GTA V kan få kontroversiellt kopieringsskydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

hahahaha slöseri på pengar och tid, de tar bara några timmar att knäcka nuförtiden

Du vet att Fifa15 släpptes, September 23 och vilket datum är det nu? har det blivit crackat? NEJ? Jag förstår Rockstar att dom vill skydda sitt spel! Jag är för alla jävla DRM i världen, men bara det INTE går ut över spelprestandan! Jag skiter i vilket, jag har förbeställt det till ps4! och kommer säkert köpa det till pc, för att stödja Rockstar!

Ps, ni på Swecclockers behöver gå ut mer!

ps. u gona hate me! = This is my cup of care \_/ oh look it's empty!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av thmz:

Väldigt naivt att försöka eliminera något som alltid kommer att finnas. Ge mig en anledning så kanske jag betalar

En anledning kan ju kanske vara att göra rätt för sig? Om det nu är så att du vill spela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Du vet att Fifa15 släpptes, September 23 och vilket datum är det nu? har det blivit crackat? NEJ? Jag förstår Rockstar att dom vill skydda sitt spel! Jag är för alla jävla DRM i världen, men bara det INTE går ut över spelprestandan! Jag skiter i vilket, jag har förbeställt det till ps4! och kommer säkert köpa det till pc, för att stödja Rockstar!

Ps, ni på Swecclockers behöver gå ut mer!

ps. u gona hate me! = This is my cup of care \_/ oh look it's empty!

Ingen bryr sig om Fifa, därför det inte är crackat.
Ni på sweclockers? Du verkar ju vara en av oss, skriver du till dig själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leyer32:

Ingen bryr sig om Fifa, därför det inte är crackat.
Ni på sweclockers? Du verkar ju vara en av oss, skriver du till dig själv?

Alltid Någon som bryr sig om FIFA, men EA har lyckats att hålla pirater borta! Jag har själv köpt FIFA till ps4. Men tycker alla sweclockare är så jävla blödiga

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Alltid Någon som bryr sig om FIFA, men EA har lyckats att hålla pirater borta! Jag har själv köpt FIFA till ps4. Men tycker alla sweclockare är så jävla blödiga

Lär ju bli lite mer prestige i att knäcka GTA 5 än FIFA 15..

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Fifa15 till PC är nog inget som säljer speciellt bra, tror knappast att det är ett spel som många väntat på.
Jag skulle inte bli förvånad om någon där ute lyckas cracka DRMn någon vecka efter release. GTA 5 är trots allt ett spel som är betydligt mer populärt än fifa15.

Permalänk
Entusiast

Jag läste en gång i tiden följande:

Citat:

De sätter höga priser då de vet att det kommer att piratkopieras. Därför är är det min plikt att uppfylla den profetian.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

http://www.dualshockers.com/2014/11/06/grand-theft-auto-v-pc-...

Citat:

Update: Denuvo Co-founder Robert Hernandez denied in a statement to IncGamers that Grand Theft Auto V will make use of the DRM. In a further statement to DualShockers he mentioned that the reason for Rockstar’s presence in the partners panel on Denuvo’s website is simply that the developer used the tech in Grand Theft Auto IV, but they’re not going to use it in any way on Grand Theft Auto V.

Det verkar som att ryktet var falskt. Eftersom det i grunden är samma företag som tillverkade DRM-mjukvaran SecuROM, så har deras webbsida Rockstar games som partner i.o.m att GTA IV använde SecuROM.

Så vi kan andas ut.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Det verkar som att ryktet var falskt. Eftersom det i grunden är samma företag som tillverkade DRM-mjukvaran SecuROM, så har deras webbsida Rockstar games som partner i.o.m att GTA IV använde SecuROM.

Så vi kan andas ut.

Thank fuck för det. Nu kanske man får tebax lite hopp i en bra PC port Tänker dock fortfarande vänta tills benchmarksen kommer ut innan jag köper det. GTA4 sitter fortfarande djupt i minnet.....

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Så du anser att man inte ska äga saker man skapar bara för att det är digitalt?

