Permalänk
Medlem

Dreamhack

Tja mina föräldrar är lite tveksamma om Dreamhack.
Jag undrar om ni skulle kunna hjälpa en kille på 16 år med några övertygande faktorer?

Permalänk
Medlem

Vad är problemet?

Permalänk
Medlem

Berätta vad de har att säga emot så blir det väldigt mycket lättare för oss att ge några argument mot det.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

Det beror på vad de är tveksamma emot, själv har jag varit där 4 gånger nu. Enligt mig och mina åsikter finns det inget att vara tveksam emot, bara för föräldrar att acceptera att detta är hur en stor del av den nya generationen ser ut.

Permalänk
Medlem

mina föräldrar släppte inte iväg mig heller till DH...men uppsala reaggaefestival gick bra när jag var 16....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroq:

Tja mina föräldrar är lite tveksamma om Dreamhack.
Jag undrar om ni skulle kunna hjälpa en kille på 16 år med några övertygande faktorer?

Gemenskap, eget ansvar och du är borta från huset = egen tid för dina föräldrar Det är några argument som du kan köra med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Vad är problemet?

Skrivet av KaakaaN:

Berätta vad de har att säga emot så blir det väldigt mycket lättare för oss att ge några argument mot det.

Skrivet av anon196866:

Det beror på vad de är tveksamma emot, själv har jag varit där 4 gånger nu. Enligt mig och mina åsikter finns det inget att vara tveksam emot, bara för föräldrar att acceptera att detta är hur en stor del av den nya generationen ser ut.

De är väldigt tveksamma emot att låta mig sitta i 3 nätter eller vad det är och spela utan att sova. En av dom tror också att min utrustning kommer att försvinna.

Permalänk
Skrivet av Pyroq:

De är väldigt tveksamma emot att låta mig sitta i 3 nätter eller vad det är och spela utan att sova. En av dom tror också att min utrustning kommer att försvinna.

Att sitta uppe i 3 nätter och spela 1 gång gör ingen skada, och saker som blir stulna är inte så vanligt, bara att stoppa undan sånt som är lät att sno, typ datormus, hörlurar, tangentbord m.m. Sen kan du ju fråga person bredvid om han/hon kan hålla koll på dina saker medans du är borta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pyroq:

Eller så säger du bara att du går och lägger dig och sover bra?
Och stripar fast alla saker till datorn, MUS tangetbord allt etc och gömmer headset när du går där ifrån och mobil alltid i byxor så du inte tappar den eller i tjocktröja med dragkjeda.

Jag va DH första gången typ när jag va 12-13

Varit där varje DH sedan dess typ.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroq:

Du kan ju informera om att sova, det kommer du definitivt göra.. det finns bra sovplatser där.

köper du ett par dator/cykel vajer lås till din stationära samt skärm och tar med dig tangentbordet + mus + musmatta när du ska sova är det nästan ingen risk alls.

Dreamhack är något man måste uppleva, helt grym stämning och många underbara människor där.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Hur fick dom reda på detta Dreamhacktypiska problem? Tänker på tattarna som snor prylar när man sover.
Åker du dit ensam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamilton83:

Hur fick dom reda på detta Dreamhacktypiska problem? Tänker på tattarna som snor prylar när man sover.
Åker du dit ensam?

Nej, skulle åka dit med 3 kompisar, varav en är min bästa.

Permalänk
Skrivet av Pyroq:

Jag själv var på mitt första dreamhack nu i vintras, en upplevelse som jag gärna har igen. Jag hade ett någorlunda vanligt sov schema och sov minst 5-6 timmar varje natt. Kan rekommendera det för annars kommer du förmodligen känna dig rätt död. Jag tog med mina saker när jag skulle sova och om jag bara skulle iväg en stund så frågade jag de som satt i närheten att ha ett öga öppet. Inget blev stulet för min del och det skulle förvåna mig mycket om någon skulle kunna få tag på dina saker om du gör på liknande sätt.

Kan också rekommendera dig att gå runt lite och titta på alla de turneringar som är där, stämningen är oftast väldigt bra och det ger lite variation vilket kan vara trevligt. Sedan finns det också ett badhus i närheten där jag själv var en gång där man även har rabatt om man visar upp bandet. Rätt skönt med lite badande, jacuzzi och en dusch kan jag säga.

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz

Permalänk
Inaktiv

Saker blir inte stulna, har varit där ett antal gånger och har aldrig vittnat eller själv blivit bestulen! Med tanke på att du inte skulle få spela i tre dagar kan du väl kompromissa? Typ spela inte på en vecka eller linkande och som kompensation får du dra till dh!