Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-

Prövade att skapa en ny användare och starta Samurize.. TIll en början hittade en inte några configfiler men när jag startat config-editorn så hittade den ... Prövade sedan att logga ut, och då gick det fort ??? Varför detta nu då??
Fattar inget ?

Det är så jäkla skumt. Och det är svårt att fixa det när man inte kan pinpointa problemet (speciellt när jag aldrig fått det på min egna dator..)

Jag ska gå igenom hela perfmon koden. Så får jag återkomma när jag tror jag hittat nåt lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Det är så jäkla skumt. Och det är svårt att fixa det när man inte kan pinpointa problemet (speciellt när jag aldrig fått det på min egna dator..)

Jag ska gå igenom hela perfmon koden. Så får jag återkomma när jag tror jag hittat nåt lösning.

Jo det verkar lite småskumt..
Så här verkar det vara på min dator:
Den användare jag installerar samurize med blir ordentligt nersegad vid utlogging / avstängning. Om man sedan loggar in med någon användare och startar programmet hittas ingen config, utan man får köra configprogrammet först, sen funkar det att välja configuration. När man sedan loggar av / bootar om så går det snabbt.. så har det varit här iallafall.. skumt som tusan ... det borde ju gå lika segt överallt, eller inte segt alls.. ???

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jo det verkar lite småskumt..
Så här verkar det vara på min dator:
Den användare jag installerar samurize med blir ordentligt nersegad vid utlogging / avstängning. Om man sedan loggar in med någon användare och startar programmet hittas ingen config, utan man får köra configprogrammet först, sen funkar det att välja configuration. När man sedan loggar av / bootar om så går det snabbt.. så har det varit här iallafall.. skumt som tusan ... det borde ju gå lika segt överallt, eller inte segt alls.. ???

Aha! Har du samurize på Auto-StartUp?

Permalänk

Är det någon som har väder skript gällande i Sverige, det fanns inga på sidan när jag kollade, skall använda i Mölndan (Göteborg)

Och en sak till, vissa har ikoner från olika tv kanaler, någom som vill dela med sig vart dessa finns...?

Visa signatur

Mina Comps. 1:P4 3,6 1gb ram 660gb hd ati x850xt 256mb audigy2 zs. 2:Amd 3000+ 1gb ram 560 gb hd ati 9700 pro 128mb

Permalänk
Medlem

jag tog bara mina bilder från tv.nu, dvs, du vet screenshottade dom

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

Annars var det någon som hade lagt upp nästan 100 png-bilder samlade i grafikarean på samurize.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars var det någon som hade lagt upp nästan 100 png-bilder samlade i grafikarean på samurize.com

Så du gör öppen reklam för samurize.com nu eller?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hmm, kom på några saker för senare verres, Textur support, vore kanon typ så att i stället för att resiza bilden så börjar den om igen när den har kommit till kanten på sin orginal storlek...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

WHee ett till denna gången gjorde jag både wallpapret och configen ser fett nice ut

http://www.home.no/hipshot/wolfesalley.jpg <- c:a 0.9k kb

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha! Har du samurize på Auto-StartUp?

Japp det har jag... vadådå? Kan man inte ha det ?
I autostartmappen .. Lite jobbigt att starta det varje gång...

Visa signatur

WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux

Permalänk
Medlem

när jag hade mitt sam i autostart så tog det tid för mig med, så jag tog bort det... var iofs ett tag sedan...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Så du gör öppen reklam för samurize.com nu eller?

scchhh....

Nää, seriöst så ville jag bara att ingen skulle spendera tid och leta efter en grafik-avdelning här på Sweclockers, som inte finns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
WHee ett till denna gången gjorde jag både wallpapret och configen ser fett nice ut

http://www.home.no/hipshot/wolfesalley.jpg <- c:a 0.9k kb

Hehe. Kan se en säljande slogan redan nu.

"Perfekt för datanörden som bor i slummen"

Men jäkligt snyggt wallpaper!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Japp det har jag... vadådå? Kan man inte ha det ?
I autostartmappen .. Lite jobbigt att starta det varje gång...