Bara för att man vill ändra upphovsrätten betyder inte att man vill att folk inte skall äga det dom skapar. Men dagens samhälle där vi har programpatent (software patents) som patenterar helt vida begrepp som stoppar utvecklingen. Eller upphovsrätt som ger folk över 100 års rätt till något funkar inte....

Likadant när det kommer till frihet på nätet där varje person skall ha sin rätt till privatliv utan att privata företag och stater skall snoka i vad du gör.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Så vi kan andas ut.

Med andra ord var folk (som vanligt) alldeles för snabba på att hoppa på ryktes-bandvagnen.

Edit: Kul att http://www.denuvo.com/ är nere. Coincidence? I think not!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

I mitt land Sverige ses en Ferrari som en lyxvara, är det okej för mig att stjäla en Ferrari?

-.-'

Du kan ge dig fan på att jag hade laddat ner en Ferrari om det hade gått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

Så vi kan andas ut.

Securerom är ju inte bättre fastän du kanske var sarkastisk? good one!
http://en.wikipedia.org/wiki/SecuROM
Known problems[edit]
SecuROM may not detect that the original game disc is in the drive. This can occur on virtually any configuration, and reinserting the disc or rebooting the computer usually resolves the problem.[8]
Under Windows Vista, SecuROM will prevent a game from running if explicit congestion notification is enabled in Vista's networking configuration.[9]
Software that can be used to bypass copy protection, such as disk drive emulators and debugging software, will block the launch of the game and generate a security module error.[8][10] Disabling such software usually fixes the issue, but in some cases uninstallation is required.[8]
SecuROM conflicts with other software, the best-known being SysInternals' Process Explorer (prior to version 11). Use of Process Explorer before an attempt to run the protected software would produce an error caused by a driver that was kept in memory after Process Explorer was closed. This is solved by either ensuring that Process Explorer is not running in the background when the game is launched, or updating Process Explorer.[8][11]
SecuROM has a hardware-level incompatibility with certain brands of optical drives. Workarounds exist.[8]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Du sa att DRM generellt ger stora problem eller rent av gör spelet ospelbart. Många spel som släpps nu för tiden använder Steamworks och steams DRM. Om "DRM rent generellt orsakar stora problem till ospelbart" så bör ju Steam vara ett av dessa program som orsakar stora problem och ospelbarhet ofta. Antingen det eller så var det en extrem överdrift från din sida.

Jag sa inte att det gagnar konsumenten. Men jag sa att det extremt sällan påverkar konsumenten negativt i normala fall.

Aha nu ser jag vart det här är på väg, jag ger mig. Du har rätt jag har fel
“The Troll was well over seven feet tall, and smelled of body odour and Germolene.”

Permalänk
Medlem

SecuROM

No thx. Behåll skiten!
Antar att det är för enkelt att bara göra en bra PC-version utan en massa DRM , fyrtioelva launchers och log-ins. -Räcker det inte med Online Authentication nu för tiden?!?!!
Inte nog med att det saboterar med jämna mellanrum, det stänger ofta ute spel för portning till andra OS, det fungerar såvitt jag vet enbart med Windows och det knappt...
Så gräv på bara, ni hittar väl alltid något där nere i avgrunden, dock inte mina pengar.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd

Här snackar vi borderline på hög nivå haha.

Jag skiter i vilket, jag ska köpa det ändå, men jag förstår att alla småpirater blir lessna i ögat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mods:

Köp en spelkonsol som är tillverkad för att primärt spela på. PC är ett arbetsverktyg, inte en underhållningsapparat. Vill du ut på racingbanan köper du en bil som är gjord för det ändamålet (PS4), inte en gammel trög lastbil (PC).

Försök att sälja er PC och införskaffa en spelkonsol, nextgen för er som har råd. Det finns också billigare alternativ. Ps3 har också Gta V dock utan FPS-läge.

Grattis till veckans i särklass mest puckade inlägg.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Mods:

Köp en spelkonsol som är tillverkad för att primärt spela på. PC är ett arbetsverktyg, inte en underhållningsapparat. Vill du ut på racingbanan köper du en bil som är gjord för det ändamålet (PS4), inte en gammel trög lastbil (PC).

Försök att sälja er PC och införskaffa en spelkonsol, nextgen för er som har råd. Det finns också billigare alternativ. Ps3 har också Gta V dock utan FPS-läge.

