Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Som sagt, en reklamation är vad du ska göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar att det inte kommer ge något då reklmationstiden är 3år, att reklmaera något som är 4,5år ger nog kalla handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Japp det blev en smäll, batteriluckan gick sönder också. Ja de har svällt upp rejält =/

Som du fick svar nedan är reklamationstiden 3 år, men du kan ju höra med Razer vad de anser om detta. Hade du bott i USA så hade du säkert fått både det ena och det andra istället för att du ska stämma dem då du fick en "personskada" när detta hände

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Gissar att det inte kommer ge något då reklmationstiden är 3år, att reklmaera något som är 4,5år ger nog kalla handen.

Men i det här fallet var det ju tydligen frågan om ett "fabrilationsfel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Se denna: http://gaming.benq.com/media/news/reviews/mbr-clarification/

Permalänk

Nästan skämmigt hur mycket bs som finns i den där texten...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/8906389/delock-usb-3-0-hubb

Har ni möjlighet och ta mått på hela kabel för nätadaptern (tillsammans med jack som går ut från hubben, efter inkoppling)? Läste på deras hemsida att den är endast 12 cm men kan inte tro det. Jag vet inte om de skrev mått på den efter eller före inkoppling.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/produkt/6606739/ducky-shine3-mx-red-red-le...

Undrar bara när ni får in detta? Har varit slut på webblager/leverantör/butik ett bra tag nu. Är det värt att vänta eller är det bättre att köpa en annan modell?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilket sammanträffande...

http://www.inet.se/produkt/5404560/asus-rt-ac68u-ac1900-dual-band

Har jag nu gjort mig skyldig till "Prishets mot butiksgrupp"

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt beställa en datorn ifrån Inet snart, med montering, men jag kom på en sak precis nu.
När jag beställer med montering, vad händer med orginalförpackningarna till mina produkter? Får jag dem?

Dessa skulle jag nämligen vilja ha. Jag menar jag köper ju ändå delarna var för sig men betalar bara för att sätta ihop datorn, skillnad om jag köper en färdig dator på t ex komplett.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Jag hade tänkt beställa en datorn ifrån Inet snart, med montering, men jag kom på en sak precis nu.
När jag beställer med montering, vad händer med orginalförpackningarna till mina produkter? Får jag dem?

Dessa skulle jag nämligen vilja ha. Jag menar jag köper ju ändå delarna var för sig men betalar bara för att sätta ihop datorn, skillnad om jag köper en färdig dator på t ex komplett.

Har för mig att dom svarat på den frågan förut, dom gör det om man säger till, men i normala fall (även mitt) så får du inga förpackningar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Även jag är sugen på Ducky... Skulle en variant av http://www.inet.se/produkt/6606495/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-... med MX Brown kunna beställas in? Det lägre priset och bristen av bakgrundsbelysning lockar rejält.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | M4 10C | 32GB LPDDR5X | 512GB SSD ],
                         [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                         [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Skulle ni kunna beställa in några Apple Magic Trackpads?

Permalänk
Medlem

Hej!

Senast jag köpte på Inets fysiska butik i Stockholm (en Noctua fläkt) så lade ni till fraktkostnaden på priset. Får man "fraktfritt" om man uppger att man är Sweclockers medlem i butiken?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inet
Skrivet av shaakz:

FYI har Benq nu släppt en uppdaterad firmware till Z serien och gjort en announcement.
Om man vill ha sin firmware uppdaterad för att få problemen lösta, går det då att skicka in skärmen till er?

Som det ser ut idag så anser BenQ att detta inte är något som går under garanti och kommer därför inte att kostnadsfritt hjälpa till att uppgradera för kunder som vill ha sin firmware uppdaterad.

Vi hoppas på att kunna få tag på hårdvaran som krävs för att uppdatera men har idag inte fått något från BenQ och väntar på mer information om detta.

Får be om ursäkt för dålig information men vi har stora problem med att få raka och tydliga besked från BenQ.

