Muskampen 2025: Segraren korad!

Windows Movie Maker problem på W8.1

Permalänk
Medlem

Windows Movie Maker problem på W8.1

Vet inte om det är rätt forum för filmredigering, men jag får chansa, relativt ny här på sweclockers.

Försöker hitta ett filmredigerings-program för klippning och musik tilläggning. Inget OP program utan mest ett simpelt redigerings program för just klippning och musik tilläggning. Har för tillfället fyra program på datorn, Wondershare Movie Editor, Lightworks, Avidemux och Movie Maker.
Wondershare har jag crackat men den saknar en .dll fil så jag kan inte spara filmerna jag gör, annars är det ett utomordentligt program.
Lightworks är helt gratis, och vad jag förstår ganska kraftfullt, men väldigt svårt att lära sig.
Avidemux är också gratis, men jag förstår inte ens hur jag klipper där utan att ta bort hela filmen(kan vara jag som har missat något självklart)
Och sen Movie Maker. Jag kan det relativt bra, men sen jag rensade datorn och bytte till W8.1 så funkar det inte. Den saknar en .dll fil, och när jag har installerat den så saknar den en annan .dll fil. Har reparerat hela Windows essential paketet men inte fått några resultat därifrån. Har ominstallerat allting 4 gånger men fortfarande ingen skillnad. Har googlat så bra jag kan men inte fått ut något ifrån det.

Inte det bästa formulerat, men jag försökte mitt bästa. Sony Vegas och Cinema4D är ute ur bilden, det är för svårt att lära sig.. ;p

/iFerz

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Inaktiv

Kan starkt rekommendera Sony Vegas. Det är extremt lätt att lära sig om man inte skrämmer sig själv i början. Väldigt straightforward och inget onödigt avancerat. Du har din timeline med olika video och ljudkanaler, ditt bibliotek med video och ljudfiler, bara slänga på videor och ljud på timeline, alternativt slänga in dom i trimmer innan för klippning, sen rendera med valfri codec

Permalänk
Medlem

Tack för svar, har testat vegas förut men inte förstått det. Testar det ändå och kollar YT tutorials!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]