Permalänk
Medlem

PSUn brummar?

Hej.

Sent igår märkte jag att det kom en form av brummande ljud från mitt chassi. Jag öppnade då ena panelen och vad jag kunde höra så kom ljudet från PSUn.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad det låter som. Det är inte coil whine, utan det handlar mer om ett smått, brummande ljud som kommer ibland och jag känner hur det skakar till lite smått i bordet.

Är det någon som överhuvudtaget vet vad jag pratar om och kan hjälpa mig?

Denna PSU är det som det handlar om.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

Låter som om du fått ett exemplar med en fläkt som låter för mycket. Har du köpt den på Inet så brukar de vara väldigt schyssta med att byta ut sådana exemplar mot ett annat, särskilt när det gäller saker med såpass högt pris och (förmodat) hög kvalitet som i detta fallet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk

Fan vad konstigt jag har exakt samma nätagg och har liknande problem som du beskrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse9:

Låter som om du fått ett exemplar med en fläkt som låter för mycket. Har du köpt den på Inet så brukar de vara väldigt schyssta med att byta ut sådana exemplar mot ett annat, särskilt när det gäller saker med såpass högt pris och (förmodat) hög kvalitet som i detta fallet.

Hm, alright. Den låter nämligen ingenting alls när den inte brummar till. Tycker att jag borde höra att fläkten varvar ner eller något åtminstone?

Edit: Notera att jag har haft den sedan tidigt i år, och det har inte varit såhär förens igår.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmohaha:

Fan vad konstigt jag har exakt samma nätagg och har liknande problem som du beskrev

I med att du skriver i presens antar jag att du fortfarande har det problemet? Hur länge har det pågått? Hur mycket låter det?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Vix:

I med att du skriver i presens antar jag att du fortfarande har det problemet? Hur länge har det pågått? Hur mycket låter det?

Jag köpte agget någon gång i oktober och har märkt av att sen början av januari typ. Det hörs när jag har headset på mig och överröstar min H100i med corsair quiet edition fläktar (när dem ligger på quiet mode 700-1000 rpm) men jag kanske är lite känslig utav mig.

Det brukar dyka upp lite närsom men oftast i spelperioder eller emellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmohaha:

Jag köpte agget någon gång i oktober och har märkt av att sen början av januari typ. Det hörs när jag har headset på mig och överröstar min H100i med corsair quiet edition fläktar (när dem ligger på quiet mode 700-1000 rpm) men jag kanske är lite känslig utav mig.

Hmm, okej. Min låter inte så mycket som din då. Jag hör det inte när jag har hörlurar på mig, utan jag känner bara vibration då. Har nu ställt datorn på golvet under skrivbordet en bit ifrån mig, så jag hoppas att jag inte störs av det längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmohaha:

Skrivet av Vix:

Hmm, okej. Min låter inte så mycket som din då. Jag hör det inte när jag har hörlurar på mig, utan jag känner bara vibration då. Har nu ställt datorn på golvet under skrivbordet en bit ifrån mig, så jag hoppas att jag inte störs av det längre.

Det har varit problem med just RM modellen på corsairs nätagg så kontakta graybeard här på forumet och diskutera med honom om det är vanligt.
Använd Corsairs supportforum här på Swec

Visa signatur

Amd Ryzen 5800x | Asus TUF Gaming B550 PRO | Intel Arc A750 | 2x16GB 3200Mhz Kingston FURY Beast DDR4 RGB | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Det har varit problem med just RM modellen på corsairs nätagg så kontakta graybeard här på forumet och diskutera med honom om det är vanligt.
Använd Corsairs supportforum här på Swec

Det glömde jag bort att det fanns. Tack för det!

Visa signatur