Skrivet av The man swe 90:

Har varit mycket nöjd med Inet som företag och jag handlar alltid hos er. Dock så råkade jag ut för en olycka igår med min Razer Mamba som jag köpt hos er för ca 4,5 år sedan. Det blev en smäll när batteriet utvidgades. Är det något som ska felanmälans eller ska man bara kasta skiten ?

Vi har en del produkter i vårt sortimentet som har en garanti på 5 och ibland till och med 7 år men Razer ha som längst 3 år och som andra har nämnt så gäller reklamationsrätten endast upp till 3 år.

Så i ditt fall är det tyvärr inget som vi kan hjälpa dig.

Skrivet av don_dolarson:

Har ni möjlighet och ta mått på hela kabel för nätadaptern (tillsammans med jack som går ut från hubben, efter inkoppling)? Läste på deras hemsida att den är endast 12 cm men kan inte tro det. Jag vet inte om de skrev mått på den efter eller före inkoppling.

Ska kolla på detta och återkomma!

Skrivet av Fltoig:

Normalt så skickar vi inte med originalförpackningarna för det är kostsamt att skicka "luft" eftersom Posten även tar betalt för själva volymen också och inte enbart vikt.

Om du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så kan vi säket lösa något åt dig.

Skrivet av DDemis:

Hej Inet!
Skulle ni kunna beställa in några Apple Magic Trackpads?

Det är tyvärr inget som vi kommer ta hem.

Skrivet av Icte:

Hej!

Senast jag köpte på Inets fysiska butik i Stockholm (en Noctua fläkt) så lade ni till fraktkostnaden på priset. Får man "fraktfritt" om man uppger att man är Sweclockers medlem i butiken?

Nej, det ska vi absolut inte lägga till. Priser kan dock skilja mellan butik och webben för att täcka upp dom högre omkostnaderna som kommer med att ha butik, personal etc.

Skrivet av Afrasbaba:

Även jag är sugen på Ducky... Skulle en variant av http://www.inet.se/produkt/6606495/ducky-g2pro-tenkeyless-mx-... med MX Brown kunna beställas in? Det lägre priset och bristen av bakgrundsbelysning lockar rejält.

Skrivet av BennyZ:
Skrivet av Epic:

http://www.inet.se/produkt/6606739/ducky-shine3-mx-red-red-le...

Undrar bara när ni får in detta? Har varit slut på webblager/leverantör/butik ett bra tag nu. Är det värt att vänta eller är det bättre att köpa en annan modell?

Har tyvärr dåliga nyheter när det kommer till Ducky: deras officiella distributör i Sverige/Norden har inte förlängt sitt avtal med Ducky och vi kommer från och med nu inte kunna ta in fler tangentbord.

Vi letar efter alternativ via andra kanaler och distributörer men har tyvärr inget alternativ i dagsläget. Så inom närmsta framtiden så kommer det försvinna från hemsidan men vi ska göra allt vi kan för att få tillbaka Ducky i sortimentet.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har tyvärr dåliga nyheter när det kommer till Ducky: deras officiella distributör i Sverige/Norden har inte förlängt sitt avtal med Ducky och vi kommer från och med nu inte kunna ta in fler tangentbord.

Vi letar efter alternativ via andra kanaler och distributörer men har tyvärr inget alternativ i dagsläget. Så inom närmsta framtiden så kommer det försvinna från hemsidan men vi ska göra allt vi kan för att få tillbaka Ducky i sortimentet.

That makes me a sad panda Får försöka hitta likvärdiga mekaniska tangentbord men jag tyckte om Ducky som fan när jag provade dem i er butik i Stockholm förra året.

Visa signatur
Permalänk
Inet

Har fått svar nu från självaste VDn direkt på BenQ att vi *inte* kommer att få några kit för att kunna hjälpa kunder uppgradera firmware utan man får som kund vända sig direkt till BenQs egna service för att få hjälp med detta.

