Permalänk

Oppo Find 7 - Supermobil!

Tänkte starta en tråd om Oppo Find 7, och höra vad ni tycker om den!
Ser ut som en konkurrent för Samsung, Apple, Sony och HTC! För ni som inte hört om denna, googla! Kanske något man ska köpa?

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
99:e percentilen

Planerar faktiskt att köpa just den mobilen! Men vill prova den först så att jag vet att jag kan ha en så stor mobil. (Har en Galaxy S II nu.)

Vad tror vi om kameran?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Blev väldigt sugen när jag såg den faktiskt. Hoppas att den kommer till Sverige så att man kan känna lite på den, vill veta hur mjukvaran funkar osv. innan jag köper den. Men den verkar riktigt lovande!

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Planerar faktiskt att köpa just den mobilen! Men vill prova den först så att jag vet att jag kan ha en så stor mobil. (Har en Galaxy S II nu.)

Vad tror vi om kameran?

Känns lite väl stor! Kameran verkar även väldigt intressant!

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Permalänk
Medlem

Asså på pappret så är det den klart bästa mobilen på marknaden just nu. Punkt. Finns inga tvivel. Sen hur den är i praktiken är en annan sak, men fungerar den lika bra som Oppo Find 5 så finns det väl inte så mycket att säga. Hade man inte suttit på ett 24mån abonnemang med S4 nu så hade man ju helt klart köpt Oppo Find 7 istället.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

egentligen inte så mycket med själva mobilen att göra, men vill ge tillverkaren en stor applåd för prisskillnaden mellan de olika minneskapaciteterna. cirkus 300 spänn skillnad mellan 16/32gb.

Visa signatur

Corsair Carbide 500r Black - Xfx Proseries 750w - Msi z77a-g43 - Intel 3570k @4.4ghz, Stock voltage -CM Seidon 120m - MSI GTX 680 2gb OC edition - 2x4gb Corsair Vengeance - WD Caviar black 500gb

Permalänk
Medlem

Bara batteriet som lockar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bara batteriet som lockar.

Är ju inte bättre än G2/Z1/Z2/Note2/Note3/extended battery till S3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Är ju inte bättre än G2/Z1/Z2/Note2/Note3/extended battery till S3.

Men de laddar väl ändå inte till 75% på en halvtimme?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Den där såg riktigt trevligt ut, frågan är bara vad priset kommer hamna på.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Den där såg riktigt trevligt ut, frågan är bara vad priset kommer hamna på.

Jag kan vara helt ute och cykla, men jag tror det var omkring 4000:-

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem

hmm 1440p känns rätt överdrivet, man tackar inte nej men känns bara som att man drar upp upplösningen som fan för att kunna skryta om det! Min 27 tummare har "bara" 1080p.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

hmm 1440p känns rätt överdrivet, man tackar inte nej men känns bara som att man drar upp upplösningen som fan för att kunna skryta om det! Min 27 tummare har "bara" 1080p.

Jag tycker det är riktigt trevligt när man slipper se pixlarna, 1080p på en 27" skärm som man sitter så pass nära skulle jag aldrig kunna tänka mig att använda.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Men de laddar väl ändå inte till 75% på en halvtimme?

Trodde du menade kapaciteten (det rycktades ju om 4000mAh innan release). Nej oppo måste skicka med en rejäl laddare för att kunna göra det.
Det bör också bara gå att göra om batteriet är nästan tomt utan att skada det. Tvivlar på att de tagit fram en helt ny typ av batteri? Har inte läst på något om det.

Laddströmkurvan på li-ion är logaritmisk. Ju högre laddning batteriet har ju försiktigare ska det laddas. Det tar längre tid från 80-100% än 0-80% t.ex.

Bra att de har gjort det iaf. Ligga o harva med en i princip konstant klen laddström är ju helt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Men de laddar väl ändå inte till 75% på en halvtimme?

Det är väl en nödvändighet med tanke på att batteriet lär laddas ur på några timmar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Det är väl en nödvändighet med tanke på att batteriet lär laddas ur på några timmar.

Varför skulle det laddas ur på ett par timmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Varför skulle det laddas ur på ett par timmar?

Upplösningen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv

Vem super? sluta särskriv. Supermobil ska det stå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon33072:

Vem super? sluta särskriv. Supermobil ska det stå.

Stor bokstav efter stora skiljetecken är du snäll.

Permalänk
Skrivet av anon33072:

Vem super? sluta särskriv. Supermobil ska det stå.

Herregud, klaga på mig när du inte kan skriva själv. Aja, fixat.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Medlem

4000:- är väl som jag fattar det ca vad den kostar i Kina, eller sitt hemland. Kommer den till Sverige så blir det ju markant dyrare så klart.
Frågan är ju bara när den kommer bli tillgänglig for oss?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

4000:- är väl som jag fattar det ca vad den kostar i Kina, eller sitt hemland. Kommer den till Sverige så blir det ju markant dyrare så klart.
Frågan är ju bara när den kommer bli tillgänglig for oss?

Samma som i princip alla andra Man köper ju den från oppostyle så antar att det är samma som resten av världen.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara en trevlig lur. Tycker den är rätt så snygg också.
Däremot blir det inget köp, skippar den här generationen helt

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Ser riktigt trevlig ut! Men mobilerna blir verkligen bara större och större! Snart springer vi runt å ringer med varsin iPad mini ju :/ Men men...

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Ser riktigt trevlig ut! Men mobilerna blir verkligen bara större och större! Snart springer vi runt å ringer med varsin iPad mini ju :/ Men men...

Det verkar gå åt det hållet hur man vrider och vänder på det. Full respekt för alla som bara vill ha en mindre smart telefon men den här trenden med 5" telefoner eller mer verkar inte avskräcka de flesta konsumenter. Bevisligen finns det kopiöst med folk som är nöjda med dessa så som de verkar sälja.

Vad gäller Oppo och den där skärmen, den vill jag se i verkligheten innan man kan avgöra hur den känns att titta på. 1080p som på min Note 3 är knivskarpt i mina ögon så jag kan inte föreställa mig hur saker ser ut på den.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Tyvärr verkar det bara vara budgetvarianten som går att förhandsboka 7:e april. Den med hög upplösning släpps inte förrän framåt sommaren:
http://www.swedroid.se/oppo-find-7-gar-att-forhandsboka-7e-ap...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Jag har bokat 7a, då min HTC one är trasig

Permalänk
Medlem

Är verkligen sugen på Oppo 7 men orka vänta 1-2 mån förstås har 1-2 mån abonnemang kvar på min s3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Är verkligen sugen på Oppo 7 men orka vänta 1-2 mån förstås har 1-2 mån abonnemang kvar på min s3 ^^

Går det inte att köpa en oppo då?