Avstängda fuskare i Titanfall får fortsätta spela mot andra fuskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Ja men det ger inte alls samma publicitet som den här manövern.

Det är för övrigt en ökande trend att integrera frustrerande och irriterande "trollningar" i både anitfusksystem och DRM. Ett lysande exempel på det senare var ju Game Dev Tycoon där spelare med piratkopior inte kunde klara spelet för att alla deras spel i spelet blev piratkopierade. Garrys's Mod hade en manöver där spelet kraschade om det var piratkopierat varpå alla som skickade in bugrapporter blev bannade.

Det handlar lite om poetisk rättvisa. De som trollar blir trollade tillbaks och de som inrättar de kreativa systemen får massa bra PR.

Japp. Det gyllene ordet är "Publicitet". För det är antagligen anledningen varför Titanfall gör ett sådant val. Sedan någon rättvisa skulle jag inte säga att det är. Rättvisa vore om de kastades ut och fick hela sitt konto bannat (Har ytterst litet tålamod med fuskare).

Skrivet av Orici:

Är ju samma sak som VAC.

Inte direkt. Med VAC blir du avstängd från VAC skyddade servrar medan här blir du avstängd och hänvisad till utvalda servrar om du vill spela. Inte riktigt samma sak.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Japp. Det gyllene ordet är "Publicitet". För det är antagligen anledningen varför Titanfall gör ett sådant val. Sedan någon rättvisa skulle jag inte säga att det är. Rättvisa vore om de kastades ut och fick hela sitt konto bannat (Har ytterst litet tålamod med fuskare).

Inte direkt. Med VAC blir du avstängd från VAC skyddade servrar medan här blir du avstängd och hänvisad till utvalda servrar om du vill spela. Inte riktigt samma sak.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Poetisk_r%C3%A4ttvisa
http://en.wikipedia.org/wiki/Poetic_justice

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Är fullt medveten om vad som menas med poetisk rättvisa. Detta känns ändå som något PR-jippo som inte kommer att göra någon skillnad i slutändan. Fuskare kommer sluta spela när de blir bannade eller så plockar de upp en ny Titanfall nyckel och fuskar vidare tyvärr.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Inte direkt. Med VAC blir du avstängd från VAC skyddade servrar medan här blir du avstängd och hänvisad till utvalda servrar om du vill spela. Inte riktigt samma sak.

är väl precis samma sak? med vac, pb och andra anticheat kan du bara spela på oskyddade servrar om du är bannad. samma sak här. du kan bara spela på oskyddade servrar om du är bannad. bara att gå in på valfri server i bf3, cod eller cs utan anticheat och kolla om man vill ha bot vs bot strider.

förstår inte riktigt grejen. låter som att de har anlitat razers pr snubbar och hittat på sätt att marknadsföra gamla funktioner med en ny fasad.

Permalänk
Medlem

Så fort jag såg ingressen tänkte jag:
"Bästa HAX:en vinner!"

Och mycket riktigt...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Hoppas dom tar det ett steg längre, rödlista deras mailadreser. och gör liknade över alla spel

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Dubbelmoral från det där företaget. De gillar inte aimbotters, och så skapar de en pistol som automatiskt aimar åt en... >.<

"aimar åt en"
inte åt en utan åt alla, klart anti aimbot, knappast dubbel snarare bara moral

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Helt klart intressantaste lösningen på fuskproblemet jag sett än så länge

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av zin:

Om en spelare har blivit tagen på bar gärning och det är 100% säkert(med bevis) att sagd spelare har fuskat, då görs en anmälan med bevis till detta samfund(nämnd), sen blir sagd spelare avstängd från att använda de internetleverantörer som är anknutna. Om då spelaren t.ex. är ansluten till ex. Telia och Telia är med i samfundet, då avbryts fuskarens uppkoppling till att använda tjänster som ger han eller hon anslutning till Internet. Utan en internetuppkoppling så kan fuskaren inte förstöra för andra.