Ni hittar deras kontaktinfo här:
http://benq.se/support/contactus/helpdesk/

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

När får ni in Func KB-460 i lager igen?

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Om något finns i webblagret fast inte i lagerstatusen, hur lång tid tar det innan det skickas?

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Inet
Skrivet av Vackaan:

När får ni in Func KB-460 i lager igen?

Ser tyvärr ut att dröja. Preliminärt slutet på april/början på maj som det ser ut nu

Skrivet av xoxo:

Om något finns i webblagret fast inte i lagerstatusen, hur lång tid tar det innan det skickas?

Är inte helt med på vad du menar riktigt? Om det inte finns i lager och står som "obekräftad" så kan det skilja väldigt mycket beroende på vad det är för produkt.

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Har ni någon mionix avior 7000 framme i någon av era butiker i Göteborg?

Permalänk
Hedersmedlem

Det var väldigt trevligt att ni tog in Cooler Master V-series nätagg, men jag förstår inte hur jag ska tolka lagerstatusen för V700.

Tyvärr är detta ett generellt problem hos er. Massor med varor ligger i listan till försäljning, men det ser inte ut som att man kommer att få någon om man beställer. Jag har inga problem med att vänta några dagar extra på de prylar jag vill ha, men jag vill gärna veta om jag ska vänta tre dagar eller en månad extra.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Citat:

Citat:

Ska kolla på detta och återkomma!

Hur går det då?

Permalänk
Medlem

Hej. Är det möjligt att ni kan få in dessa fläktfilter/butik (sthlm)?
http://www.inet.se/produkt/5321639/lian-li-flaktfilter-af14b1...

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Hej, hur länge kommer ni köra kampanjen på Asus 780 Ti ? http://www.inet.se/produkt/5410099/asus-geforce-gtx-780-ti-3g...

Är sugen men såg att 6GB varianten är påväg och är intresserad av hur mycket det kommer kosta innan jag slår till på 3GB versionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Inet
Skrivet av Knightogus:

Har ni någon mionix avior 7000 framme i någon av era butiker i Göteborg?

Vi har den inte ute i demo men finns i lager i alla butiker så det är inga problem att packa upp en så du kan känna på den ihop med en av våra rådgivare på plats.

Skrivet av giplet:

Det var väldigt trevligt att ni tog in Cooler Master V-series nätagg, men jag förstår inte hur jag ska tolka lagerstatusen för V700.

Tyvärr är detta ett generellt problem hos er. Massor med varor ligger i listan till försäljning, men det ser inte ut som att man kommer att få någon om man beställer. Jag har inga problem med att vänta några dagar extra på de prylar jag vill ha, men jag vill gärna veta om jag ska vänta tre dagar eller en månad extra.

Generellt när det inte står ett datum så är det för att det antingen är obekräftad leveranstid eller att vi inte fått några uppgifter från distributör eller tillverkare.

Ska undersöka om vi kan få tag på ett datum på V700 och återkommer!

Skrivet av don_dolarson:

Hur går det då?

Verkar som att dom har blandat ihop inches med cm för det är totalt ~135cm (35 + 100cm).

Skrivet av Superlight:

Hej. Är det möjligt att ni kan få in dessa fläktfilter/butik (sthlm)?
http://www.inet.se/produkt/5321639/lian-li-flaktfilter-af14b1...

Ser dessvärre ut som att dessa har utgått och kommer försvinna från hemsidan inom kort..

Skrivet av 93Clocker:

Hej, hur länge kommer ni köra kampanjen på Asus 780 Ti ? http://www.inet.se/produkt/5410099/asus-geforce-gtx-780-ti-3g...

Är sugen men såg att 6GB varianten är påväg och är intresserad av hur mycket det kommer kosta innan jag slår till på 3GB versionen.

Vad är det för kampanj du syftar på? Spelet Daylight på köpet?

