnälliga gaymers, plus att man får ta med sig lite högtalare och annat och det är inte så grymt trångt och ont om el som på vissa andra lan...

Du kanske aldrig har upplevt hur jobbigt det är att spela clanmatch när det sitter 5-10 personer och försöker "tävla" om vem som kan spela högst och sämst musik?

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Låter intresant lite långt upp bara
vill passa på att göra reklam för www.gjuffa.com/lan

ett lan i jönköping för oss me foten nere i sverige

Permalänk
Citat:

*host* Dreamhack* *host*

Det är det sämsta med Dreamhack, man får fan inte plats! Vill man ha ett vanligt tgb och en musmatta så går inte det det! Har internet keybord från M$ och everglide-matta. Det gick inte så bra, tur man hade kompis till höger som inte klagade
Tycker det vore bra om man slopade 1-2platser på varje längd så alla fick typ 4-5cm till att vara på, skulle vara mycket trevligare!!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.

*host* Dreamhack* *host*

Det är det sämsta med Dreamhack, man får fan inte plats! Vill man ha ett vanligt tgb och en musmatta så går inte det det! Har internet keybord från M$ och everglide-matta. Det gick inte så bra, tur man hade kompis till höger som inte klagade
Tycker det vore bra om man slopade 1-2platser på varje längd så alla fick typ 4-5cm till att vara på, skulle vara mycket trevligare!!

Haha! Jag och mina fyra vänner hade hur jävla mycket plats som helst.
Vi hade ~8 stolar. Killen längst till höger hade minst 4 meter åt ena hållet och 1-2 meter åt andra hållet dom två sista dagarna. Jag hade själv 1- meter brevid mig, och gott om plats för pizza och annat. Satt på rad 16.

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"

Permalänk
Medlem

GjuffaLan skulle väl köra med fin nätverksutrustning iaf
1 BD och summitar som bordsswitchar ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiche

Haha! Jag och mina fyra vänner hade hur jävla mycket plats som helst.
Vi hade ~8 stolar. Killen längst till höger hade minst 4 meter åt ena hållet och 1-2 meter åt andra hållet dom två sista dagarna. Jag hade själv 1- meter brevid mig, och gott om plats för pizza och annat. Satt på rad 16.

sa det vara fint så ska de =D

antagligen 45 mbit internet me