Vad får jag för mitt PS3?

Permalänk
Medlem

Vad får jag för mitt PS3?

Ber om ursäkt till admins om jag postar i fel kategori. Ska sälja mitt Playstation 3 nu, då jag inte använder det. Kan ni säga vad det är värt? Har typ spelat 40 timmar totalt.

*Playstaion 3 SLIM 320gb
*Grand theft auto V
*Medal of honor Warfighter
*Call of duty MW3
*Battlefield 3
*Trust GXT-30 gamepad
*HDMI kabel
*Strömkabel
*Bruksanvisning
*Orginallåda

Kan lägga till att jag köpte detta för 5-6 tusen kr.

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |
Äpple: |Iphone 6 | iPad 3 32gb 3G |
Kameror: | Canon EOS 450D | Canon IXUS 510 | GoPro Hero 3+ Black edition |

Permalänk
Medlem

2000 - 2500kr skulle jag sälja den för, men tre tusen är inte omöjligt

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

2000 - 2500kr skulle jag sälja den för, men tre tusen är inte omöjligt

Skulle inte tro det...1500 på sin höjd. Kolla vad de går för på blocket t ex.

Permalänk
Keeper of Traditions

Konsolen i sig är väl inte värt nåt direkt när det är den nyare modeller, kablarna ingenting och spelen några hundringar totalt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikFre:

Ber om ursäkt till admins om jag postar i fel kategori. Ska sälja mitt Playstation 3 nu, då jag inte använder det. Kan ni säga vad det är värt? Har typ spelat 40 timmar totalt.

*Playstaion 3 SLIM 320gb
*Grand theft auto V
*Call of duty MW3
*Battlefield 3
*Trust GXT-30 gamepad
*HDMI kabel
*Strömkabel
*Bruksanvisning
*Orginallåda

Kolla blocket vad de säljer liknade paket för och sen sätter du ett liknande pris Ett nytt ps3 500gb utan spel kostar 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hennaboy:

Skulle inte tro det...1500 på sin höjd. Kolla vad de går för på blocket t ex.

http://www.blocket.se/helsingborg/PS3_Slim_320GB_Med_Spel_524...

2500 för denna, med ruttna spel.... skulle inte tro 1500....

Visa signatur

Windows 7: |CPU: Intel i7 4770K @ 3,5GHz | GPU: Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Mod: ASUS Z87-A | Minne: Corsair 2x8GB=16GB | PSU: Corsair 650W | SSD: Intel 128gb | HDD: 320GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikFre:

Jo men du tror att han får det sålt?
Kolla t ex denna istället. Han trodde också att han kunde ta ut överpris men tvingades sen tänka om...

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/lulea?q=PS3+320GB&cg=0&w=3&st=s&ca=1_9&...

ser ut att ligga runt 1500-2000 har du tur får du över 2000 men känns tveksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hennaboy:

Jo men du tror att han får det sålt?
Kolla t ex denna istället. Han trodde också att han kunde ta ut överpris men tvingades sen tänka om...

Min har dubbelt så mycket minne, och 50 gånger bättre spel. Han hade ju den på 2500 från början, men sänkte den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikFre:

mm för att sänkt från 3000 så verkar ju den sälja som smör i solsken. Bara för att du hitta det på blocket för ett pris så betyder det inte att du kommer kunna sälja det för det priset som denna annons ärligt talat ganska tydligt visar dig. ställ dig själv frågan istället. hur snabbt vill du bli av med det och hur mycket vill du ha? sätt ut det för 2500 och vänta och hoppas nån kommer och tar det (tveksamt, troligtvis mest mail om att köpa spel löst i vanlig ordning) eller sätt det för ett lågt pris och bli av med det snabbt. Förvänta dig inte att få vad andra fått(eller att få tebax det du lagt ut) och räkna med att värdet sjunker för varje dag.

Permalänk
Skrivet av ErikFre:

Den har ju legat ute sedan 5:e mars också :/

Har du någon garanti kvar på konsolen?

Dem som är mest eftertraktade förutom PS4:a är ju 60gb/80gb versionen av PS3:an som är bakåtkompitabel med PS1/PS2 spel, dem kunde folk ge 4-5 tusen för i vissa fall, dock var ju detta ett tag innan PS4:an kom, dem är ju också lite svajigt då dem blir mycket varmare än te.x. 40gb

Men du får säkert sålt den om du lägger ut den för 1500-2000kr, för 1000 så ryker den nog väldigt fort

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

om det inte redan är uppenbart för dig efter att kollat på blocket så är andrahandsvärdet inget att hurra för, gilla läget eller behåll den liksom.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ErikFre:

Min har dubbelt så mycket minne, och 50 gånger bättre spel. Han hade ju den på 2500 från början, men sänkte den.

Om du nu är så säker på din sak så varför ens skapa tråden, när du ändå inte gillar svaren du får?

Lägg ut på blocket för ett drömpris och hoppas på det bästa eller lägg ut på tradera och få dess riktiga värde direkt, det är ingen raketforskning direkt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikFre:

Min har dubbelt så mycket lagringsutrymme, och 50 gånger nyare spel. Han hade ju den på 2500 från början, men sänkte den.

There.. Fixed it for you.. Minne är inte samma sak som lagringsutrymme och många av spelen som följer med i den andra annonsen gör sig ju BETYDLIGT bättre till t.ex. en barnfamilj vilket inte något av dina gör.

Eftersom du nu verkar ha så bestämd uppfattning om vad ditt paket är värt, varför ens starta en tråd om det?

Permalänk

Håller med föregående talare. Du verkar redan ha bestämt dig och blir upprörd när folk säger att det är värt
mindre än vad du tycker. När ska folk lära sig att begagnat värdet är så mycket lägre mot nypris på
saker som det finns gott om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikFre:

Jag skulle säga så här, de 4 spel du har listade är nog de 4 spel som är värda absolut MINST till hela konsolen, de är så mainstream man kan ungefär komma och andrahand värdet på dessa spel är runt 50-100 lappen.

*Grand theft auto V ( Det spel som är värt mest, du kan få upp till 200 kr för detta )
*Medal of honor Warfighter ( 50 kr )
*Call of duty MW3 ( 120 kr )
*Battlefield 3 ( 70 kr)

Dvs totalt ca 440 kr för dina spel.

konsolen i fråga är värd ca 800-1000 kr, Kablar och allt annat har inget värde utan skulle de saknas så hade din konsol gått för mindre dvs de ingår i det priset.

1500 kr är ett ganska så högt pris för den samlingen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha mycket pengar för den ska du sälja konsolen för sig och varje spel för sig. Du kan ju inte förvänta dig att någon vill ha exakt den kombination av alla spelen du själv köpt och därför betala mer. Säljer du dessutom mycket på en gång får du ju sänka priset eftersom att det är ett paketpris.

Permalänk
Medlem

Runt 1500 kr.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Säg 250kr för GTA V, de resterande spelen är inte värda många kronor.. finns 500gb maskiner på tradera med last of us för 1400kr som inte blir sålt så ja.. inte mkt pengar du kommer få tillbaka för dina 5k. Lägg upp det på tradera för 1400kr och hoppas på det bästa.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Sälj det på Tradera i delar, i auktion börja på 1:- för bas enheten och spel för sig då kan du nog kanske komma över 2000:- lägg inte ett minimum pris, då budar oftast inte folk... bara för att det är så:).
Blocket är ju bara jobbigt med alla tomtar som finns där, jag rekomenderar tradera till 100%

Jag köper alltid begagnat och jag köpte ett PS3 paket till dottern för 6 mån sedan PS3 slim 500GB + 4 spel för totalt 1525:-

en tex som tar slut om 3 tim, 500GB och 7 spel, GTA osv tex ligger på 1200:- just nu men slutar säkert på runt 1500:-
sjyssta med tradera är du betalar inte om den inte söljs, men 10% eller max 100:- om den går för över 1000:-

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

En ny är nere i 4250...Den har sålts en perriod för 3900...
Jag fösrtår inte varför man skulle ge 2000 för en så pass gammal elektonisk pryl som PS3 faktist är... Men det är väll bara att sätta ut anonnsen och se efter själv eller måste man sätta rätt pris från början?

Sätt ett högt pris så ringer en massa folk och prutar(en del prutar alltid). Eller så ringer inga alls och då vet man att varan är sval..Svårsåld.
Man kan ochså sätta ut den för en krona och säga att högst bud gäller.

Eller så vet man rätt pris och då får man den såld innom ett par dagar men endå kommer det ringa folk och pruta på den.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Jag sålde mitt PS3 Slim 320GB förra sommaren för 1700kr. Sen hade jag cirka 20 spel till jag sålde. Fick ihop ca 4000 för pengarna som jag sedan köpte mitt PS4 för
Jag la upp allt på en köp och sälj Facebook grupp. Folk skrev varje dag och ville köpa

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErikFre:

*Playstaion 3 SLIM 320gb
*Grand theft auto V
*Call of duty MW3
*Battlefield 3
*Trust GXT-30 gamepad
*HDMI kabel
*Strömkabel
*Bruksanvisning
*Orginallåda

Skrivet av MugiMugi:

Jag skulle säga så här, de 4 spel du har listade är nog de 4 spel som är värda absolut MINST till hela konsolen, de är så mainstream man kan ungefär komma och andrahand värdet på dessa spel är runt 50-100 lappen.

*Grand theft auto V ( Det spel som är värt mest, du kan få upp till 200 kr för detta )
*Medal of honor Warfighter ( 50 kr )
*Call of duty MW3 ( 120 kr )
*Battlefield 3 ( 70 kr)

Dvs totalt ca 440 kr för dina spel.

konsolen i fråga är värd ca 800-1000 kr, Kablar och allt annat har inget värde utan skulle de saknas så hade din konsol gått för mindre dvs de ingår i det priset.

1500 kr är ett ganska så högt pris för den samlingen.

Kollade in på retrospelbutiken och dem ger följande:
Ta bort Produkt(er) St. Kronor
(tot.) Variant
Battlefield 3 (Playstation 3) 30 Komplett
Call of Duty Modern Warfare 3 (Playstation 3) 40 Komplett
Grand Theft Auto V (Playstation 3) 210 Komplett
Medal of Honor: Warfighter (Playstation 3) 20 Komplett
Totalt 300 kr tillgodo på spelbutiken.se)
(70% av summan vid kontant utbetalning)

Tänk på att det är deras inköpspris, sen lägger de på deras mellanskillnad före de säljer det till annan kund så troligen omkring beloppet MugiMugi sagt.
Vill du ha en värdering av hela paketet så gå in till närmsta Game / Gamestop butik och säg vad du har för prylar och vad det kan vara värt vid inköp.
Om du har med dig dina prylar så kan dem ju ge ett mer exakt värde av prylarna, då dem kan se dem om de är slitna eller i väldigt fint skick.

Tänk på att det är lika på t.ex. Game / Gamestop att du får ett högre värde om du tar "in store" presentkort än om du vill ha ut pengarna i handen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kollade in på retrospelbutiken och dem ger följande:
Ta bort Produkt(er) St. Kronor
(tot.) Variant
Battlefield 3 (Playstation 3) 30 Komplett
Call of Duty Modern Warfare 3 (Playstation 3) 40 Komplett
Grand Theft Auto V (Playstation 3) 210 Komplett
Medal of Honor: Warfighter (Playstation 3) 20 Komplett
Totalt 300 kr tillgodo på spelbutiken.se)
(70% av summan vid kontant utbetalning)

Tänk på att det är deras inköpspris, sen lägger de på deras mellanskillnad före de säljer det till annan kund så troligen omkring beloppet MugiMugi sagt.
Vill du ha en värdering av hela paketet så gå in till närmsta Game / Gamestop butik och säg vad du har för prylar och vad det kan vara värt vid inköp.
Om du har med dig dina prylar så kan dem ju ge ett mer exakt värde av prylarna, då dem kan se dem om de är slitna eller i väldigt fint skick.

Tänk på att det är lika på t.ex. Game / Gamestop att du får ett högre värde om du tar "in store" presentkort än om du vill ha ut pengarna i handen.

I spelbutiker är andrahandsvärdet skit, vad vill du få sagt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

I spelbutiker är andrahandsvärdet skit, vad vill du få sagt?

Nja, värdet är ju inte skit. Men det är lägre än om man säljer det privat.
Det är ju som vad som, t.ex. bilar, byter du in en bil och för 70-80k för den och sen kollar vad handlaren bill ha så är det säkerligen 120k dvs ett pålägg på 40-50k för arbetet dem gjort med bilen (tvätt, städning, funktionskoll osv o på det vinst.)

Alltså vill man ha mest pengar så sälj privat, annars byt in det i en spelbutik om du är intresserad av ny konsoll eller vill göra det enkelt för dig och slippa skicka konsollen, skriva text osv på blocket/tradera o sköta försäljningen själv.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Fick 220€ för mitt med ca 80 spel på en auktionssajt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nja, värdet är ju inte skit. Men det är lägre än om man säljer det privat.
Det är ju som vad som, t.ex. bilar, byter du in en bil och för 70-80k för den och sen kollar vad handlaren bill ha så är det säkerligen 120k dvs ett pålägg på 40-50k för arbetet dem gjort med bilen (tvätt, städning, funktionskoll osv o på det vinst.)

Alltså vill man ha mest pengar så sälj privat, annars byt in det i en spelbutik om du är intresserad av ny konsoll eller vill göra det enkelt för dig och slippa skicka konsollen, skriva text osv på blocket/tradera o sköta försäljningen själv.

Ok då är jag med, får be om ursäkt för min lite dryga kommentar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Ok då är jag med, får be om ursäkt för min lite dryga kommentar.

Det är lungt

Oftast så glömmer man bara att jämföra med andra branscher hur det funkar, därav jämförelse med hur det fungerar med begagnade bilar vid inbyte.

Det är ju samma sak i alla branscher som hanterar begagnade inköp och säljer vidare, oavsett om det är bilar, spel, tv, eller annat.

Säljer man en pryl begagnad till en butik så får du X kronor, dem lägger på Y kronor för olika kostnader (hantering, lagerkostnad osv)

Medan säljer man privat så kan man ta X kronor (samma som ovan) + Z kronor (lite lägre än Y kronor ovan) då du inte erbjuder någon garanti på prylen.

Så i ett exempel med en bil:

Bilfirma: Du får 80 000 kr (X) i inbyte på bilfirma, de lägger på 40 000 kr (Y) i pålägg dem säljer bilen för 120 000 kr (Med prutmån)

Privat: Du får 80 000 kr (X) privat (samma) och på det lägger på kanske 20 000 - 25 000 kr (Z) i pålägg och säljer bilen för 100 000 - 105 000 kr (med prutmån) på annons. Och du får kanske max 100 000 i handen efter prutning. Dålig affär? Nej, inte för dig, inte för din köpare. Båda gör en vinst du får kanske 15 000-20 000 kr mer och köparen sparar 20 000 kr mot att köpa på bilfirma, men mister också garantin.

Det är så det funkar, och det många glömmer är just varför man får lägre i inbyte i butik än att sälja privat, det kallas vinst intresse. En firma vill ju gå i vinst på att sälja begagnade prylar/produkter. Och det är oftast även på begagnat marknaden som dem "stora" vinsterna ligger om man kollar på olika marknader, som t.ex. bilmarknaden där dem ligger och får kanske 30 000-40 000 kr över vad dem köpte bilen för i intäkt, minus kostnader dem haft för tvätt, städning, eventuella byten av delar och lager.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Sålde min ps3 slim för 2år sen. var 6st spel, då nya spel. Samt att jag hade den med CFW.
Sålde det för 2000kr på blocket. Var knappt någon som hörde av sig för det priset.

En ps3 är knappt värd något idag på andrahandsmarknaden. jag skulle hellre köpa en ny utan spel, med garanti ,än köpa en beggad för 2500kr med massa spel.

Så min gissning är 1500kr med tur.