bild på tv-ut men kan ej se på film

Permalänk
Medlem

bild på tv-ut men kan ej se på film

När jag kör tv-ut så får jag upp skrivbordet och så men när jag ska spela upp en film blir filmytan svart???
Har provat olika spelare men det funkar bara när det har lust?

Permalänk
Medlem

Ställ om tv:n till primary display

Permalänk

jepps...eller använd tv-tool 6.8....då får man ut bilden helt till hörnen oxå =P

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

Bildskärmsegenskaper/inställningar/avancerat/Overlay.
Bocka där i "Theater Mode" så ska det fungera.

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momo_Racing
jepps...eller använd tv-tool 6.8....då får man ut bilden helt till hörnen oxå =P

Jo, tv-tool funkar ju så bra med kort från ATI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Jo, tv-tool funkar ju så bra med kort från ATI

funkar det inte med ati-kort? hade ingen aning hehe...

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem

alex_g_1
Tack så mycket !
Jag håll på att ta sönder saker igår =).
Nu ska jag bara få färg också, ska köpa en ny kabel idag på Kjell " Company och se om det hjälper.
Än en gång Tack!

Permalänk
Medlem

Hmm tänk det finns en sak som heter SÖK och FAQ..tror faktiskt det går att hitta info där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Avstängd

Re: bild på tv-ut men kan ej se på film

Citat:

Ursprungligen inskrivet av d01mp
När jag kör tv-ut så får jag upp skrivbordet och så men när jag ska spela upp en film blir filmytan svart???
Har provat olika spelare men det funkar bara när det har lust?

om du använder det där catalyst kontroll programmet så är det lätt fixat...
du ska in där och mecka till det... det bästa är om du inte visar bilden på både skärmen och tv:n samtidigt utan gör så att du kan växla mellan dem med ctrl f5 .. då får du en "Tv-tool funktion typ" och det kommer funka... det har inget med kabln att göra utan inställingarna där inne i kontollersaken.. jag e så kass på att förklara.. men det e inte så svårt

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

alex_g_1
Tack så mycket !
Jag håll på att ta sönder saker igår =).
Nu ska jag bara få färg också, ska köpa en ny kabel idag på Kjell " Company och se om det hjälper.
Än en gång Tack!

Färgen får du tillbaks om ändrar till PAL i TV-inställningarna

Permalänk
Medlem

En del drivrutiner till grafikkort med tv-out är gjorda så att man inte ska kunna se på olagliga filmer på tv har jag hört.....Testa att lägga in gamla drivrutiner så kanske det hjälper men jag är inte alls säker...

Permalänk
Medlem

Med tanke på klagomål gällande sökfunktion i forumet så kan jag meddela att jag säkerligen läst mer än 70% av de inlägg som handlar om detta. ALLA säger "ändra till pal-b" osv. Jag har ändrat allt i stil med det med ändå funkar det inte. Jag vet att det söks för lite på forumet men ni som klagar får faktiskt klaga på rätt personer.

Permalänk
Avstängd

kan bero på din scart kontakt om du kör svhs till scart

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på klagomål gällande sökfunktion i forumet så kan jag meddela att jag säkerligen läst mer än 70% av de inlägg som handlar om detta. ALLA säger "ändra till pal-b" osv. Jag har ändrat allt i stil med det med ändå funkar det inte. Jag vet att det söks för lite på forumet men ni som klagar får faktiskt klaga på rätt personer.

Kul jag sökte en gång fick en 5 sidor om ati och tv-out problem och kan lova att dem tipsen du fått här fans där. Jag klagar inte utan TIPSAR. Det går ju snabbare för den som söker att få info en att lägga in en till som oxså tar tid från dem som har nya problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

hulkenstrong
Jag förstår att det var tips men jag har inte hittat någon info om varför det det blir svart när man ser på film och inte när man kör annat. Däremot har väldigt många frågat om varför de får svartvitt med tv-ut, men det vet jag därför frågade jag inte om det för man får ändå samma svar som står e de gamla trådarna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

hulkenstrong
Jag förstår att det var tips men jag har inte hittat någon info om varför det det blir svart när man ser på film och inte när man kör annat. Däremot har väldigt många frågat om varför de får svartvitt med tv-ut, men det vet jag därför frågade jag inte om det för man får ändå samma svar som står e de gamla trådarna.

men fick du rätt på bilden i filmerna då?
för jag hade nämligen samma problem och det e inte svårt att fixa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja!
tack så mycket för hjälpen med "Theater mode". Jag kan se filmerna nu men tyvär så kvarstår mitt svartvita problem
Ska meckla lite med det ikväll samtidigt som jag ska strypa min fläkt på grafikkortet så att jag slipper höra skiten

tack för hjälpen
over and out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja!
tack så mycket för hjälpen med "Theater mode". Jag kan se filmerna nu men tyvär så kvarstår mitt svartvita problem
Ska meckla lite med det ikväll samtidigt som jag ska strypa min fläkt på grafikkortet så att jag slipper höra skiten

tack för hjälpen
over and out

Du kommer troligtvis få färg om du använder en
svhs/komposit-adapter och använder kompositsladd
till en scartadapter som går in i tv:n. Inte riktigt lika
bra bild som med s-videosladd, men om din tv inte stödjer
svhs är det inte mycket annat man kan göra.
Har själv den lösningen och tycker bilden duger fint att
titta på film med.

MVH Alex

Visa signatur

Soltek 75drv5, Athlon xp 1700+, Sapphire Radeon 9700@350/640, 256 mb Samsung pc2700, IBM 80 gig 120 gxp, ViewSonic P95f+, ~13000 3D marks 2001, ~5000 3dmarks 2003.