Ok, då vet vi vad problemet är i alla fall. *Äntligen*

Har kollat upp det här ordentligt. En teori; på vissa datorer så hinner inte alla perfmon mätare initialiseras innan Samurize går igång ifall man har den i startup. Vilket helt enkelt fuckar till allt ordentligt. Tror det beror främst på att nätverkskortet inte hunnit initialiseras.

Då ska vi bara lägga till en bugg-fix för det

Permalänk
Medlem

gah! ge mig taskbarstöd nu!
Samurize är inte Samurize utan taskbarstöd.

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Avstängd

*Springer tillbaka och börja koda igen*

Permalänk
Hedersmedlem

Bah, den där buggen fanns ju förut.. Dåligt minne?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Bah, den där buggen fanns ju förut.. Dåligt minne?

Men den fixades väl?

Ska rota i gamla Samurize och se hur man löste det då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, då vet vi vad problemet är i alla fall. *Äntligen*

Har kollat upp det här ordentligt. En teori; på vissa datorer så hinner inte alla perfmon mätare initialiseras innan Samurize går igång ifall man har den i startup. Vilket helt enkelt fuckar till allt ordentligt. Tror det beror främst på att nätverkskortet inte hunnit initialiseras.

Då ska vi bara lägga till en bugg-fix för det

Aha okej.. då har jag lyckats hitta en bugg då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men den fixades väl?
Ska rota i gamla Samurize och se hur man löste det då

Näe, inte har den blivit fixad på Samurize.
Jag har kört Samurize sedan den kom ut och datorn segar vid utloggningen varje gång.
Men som sagt jag har inte idas bry mig därför att ni lovat en ny verre som skulle vara grym.
Altså Serious Sam. Men vad får man nu höra, jo att samma problem finns på denna. Inte bra.

Visa signatur

[size="1"]MSI 845E Max2(MS-6398E), PIV 2,53@2,64
512 Mb; ASUS GF4 Ti4600[/size]

Permalänk
Avstängd

Jo, men jag tycker Serious Samu är rätt grym Men den kan ju inte vara buggfri med en gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men jag tycker Serious Samu är rätt grym Men den kan ju inte vara buggfri med en gång.

Jo, men det var inte menat som någon nedvärdering ju, utan mera som en liten vink om att det finns saker att rätta till.
Jag tycker faktiskt att Ni har gjort ett fantastiskt jobb med detta helt suveräna program.
Tack för mig för denna gång.

Visa signatur

[size="1"]MSI 845E Max2(MS-6398E), PIV 2,53@2,64
512 Mb; ASUS GF4 Ti4600[/size]

Permalänk
Citat:

Serious har inte en suck emot 0.63c

Får hoppas att SS blir grym med taskbar stöd sen. Men ni får inte glömma att fixxa detta till nästa version:
Borders på "rektanglarna" (kan inte vara utan detta)
Total Up/Down mätare som _inte_ återställs vid omstart.

När det är inlaggt i SS går jag nog över från 0.63c

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
När det är inlaggt i SS går jag nog över från 0.63c

Jag också faktiskt

Permalänk

Lite fel ställe att pasta på men det rör sig i slutändan om ss!
Jag har tagit en print screen på den laddnings bilden för outlook express, för att få loggan, någon som nu vet hur ja får allt transparant runtomkring den, är inte elite på Photoshop alls...

Edit: Fixade det genom att välja nytt o ha transparant som bakgrund och sedan suddade jag bort det vita, kanske krångligare men det löste sig

Visa signatur

Mina Comps. 1:P4 3,6 1gb ram 660gb hd ati x850xt 256mb audigy2 zs. 2:Amd 3000+ 1gb ram 560 gb hd ati 9700 pro 128mb

Permalänk
Medlem

hur katten får du en screen på startbilden till Oexpress, mitt startar så snabbt så et går direkt till inbox... kan man pausa den eller nått?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

aha, man kunde ta about ja

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Faktum var att ja satt o tog screen shot
Den syns i en halv sekund för mig lr nått , men tack för tipset ifall ja skulle bli av med den

Visa signatur

Permalänk

Hur många är det som har "Total area to Large" för jag kan inte undvika att få det...?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har det på alla mina hehe

Visa signatur

gotta go fast