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Avstängd

Köpte en Acer W700 ifrån er den 25 November 2013. Först och främst köpte jag denna för att kunna använda på natten, för att inte störa tjejen när hon sover. Åker in till er där ni lovar att den inte är högljudd, får varken testa den innan eller lämna tillbaka om jag inte var nöjd. (Aja, tänkte jag, ni brukar ju kunna gå att lite på). Däremot, har man igång den i 20-30 min och surfar lite så går fläktarna igång på högvarv typ var 15:e sekund. Sedan har den har krånglat som bara den, i början så fungerade inte Wi-fi:n. Åkte in med den till er, men då sa ni till mig att jag skulle installera om den från fabriksinställningarna. Detta fungerade inte direkt för den fungerade fortfarande inte, väntade några dagar p.g.a. att jag hade mycket i skolan och helt plötsligt fungerar den. Dock fortsätter den fungera av och till. Har även problem med ljuddrivrutiner som kraschar varje gång man låser den med låsknappen, så man måste sedan starta om hela plattan. Nu har dock högtalarna gått sönder, det som förut brukade låta imponerande för att vara i en surfplatta låter nu lägre och sämre än små 9 kr in ear hörlurar (Då menar jag utan att ha hörlurarna i huvudet, alltså bara liggandes på bordet eller liknande). Ringer in för att försäkra mig att jag kan få den repererad och inom en godkänd tid, då jag använder den flitigt då det är examensjobbstider... Får då som svar att åka in till er, då det är en till en och en halv veckas rep. tid. Detta tyckte jag var okej, då jag använder skype etc. till exjobbet så var man ju behov av högtalarna. Då man kommer fram så säger dom i affären att det kommer ta minst 2-3 veckor och att det inte går att få tag i en lånedator för den delen heller. Detta var då oacceptabelt så åker då hem istället, för att sedan helt enkelt leva med trasiga högtalare tills exjobbet är slut. Dock tycker jag detta är helt oacceptabelt från er sida. Först att man knappt får någon hjälp, och får åka fram och tillbaka hela tiden. Som student så har man inte riktigt råd att åka 7-8 mil varje gång i onödan. Finns det inget sätt att lösa detta än att vara tvungen att vänta flera veckor? Är ju riktigt trött på denna surfplattan också, så vill ju framförallt få någon ersättningsplatta från något annat märke (Kan tänka mig lägga emellan pengar om det behövs). Varför har ni inte ersättningsdatorer som man kan få låna? Jag menar, lägga ner 5199 i en surfplatta som halvt fungerar och som kräver en massa resor fram och tillbaks samtidigt som man knappt får någon hjälp är riktigt surt. Får ju bättre service på Siba, MediaMarkt eller Elgiganten då dem direkt hade gett mig en ny. (Har haft problem med bärbara datorer förr). Och när man väl testar "Årets Nätbutik 2013" så får man bara dålig service? Ursäkta om jag är lite sur, men detta kommer så olägligt som det verkligen kan...
MVH Andreas

Permalänk
Medlem

Inga klagomål eller frågor i detta inlägg.
Vill ge Inet beröm för att ha skickat de tre orders jag beställde slutet på Februari och i början på Mars redan samma dag som beställningen var gjord. Vilket ledde till (tack vare Posten) att jag dagen efter kunde kvittera ut mina paket. Kommer fortsätta göra mina inköp hos er så länge ni har bra priser. Ni förtjänar verkligen mer beröm än vad ni får.

Permalänk
Medlem

Jag beställde endast en Raspberry Pi chassi för 89kr inkl frakt och fick den dagen där på, vilket service! och fick även en pingvinstång! Det gör en oerhört glad att ni verkligen har kunden i fokus! ska jag handla data prylar/komponenter/delar blir det hos er framöver!
TACK INET

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vad är det för kampanj du syftar på? Spelet Daylight på köpet?

Nej Kortet kostade 5990 innan april och nu kostar det 6490 så det va inget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown