Permalänk
Skrivet av Svchost.exe:

Undrar om T-amp är något att ha för att driva tunga basar? Jag såg detta steg och såg dess powerhandling över fyra kanaler. Och tänkte WTF 12kilo typ. Hur går det ihop? Någon som har koll på hur detta steget är?

Om det är värt att uppgradera vill jag att de ska lämna 1400rms i 4ohm per kanal. Det är målet. Allt över det ser jag som en bonus. Jag kommer vilja driva då båda basarna i baslådan. Och sedan ett par lika stora midbasar i topparna med steget. Och räknar på att köra nära full effekt lite då och då.

Steget ser väldigt tilltalande ut och T-amp har jag hört har ett bra rykte för att låta helt ok på basar. Men frågan är hur ärliga det är med effektkurvan?

http://www.thomann.de/se/the_tamp_tsa_4_1300.htm

the t.amp TSA 4-1300 Power Amplifier - 4x 1500W / 4Ohm, 4x 1300 W / 8Ohm, 2x 3000W / thomann 8 Ohms bridged mode, XLR input, Speakon output. Dimensions: 19"/2U. Depth: 482 x 380 x 88 mm. Weight: 12,5 kg

4x1500W/4ohm låter väldigt tilltalande. Frågan är om det är Peak eller RMS dom mäter? Basarna jag har vill matas med 1400Wrms eller 2800W peak. Så ett steg under 1000w är inte intressant för mig. Förslag idéer tankar?

Diskanter och mellanregister kommer inte drivas av det steget. utan endast de tyngre basarna för att klargöra en extra gång.

jävlar, 6kw ska du mata steget med 3fas lr?

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk

när du väl fått ihop systemet så kan du stresstesta med den här i 24tim i sträck

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Skrivet av Trivial1ty:

jävlar, 6kw ska du mata steget med 3fas lr?

Kommer mata med 3fas så fort de blir indraget i lägenheten ja. Men jag har nog med kraft för att mata 6KW med ledningarna jag har idag. Men det är ungefär där gränsen ligger också.

Har fått ett 25A urtag installerat i sovrummet jordat av elektriker. Värden för huset var sjyst och fixade det. Så lite knuff bakom stereon har man. Har en huvudsäkring nu på 40amp tyckte jag dom pratade om. Blev en sådan där brytbar typ huvudsäkring. Elsystemet i dessa hus är helt nytt sedan bara ett par år tillbaka. Så de finns helt klart massor av marginaler. Sen om 3år eller så kommer även 3-fas kopplas in till köket för elspisar. Då skall jag be dom dra in en trefas kontakt i sovrummet också.

Skrivet av Trivial1ty:

när du väl fått ihop systemet så kan du stresstesta med den här i 24tim i sträck http://www.youtube.com/watch?v=Q5mtrWlv-n0

Har haft lite strul med att min QSC2000 som tidigare fungerade börjat stänga av ena kanalen i protect mode. Skruvade idag mer steget visade sig att det var glappis i ena steget. Så skruvade ihop efter att ha kört med tops och isopropenyl. Får se hur det spelar nu. Spelar iallafall jävligt fint när det väl spelar. Och det kanske blir mer flås i sakerna nu också.

Tänkte lämna in mitt andra trasiga QSC2000 på repration. Hoppas på att få det lagat för inte allt för dyra pengar. Skall ringa QSC headquaters imorgon och se om dom inte kan maila mig service manualen för QSC2000 steget.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Köp två sådana här och brygga dem istället sen kan du paralellkoppla och fixa hur du vill. Jag hade ett sånt till mina LAB-12or och de pumpade på bra med luft.

Glöm inte en EQ typ DSP så att du får en jämn kurva ner till 20hz annars är det ingen mening att sitta med sådana saker.

http://www.thomann.de/se/behringer_ep4000_europower.htm

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Skrivet av Powerup^:

Köp två sådana här och brygga dem istället sen kan du paralellkoppla och fixa hur du vill. Jag hade ett sånt till mina LAB-12or och de pumpade på bra med luft.

Glöm inte en EQ typ DSP så att du får en jämn kurva ner till 20hz annars är det ingen mening att sitta med sådana saker.

http://www.thomann.de/se/behringer_ep4000_europower.htm

De QSC Stegen jag har idag kör ganska jämn och fin kurva faktiskt. Men det behöver service. Så jag kommer nog lägga pengarna på det istället. Känns som väldigt få steg lämnar lika mycket effekt som de två QSC2000 stegen jag har gör. Kör med ena QSC steget för baslådan just nu. Men det är lite väl svagt. Ena kanalen vill gärna gå i protect mode direkt när man närmar sig full effekt på steget. Men får inte ut full effekt om jag inte brygger och kör dubbla steg. Men fixar jag de andra steget så lär de ju garanterat bli knuff i bitarna.

I skivande stund ligger jag på dryga 80% effekt och poppar lite country för granskapet Har dock fått fixa protect mode på ena basen säkert 4gånger. Men tror jag börjat isolera vad problemet är. Inne på att det är multi kontakten som jävlas. För slår jag en djup basnot så lådan och stegen skallrar. Då så går det i protect. Verkar inte temperatur relaterat eller liknande. Och petar jag på kontakten med en isolerad skruvmejsel får steget spratt. Så ska göra rent kontakten och se vad resultatet blir. Det kanske lagar ena steget

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Ok Hoppas du löser det !

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk
Skrivet av Powerup^:

Ok Hoppas du löser det !

Jag hoppas butiken jag lämnar till är duktiga nog att fixa biffen. Ena steget verkar fungera fint nu. Det lagade jag själv. Spelade det på full tilt idag. Och nivån för clipping stämde tillåmed mot instruktionsmanualen. Så det gick att smidigt ställa in i dynacorden.

Kan säga att sakerna börjar komma ihop och av det jag ser hittills så blir det brutalt. Men har en känsla av att de blir på gränsen av vad man kan ha i en lägenhet innan saker fysiskt sätt inte längre håller ihop. blir 6000Wrms totalt ungefär. Kanske lite mer eller mindre. Men siktar på så nära 6000wrms som möjligt i kontinuerlig effekt. Sen begränsar jag systemet till 1000Wrms för normalt vardags spelande. Och sen en demo profil där allt får spela ut till fullo. På de sättet drar man inte på sig allt för många klagomål

Så de blir tre profiler
1. Limiter ganska hårt inställda så man kan spela normalt. Och gain kontrollern nerdragen lite. (limit vid ca 1000wrms eller till den nivån vattenrören skallrar i källaren)

2. Limiter ganska löst inställd men extra effekt på de låga noterna.

3. Limiter ställd enligt manual på maximal effekt och low cut på allt under 40hz. för demo visningar maximalt med knuff där

QSC2000 steget på bilden spelar nu som det skall Har ett till som ska in på repration.

Visa signatur