En hedning! =D

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Aha nu ser jag vart det här är på väg, jag ger mig. Du har rätt jag har fel
“The Troll was well over seven feet tall, and smelled of body odour and Germolene.”

Jag trollar inte. Du sa att DRM nästan alltid ger stora problem. Jag sa att jag inte håller med dig på den punkten då det finns DRM som en väldigt stor del av spelen som släpps idag använder och som ger väldigt lite problem, om några alls i normala fall.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Securerom är ju inte bättre fastän du kanske var sarkastisk? good one!
http://en.wikipedia.org/wiki/SecuROM
Known problems[edit]
SecuROM may not detect that the original game disc is in the drive. This can occur on virtually any configuration, and reinserting the disc or rebooting the computer usually resolves the problem.[8]
Under Windows Vista, SecuROM will prevent a game from running if explicit congestion notification is enabled in Vista's networking configuration.[9]
Software that can be used to bypass copy protection, such as disk drive emulators and debugging software, will block the launch of the game and generate a security module error.[8][10] Disabling such software usually fixes the issue, but in some cases uninstallation is required.[8]
SecuROM conflicts with other software, the best-known being SysInternals' Process Explorer (prior to version 11). Use of Process Explorer before an attempt to run the protected software would produce an error caused by a driver that was kept in memory after Process Explorer was closed. This is solved by either ensuring that Process Explorer is not running in the background when the game is launched, or updating Process Explorer.[8][11]
SecuROM has a hardware-level incompatibility with certain brands of optical drives. Workarounds exist.[8]

Det står inte att GTA V ska använda Securom, utan att GTA IV använde securom.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mods:

Tyvärr säljer jag mina datorer som är allt från retro maskiner och hemdatorer med alla möjliga processor arkitekturer i min samling till moderna monster och servers så kommer jag köpa knark för alla pengar och dö då jag redan har "next gen" konsoller och i princip alla spelkonsoller sen början av 80-talet. Så behåller nog mina datorer så jag slipper köpa knark för alla pengar och dö.

*Ironi filter*

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Dock så skulle väl även "next-gen" konsollerna få 30 FPS bara om jag fattat det rätt? Så det är bara på PC du kommer kunna få 60fps+.

Jag bryr mig inte om det! Finns massor av spel till konsolerna som inte kommer till PC och då kvittar det om PC är kraftfullare att spela på.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Så du anser att man inte ska äga saker man skapar bara för att det är digitalt?

Nej, eftersom det digitala är själv en större skapelse som tillåter oss duplicera digitala saker hur många gånger som helst utan någon produktionskostnad.

Det är oansvarigt och fel att skapa artificiella begränsningar i en uppfinning som inte har dessa begränsningar. Om man kunde duplicera fysiska saker extremt billigt, så som det kanske går i framtiden med 3D-skrivare, så borde man inte få äga fysiska skapelser heller längre.

Det är bara en naturlig del av teknologins utveckling. Kapitalismen som är världens 'ekonomiska' operativsystem är också en uppfinning, men den är tusentals år gammal, och ju mer teknologin utvecklas, desto svårare kommer det bli för kapitalismen att begränsa teknologin för att hålla sig själv levande.

"Property is theft" -- Pierre-Joseph Proudhon

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Jaha ja där ser man jag som såg fram emot GTA 5 till PC Yarr ha harr m8y!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Det som jag inte fattar hur dumma dom kan vara om nu så många har klagat på detta Securom varför då sätta det dit?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Mycket rolig läsning här, en hel del galenskaper. Exempelvis har vi den nunera uråldriga iden om att piratkopiering är stöld. Detta är ungefär som att säga att våldtäkt är snatteri. Det är två helt olika, helt skilda juridiska brott. Så använd "piratkopiering" inte "stöld" så pratar ni iaf om rätt saker.

Jag tycker det är lustigt att folk har så mycket överseende med att spelbolagen sätter på oss betalande kunder bakifrån emellanåt. Att skylla på piraterna är som att stå o skrika på vädret. Ingenting ni säger får någon effekt. Istället får man (spelbolagen) se till att anpassa sig efter hur verkligheten ser ut. Det är det enda rationella man kan göra. "Reality is that which, when ignored, doesn't go away".

