Anledningen till att jag inte monterar själv är att jag nojar upp mig på att jag inte får ihop skiten, tålamodet tar slut och jag hoppar ut genom fönstret och sen kommer jag sitta och gråta för att det ser ut som ett råttbo under chassit :P.
Jag kör på H60 nu och har nästan aldrig överstigit 30 grader på en i5 2500k som var klockad till 4,7. Med det sagt har jag inte provat så mycket men lästa om någon av dem (kanske h100) som funkade lite sisådär så den valde jag pga ett säkert kort.
Jag valde Inets fläktar för att jag har dålig koll på chassifläktar i helhet och de hade några fina recensioner där så jag tänkte att det ska väl duga om inte annat. Noctua fläktarna är ju dyrare så dom tänkte jag sätte runt aggregatet på vattenkylningen.
Sist när det kommer till grafikkortet så vet jag att du får mer grafikkort för pengarna om man kör radeon men jag är en sån där principnisse när det kommer till grafikkortet så jag kommer hålla mig till Nvidia. 780 kostar det dubbla och jag är fattig i nuläget, kan byta ut det vid senare tillfälle dock.
Hör gärna mer kommentarer om kylningen innan jag bestämmer mig.