Så om man någonsin fuskar i ett spel, så blir man avstängd från att använda internet på något sätt för alltid? Dvs kan aldrig mer kolla mail, jobba hemifrån, posta på facebook, streama film/musik osv. Det lär ju funka skitbra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Spelutgivare, internetleverantörer och internetcafés går ihop i ett slags samfund, där de tillsammans har ett gemensamt mål att stoppa fusk. Detta mål nås genom att stänga av positivt bevisade fuskare permanent från vissa tjänster som tillåter dem att spela mot och med andra. Nyckeln till detta ligger hos våra internetleverantörer, de kan i detta samfund ta del av en slags lista på välkända fuskare. Om en spelare har blivit tagen på bar gärning och det är 100% säkert(med bevis) att sagd spelare har fuskat, då görs en anmälan med bevis till detta samfund(nämnd), sen blir sagd spelare avstängd från att använda de internetleverantörer som är anknutna. Om då spelaren t.ex. är ansluten till ex. Telia och Telia är med i samfundet, då avbryts fuskarens uppkoppling till att använda tjänster som ger han eller hon anslutning till Internet. Utan en internetuppkoppling så kan fuskaren inte förstöra för andra.

Inte för att vara sån, men att klippa internetuppkopplingen för någon som fuskar är ju lite som att stänga av vattnet till någon som bränner hemma...
Dessutom är det heeeeeeeeeeelt omöjligt att helt stänga ut någon från internet (bortsett från att man låser in honom/henne), annars är det bara att sticka ner till ica och köpa ett 3g/4g-modem och ett kontantkort så är man igång.

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sn0w:

Inte för att vara sån, men att klippa internetuppkopplingen för någon som fuskar är ju lite som att stänga av vattnet till någon som bränner hemma...
Dessutom är det heeeeeeeeeeelt omöjligt att helt stänga ut någon från internet (bortsett från att man låser in honom/henne), annars är det bara att sticka ner till ica och köpa ett 3g/4g-modem och ett kontantkort så är man igång.

Off topic: ROFL åt din signatur

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Bra idé, har för mig att Valve kör något liknande med Counter Strike: Source. Blir man bannad så kan man fortfarande spela, men enbart på icke-VAC-skyddade servrar, där alla fuskare och pirater håller till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Är fullt medveten om vad som menas med poetisk rättvisa. Detta känns ändå som något PR-jippo som inte kommer att göra någon skillnad i slutändan. Fuskare kommer sluta spela när de blir bannade eller så plockar de upp en ny Titanfall nyckel och fuskar vidare tyvärr.

Fast inte desto mindre poetisk rättvisa.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vore kul att se en aimbot match

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggets232:

Hoppas att fuskarna blir permanent avstängda från vanliga servers. De kan komma tillbaka och spela med ärliga spelare efter köp av ny CD-nyckel.

Är kanske för hård i mitt resonerande, men rättvis? Ja absolut, i mitt tycke.

+1

Ända problemet är att de ibland bannar folk utan fusk. I BF3 blev jag tex bannad för att jag hade Autohotkey installerat - vilket tydligen gick att använda som rekoil fusk - men som de flesta använder för att göra om numpad delen till makro knappar.

Finns alltså en risk att banna oskyldiga. Och det är inte så lätt att bevisa att man är oskyldig alltid, typ i mitt fall. Ja jag har autohotkey men nej, jag använder det inte för rekoil fusk, använder det för makro knappar (som höja / sänka volym, byta mellan hörlurar / högtalare, muta mic etc).

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av Sony?:

+1

Ända problemet är att de ibland bannar folk utan fusk. I BF3 blev jag tex bannad för att jag hade Autohotkey installerat - vilket tydligen gick att använda som rekoil fusk - men som de flesta använder för att göra om numpad delen till makro knappar.

Finns alltså en risk att banna oskyldiga. Och det är inte så lätt att bevisa att man är oskyldig alltid, typ i mitt fall. Ja jag har autohotkey men nej, jag använder det inte för rekoil fusk, använder det för makro knappar (som höja / sänka volym, byta mellan hörlurar / högtalare, muta mic etc).