Som ett exempel på detta kan vi ta allas vårt kära Valve. Det togs upp tidigare i tråden och någons sa då smart att "Valve är ju inte som andra företag, de får inte alla sina pengar från sina spel". Citatet är inte exakt, men andemeningen är där. Jag ställer er allihopa frågan: Varför? Varför är inte Valve som andra företag, och ännu viktigare, varför är inte andra företag som Valve? Jag syftar inte på steam nu, jag syftar på spelen.

När half-life 3 äntligen släpps kommer det vara en av de största spelsläppen någonsin, och trots piratande kommer spelet förmodligen slå en hel del försäljningsrekord, Valve kommer tjäna pengar som satan. Hur går det ihop? Vem skulle köpa det när det ändå finns att tanka? Jo, alla de som älskar Valve och haLf-life. Och det är många människor. Valve är ett av världens mest älskade företag, och folk vill gärna belöna Valve för allt bra dom gjirt för spelindustrin. Jag älskar Valve för deras försök att driva Linux framåt, därför vill jag köpa deras spel, så dom får mer pengar, så dom kan göra ännu mer för Linux. Varför kan inte andra spelföretag göra liknande saker? Varför kan inte dom också bli älskade av sin community? Alla får möjligheten, men de flesta pissar pä den, sen gråter dom när dom tvingas leva i verkligheten trots att dom blundar för den. Vissa gör något annorlunda och blir älskade istället, som CD project, eller mojang, eller till viss del blizzard. Men du vinner inte der här kriget med piskor, du vinner det med morötter, genom att göra saker för din community. Så sluta skylla på piraterna, de är bara en del av verkligheten som ingen av oss kan blunda för. Skyll på företagen, för det är dom som pissar på er, kunderna som betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooster:

Mycket rolig läsning här, en hel del galenskaper. Exempelvis har vi den nunera uråldriga iden om att piratkopiering är stöld. Detta är ungefär som att säga att våldtäkt är snatteri. Det är två helt olika, helt skilda juridiska brott. Så använd "piratkopiering" inte "stöld" så pratar ni iaf om rätt saker.

Jag tycker det är lustigt att folk har så mycket överseende med att spelbolagen sätter på oss betalande kunder bakifrån emellanåt. Att skylla på piraterna är som att stå o skrika på vädret. Ingenting ni säger får någon effekt. Istället får man (spelbolagen) se till att anpassa sig efter hur verkligheten ser ut. Det är det enda rationella man kan göra. "Reality is that which, when ignored, doesn't go away".

Som ett exempel på detta kan vi ta allas vårt kära Valve. Det togs upp tidigare i tråden och någons sa då smart att "Valve är ju inte som andra företag, de får inte alla sina pengar från sina spel". Citatet är inte exakt, men andemeningen är där. Jag ställer er allihopa frågan: Varför? Varför är inte Valve som andra företag, och ännu viktigare, varför är inte andra företag som Valve? Jag syftar inte på steam nu, jag syftar på spelen.

När half-life 3 äntligen släpps kommer det vara en av de största spelsläppen någonsin, och trots piratande kommer spelet förmodligen slå en hel del försäljningsrekord, Valve kommer tjäna pengar som satan. Hur går det ihop? Vem skulle köpa det när det ändå finns att tanka? Jo, alla de som älskar Valve och haLf-life. Och det är många människor. Valve är ett av världens mest älskade företag, och folk vill gärna belöna Valve för allt bra dom gjirt för spelindustrin. Jag älskar Valve för deras försök att driva Linux framåt, därför vill jag köpa deras spel, så dom får mer pengar, så dom kan göra ännu mer för Linux. Varför kan inte andra spelföretag göra liknande saker? Varför kan inte dom också bli älskade av sin community? Alla får möjligheten, men de flesta pissar pä den, sen gråter dom när dom tvingas leva i verkligheten trots att dom blundar för den. Vissa gör något annorlunda och blir älskade istället, som CD project, eller mojang, eller till viss del blizzard. Men du vinner inte der här kriget med piskor, du vinner det med morötter, genom att göra saker för din community. Så sluta skylla på piraterna, de är bara en del av verkligheten som ingen av oss kan blunda för. Skyll på företagen, för det är dom som pissar på er, kunderna som betalar.

