Permalänk
Medlem

Abit NF7-S jämfört med EpoX 8RDA+?

Hur är Abit NF7 kort?
Presterar dom lika bra som rda eller vad skiljer dom?
Klockar man bra med det?
Är det värt pengarna?
Vad är skillnaden på NF7-S och NF7-M då?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Re: Abit NF7-S jämfört med EpoX 8RDA+?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudeez
Hur är Abit NF7 kort?
Presterar dom lika bra som rda eller vad skiljer dom?
Klockar man bra med det?
Är det värt pengarna?
Vad är skillnaden på NF7-S och NF7-M då?

NF7-S har serial ata och NF7-M har inbyggd vga.. jag tror att det är det som skiljer..

innan va jag inne på ett epox 8rda men jag vet inte längre.. funderar på ett abit nf7 eller asus a7n..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

sitter o läser recensioner nu och blir lite tveksam....
kan höjja vcore til 1.85 bara tex. vdim till 2.7.
och dessutom så finns det inga hål runt socketen för att montera vattenkylningen i....
även så ser jag nu att fsb clocken inte kan ökas i 1 steg snäpp utan lite olika....

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

det finns, på dom nya rev..

Permalänk
Medlem

men vad skulle ni säga?
är rda+ ett bättre val eller?

Visa signatur

hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett 8RDA+ som jag är jäkligt nöjd med, men har sett många här på forumet som är mindre nöjda med sitt.
Bara att köpa det du tycker verkar vara bäst

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig till 98% att jag ska köpa ett NF7-S tycker det verkar bra när jag läst på dom olika sidorna. 8RDA+ verkar som sagt ha lite "små" problem här och där, och asus har inte övertygat mig nog för att köpa ett A7N8X. Nu får man bara vänta på löningen så slår man till.

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

jag vet inte asså.....
det är inte övertygande ännu med ett NF7-S eftersom att finneser som bla det med fsb settingen var justerbar i typ 3 steg bara. även att man innte kunde höjja volten nå vidare till vcore och vdim.

Visa signatur

hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Mitt epox 8RDA+ funkar perfekt, det verkar som att många köpt det, alltid några som krånglar (gäller alla tillverkare) så det bara för att så många just har det kortet som det verkar som det är mycket problem med det.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Köp ett 8RDA+ istället, många av problemen som folk verkar ha med är nog mer SBT än hårdvarufel...

Jag säger nu inte att alla problem beror på det !

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

jag skulle har tagit en Epox iaf... mitt at7 max2 sägs att vara den bästa kort då den kom ut, fick bra kritik bland olika siter, men nu sitter jag på en 8rda+ och tycker den slå min gammle mobbe med en lååååång mellanrum

Permalänk
Medlem

Jag får ska hämta mitt Abit NF7-S i dag

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 3,6ghz || Thermalright Ultra-120 extreme || Asus P5Q-E P45 ||
8 GB (4x2GB) DDR2 PC8500 Corsair XMS2
|| Zotac GTX 470 || Antec Three Hundred || Corsair HX 620W || Dell S2409W 24" ||

Permalänk
Medlem

Sorry du har gjort bort dig... Abits kort får av dom flesta man frågar dåligt betyg... Slöa och dåliga att överklocka

Permalänk
Medlem

Hoppas ditt Abit funkar fint, för Epox kortet är nog det bästa kortet jag haft i mitt liv, med pin16 modden fungerar allt som smör, och alla möjligheter till överklockning får mig att dregla varje gång jag sätter mig vid den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spyder
Sorry du har gjort bort dig... Abits kort får av dom flesta man frågar dåligt betyg... Slöa och dåliga att överklocka

.....snarare tvärtom???

Enda nackdelen kanske är att de är lite dyrare.

Abit e bäst.

(alla fall när vi snackar P4).

Permalänk
Medlem

abits kort håller iaf vad det lovar vilket man INTE kan säga om epoxet-

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Jag har ett Abit NF7-s och är grymt nöjd.
Har inget att kritisera.
Kör 215 * 10.5 @ 1.65Vcore
Har bara pc2100 minnen, men med dividers så är det inga problem.

Kan tillägga att Soundstorm är as grymt , jag sålde mitt audigy iaf. för det sög.

Permalänk
Medlem

Istället för att göra en ny tråd så lånar jag den här GAMLA

Vilket kort är bäst av Abit NF7-s v2 och EPoX RDA+ då?
Jag har läst tester och så men aldrig mellan just Abits version 2 och RDA+.

Tackar för svar.

Permalänk
Medlem

NF7-S än så länge. Men det blir intressant att jämföra NF7-S v 2.0 med 8RDA+ v 2.0

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Rev2.0 lär ju regera... det har ju det nya nForce2 Ultra 400-chipset som skall vara ännu trevligare att klocka med. Funderar på att köpa ett sådant då jag inte är helt nöjd med FSB klockningen på mitt (dessutom) vdd moddade A7N8X det är iofs ett mycket trevligt mobo i övrigt.

Permalänk
Medlem

epox går bort..
jag valde mellan asus o abit, valet blev abit för att jag hört mycket gott om de korten. och att jag inte tycker om asus bioset, phoenix eller nåt..

Visa signatur

K#