Ja du, det är förstås olyckligt. Vissa ting bringar sina nackdelar.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk

Ähh, lägg en perma ban istället och sälj fler kopior av spelet i sales!
Precis som i CS:GO... Efter varje ban-wave kommer alltid en sale.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det här är ett väldigt bra koncept, för att istället för att fuskarna nu blir perma bannade och sen känner "Äh fan, jag köper ett nytt acc och provar min tur med ett annat fusk" så kanske dem tycker att det är ovärt med nytt acc när dem ändå kan fortsätta lira.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Folk som skriver om att man borde införa detta i OS o dylikt, alltså dopade mot dopade atleter. Hoppas ni inser att det redan är en verklighet Om ni allvarligt tror att folk som är VÄRLDSBÄST i diverse fysiska sporter inte dopar sig så är ni nog lite väl blåögda

Skrivet av BesteN:

Finns en skön dokumentär där dom säger att en atlet aldrig kommer någon vart om dom inte någonsin dopat sig, att i stort sett alla idrottsmän på något sätt dopar sig under någon period i deras karriär för att komma någon vart : http://www.imdb.com/title/tt1151309/?ref_=nv_sr_1

Lite offtopic dock

Förövrigt kul och se hur befolkade dessa servrar kommer vara. Folk ledsnar nog rätt fort om man måste spela på en sådan server.

Detta är sanning. That is all.

Ursäkta OT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kygen:

Spelvärldens Guantanamo.

Spelvärldens "Flykten från New York" snarare. =D Men en så jäkla bra lösning.

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Så om man någonsin fuskar i ett spel, så blir man avstängd från att använda internet på något sätt för alltid? Dvs kan aldrig mer kolla mail, jobba hemifrån, posta på facebook, streama film/musik osv. Det lär ju funka skitbra..

Det är mot avtalet att bruka fusk, trots det så väljer folk att fuska och begå avtalsbrott. Sådant beteende förstör endast för andra. Om du inte fuskar så får du inga problem, precis som att du inte får några problem om du väljer att inte vandalisera, stjäla, misshandla etc. Självfallet är varje brott på egen skala men principen är den samma. Spelare gör ett medvetet val om de väljer att fuska.

Går ju alltid att göra så att om en fuskare tas på bar gärning en andra eller tredje gång så blir en rapport skickad till utgivare, som i sin tur tas del av ISP's. En andra chans d.v.s, även om jag anser att fuskare inte förtjänar någon. De kan ju alltid ta smällen för avtalsbrott istället och riskera tid i fängelse

Skrivet av sn0w:

Inte för att vara sån, men att klippa internetuppkopplingen för någon som fuskar är ju lite som att stänga av vattnet till någon som bränner hemma...
Dessutom är det heeeeeeeeeeelt omöjligt att helt stänga ut någon från internet (bortsett från att man låser in honom/henne), annars är det bara att sticka ner till ica och köpa ett 3g/4g-modem och ett kontantkort så är man igång.

Fuskande skadar andra, det är inget vi vill ta del av. Om någon köper hembränt så är den personen fortfarande ansvarig för sina handlingar. Blir du blind så synd för dig, men du gjorde ditt val, ingen tvingade dig. Självfallet kan man försöka kringgå en avstängning från Internet på flera sätt, därför behövs idén slipas på lite. T.ex. den idén med kontantkort, är la bara att få operatörer på den sidan med i idén lika så och tvinga användare att registrera sig först. Om användare uppger falskt namn så begår de lika så ett brott som är straffbart med fängelse på skalan.

Skrivet av zin_90:

Fuskare kommer alltid vara ett problem tills något seriöst görs åt saken, det är inte "bara ett spel", det är en livsstil. Att då låta någon förstöra våran livsstil är oacceptabelt.

Permalänk

fasiken vad fuskare förstör

bland annat skulle Crossban vara obligatorisk på alla servrar.
Vist ska småglinen få lov att ha FUSK ( < ---- Ironi ) annars kan dem ju inte döda någon .
Men så fort man öppnar ett spel , nytt som gammalt och bara tänker se hur det ser ut , så om servern är helt tom
Så fort dem går in på en server BAM SLAM DUNK MEGA BAN Dir.
Av alla programmerare där ute och spel tillverkare ,Vf finns det inget som scannar av dir under tiden som det laddas att ops här finns ett rötägg med skit i brallan . vist jag skulle kanske inte hålla på att spela Bf3 och ännu mindre Bf4 då jag är 50 + men på min tid då hjulet var fyrkantigt och knapp uppfunnet
Så skulle man inte ens våga drömma om att fuska ännu mindre när man var vaken inte ens i Fia med Knuff .