Skrivet av jooster:

Tja, vad innebär stöld? Att någon skaffar en produkt gratis från skaparen/försäljaren som dessa satt ett pris på. Detta leder till att skaparen och säljaren förlorar pengar i form av uteblivna inkomster och en förlorad produkt. Vad innebär piratkopiering? Att någon skaffar en produkt gratis som skaparen/försäljaren satt ett pris på. Detta leder till att skaparen och säljaren förlorar pengar i form av uteblivna inkomster. Alltså, piratkopiering är mer eller mindre lika med stöld.

Skrivet av jooster:

Så det är inte tjuvarnas fel att vi har larm, lösenord, lås, lagar, fängelser m.m, utan samhällets eftersom att det inte har anpassat sig efter tjuvarna? Har skaparen bestämt sig för att ta betalt för en produkt är det klart som korvspad att denne ska få det priset om någon vill ha produkten.

Skrivet av jooster:

Vem skulle köpa det när det ändå finns att tanka? Jo, alla de som älskar Valve och haLf-life. Och det är många människor. Valve är ett av världens mest älskade företag, och folk vill gärna belöna Valve för allt bra dom gjirt för spelindustrin

Vill man ha en produkt får man betala priset, annars kan man inte få ta del av produkten. Det är inte svårare än så. Vill man ha produkten, i det här fallet HL3 så köper man det. Det gäller alla andra produkter också.

Skrivet av jooster:

Varför kan inte andra spelföretag göra liknande saker? Varför kan inte dom också bli älskade av sin community? Alla får möjligheten, men de flesta pissar pä den, sen gråter dom när dom tvingas leva i verkligheten trots att dom blundar för den. Vissa gör något annorlunda och blir älskade istället, som CD project, eller mojang, eller till viss del blizzard. Men du vinner inte der här kriget med piskor, du vinner det med morötter, genom att göra saker för din community. Så sluta skylla på piraterna, de är bara en del av verkligheten som ingen av oss kan blunda för. Skyll på företagen, för det är dom som pissar på er, kunderna som betalar

Det är väl fullständigt ointressant vad företagen har gjort, vill man ha produkten så får man betala priset de har begärt eller vara utan. Om man tycker ett företag är dåligt så får man i så fall vara utan deras produkter, inte stjäla dem ifrån dem. Hur kan det vara företagens fel att någon stjäl deras produkter? Alla företag vill tjäna pengar, om folk snor deras produkter så tjänar de inga pengar och kan inte täcka de utgifter de haft för att skapa produkten. Hur kan stöld vara någon annans fel än tjuvens? Om du vill att ingen ska stjäla allt du har i ditt hem så sätter du ett lås på dörren, du gör inte så att tjuvarna inte vill stjäla det du äger.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skribent
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag bryr mig inte om det! Finns massor av spel till konsolerna som inte kommer till PC och då kvittar det om PC är kraftfullare att spela på.

Äger själv både PS3 och Xbox360 just för de exklusiva titlarna så som Last of Us, Beyond Two Souls, Halo-serien o.s.v. Men finns spelet till PC ser jag 0 anledningar att skaffa det på konsol, och då inte bara för ögongodiset's skull - utan även hur kontrollerna fungerar(mus+tangentbord för FPS), modding möjligheter och att PSN/Xbox-live är det värsta jag någonsin varit med om när det kommer till Multiplayer användarvänlighet.

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Tja, vad innebär stöld? Att någon skaffar en produkt gratis från skaparen/försäljaren som dessa satt ett pris på. Detta leder till att skaparen och säljaren förlorar pengar i form av uteblivna inkomster och en förlorad produkt. Vad innebär piratkopiering? Att någon skaffar en produkt gratis som skaparen/försäljaren satt ett pris på. Detta leder till att skaparen och säljaren förlorar pengar i form av uteblivna inkomster. Alltså, piratkopiering är mer eller mindre lika med stöld.

Ja och våra bibliotek är enorma lager med stöldgods.

Permalänk
Medlem

Är det därför GTA V är så försenad för PC - Rockstar lägger pengar på utvecklingen av en DRM skydd.