Träningscykel eller Trappmaskin - Var köpa?

Permalänk
Medlem

Träningscykel eller Trappmaskin - Var köpa?

Var kan man köpa en trappmaskin eller en träningscykel för hemmabruk? Får man nåt vettigt för 5000:-?

Vad är bäst av en trappmaskin eller cykel om man vill förbränna kalorier och öka sin kondition?

Visa signatur

-dool

Permalänk

Re: Träningscykel eller Trappmaskin - Var köpa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dool
Var kan man köpa en trappmaskin eller en träningscykel för hemmabruk? Får man nåt vettigt för 5000:-?

Vad är bäst av en trappmaskin eller cykel om man vill förbränna kalorier och öka sin kondition?

Ut och jogga.....

Permalänk
Medlem

ge mig 5000 så kan du få trampa på mig....

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har något trevligt grönområde i närheten kan jag rekommendera promenader. Det är gratis (kanske att man behöver skor och kläder iofs) och man får frisk luft och sol på sig.
Lite meditativ effekt har det oxå, inte lika enformigt som att trampa/cykla hemma framför tvn. Det är bara att stoppa sin MuVo i fickan och sticka iväg.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Mmm, visst, det är skönt att komma ut och jogga/gå.

Men jag skulle villja ha nåt hemma som jag enkelt kan ta ett litet pass på före jobbet.

Visa signatur

-dool

Permalänk

Den visst väl en butik som säljer sånt i Evighetens centrum......?

Permalänk
Medlem

En riktig cykel kanske, kan ju kanske vara en ide att cykla till jobbet ist för att åka bil osv, åtminstonde när vädret tillåter..

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

hehe, tänk på att alla som inte bor i fjollträsk och söderut har en hel del vinter än....;o)

Permalänk

Det finns ju inget tråkigare än att jogga.

Jag skulle nog välja en trappmaskin, men man undrar ju hur snäll en sådan är mot knäna.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Köp en cykel, trappmaskiner är typ roliga i en dag.

Tror jag har sett vettiga cyklar för under 5000.

Visa signatur

Pommes