Permalänk
Medlem

OS probs

Jag har installerat Win 2k PRO på min dator och den bara startar om lite då och då. Samma problem hade jag när jag hade installerat XP men det funkade bra när jag har haft 98.

Jag har kryssat ur att den ska starta om när det blir fel och då kommer det upp massa text och det står typ "massa siffror KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
**** Address BFD96B09 Base at BFD7E000, Datestamp 3a37462d - emu10klf.sys ****"

Vad kan det vara för fel? Hände ju samma sak när jag hade xp men funkar bra med 98.

Permalänk
Medlem

Den filen tillhör Soundblaster kortet så det kanske är läge att tanka ner nya drivisar och installera. Hoppas det löser problemet.

Visa signatur

- King Arthurs companion, Kei possesses a spear so sharp that it can draw blood from the wind...

Permalänk
Medlem

Processorn kanske blir lite överhettad....

Testa gå in i biosen och kolla vilken max temperatur du har ställt in....när den uppnår den temperaturen så startar datorn om...den kanske står på något lågt som 50 grader....sätt den på 60-70 grader istället...

Permalänk
Medlem

dansk: Jag har tagit bort att den ska starta om när det blir för varmt faktiskt, så tror inte att det är det nu. Ska testa att fixa nya ljuddrivisar dock.

Permalänk
Medlem

Du ska inte ta bort det bara öka det....det kan vara bra att ha...och då menar jag väldigt bar annars kanske du bränner processorn....sätt den på 70 grader så behöver du inte vara orolig.....

Testa drivrutinerna med för nu har jag ingen aning....

Permalänk
Medlem

dansk: Beror lite på vilken processro man har.. Intel är auto..
PoiZoN: Du kan alltid söka på felkoden på microsofts hemsida.
Typ på felkod: 0x0000005

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'