Förslag på Android telefon som håller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:
  1. Ta upp telefonen i 1 hand(från ex fickan)

2. För att komma åt powerknappen med pekfingret måste du vandra med handen upp en bit om du inte redan greppan den högt upp

3. Skärmen tänds och nu ska du låsa upp den, för att låsa upp så kan man swepa upp var som på skärmen men det vill då till att man inte har några widgets, annars måste man ner till lås ikonen.

4. Nu har du låst upp telefonen och du vill trycka på meny ikonen längst ner i mitten, du har greppat högt upp för att kunna tända skärmen så nu måste du vandra ner med handen en lite bit.

Jag förstår att detta är olika beroende på hur stor hand man har men jag har inga små händer och det är ett problem jag aldrig upplevt på Samsung S3.

Jag informerade bara om att man inte behöver låsa upp vid själva låset.

EDIT: Går även där du har widgets efter att ha testat det närmare.

Permalänk

Jag tycker den sitter för högt.
Men jag använder LG's flipflop skal, så behöver inte använda den knappen

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Jag har testat Nexus 5 i butik och det första som slår mig är hur högt uppström knappen sitter!? Håller man telefonen i en hand så måste man vandra med handen upp för att trycka på telefonen!? Och sen vandra ner igen för att låsa upp.

Hur upplever ni detta?

Jag är van vid Samsung S3 där ström knappen sitter mycket längre ner vilket gör att man inte behöver byta grepp för att låsa upp telefonen.

Har inte Nexus 5 tap to wake då? Så du behöver enbart knappen för att låsa den igen vilket förmodligen inte spelar lika stor roll? Eller har sånt inte med Android version att göra utan är det hårdvarurelaterat kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Om jag höll telefonen i vänster hand och håller pekfingret på strömknappen så är det ca 3 cm ner till att nå själva ikonen för hänglåset? Jag är vuxen och skulle vilja säga att jag har "normal" stora händer.

Problemet är nog sorgligt nog att du ör vänsterhänt i så fall. För med höger hand är det inga problem att låsa upp telefonen.
Det finns helt enkelt för få vänsterhänta för att tillverkarna ska tänka på er

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:
  1. Är telefonen stabil, om inte, vad är det som strular?
    Jag tycker den är stabil. Den har startats om ibland helt utan anledning, och ibland får jag knäppa på/av flyglägen för att få igång LTE men det tror jag beror på var jag är någonstans.

2. Är telefonen välbyggd? Inga konstigheter som knarrande baklucka eller liknande?
    Jag anser att telefonen är välbyggd. Det enda jag klagar på är att simkortets sliden går att sätta in hur man vill, vilket gör att simkortet kan fastna i telefonen

3. Hur går den att använda med 1 hand? Måste man inte vandra upp och ner med handen bara för att ex komma åt strömknappen?
    Det beror på hur stora dina händer är. Jag har inga problem med att använda den med en hand.

4. Hur är supporten? Eller har du hört något om hur supporten är?
    Peppar peppar så har jag sluppit det, har dock inte hört lysande historier om den.

5. Hur fungerar det om telefonen behöver service?

6. Skulle du valt telefonen igen idag?
    Yes, för pris/prestanda är enligt mig överlägset. Samtidigt är batteritiden jävligt bra. Jag använde telefonen som GPS, på högsta ljusstyrkan, anslutent till bluetooth, och spelade en ljudbok för 40ish mil och harde helt ok batteri efteråt.

Svar i citat:)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Nexus 5 må vara gammal, men den slår hårt emot dom nya mobilerna fortfarande. Köpte min för en månad sen för 2,7k. Fick android 5 på den härom dagen. Älskar mobilen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Skrivet av Neon:

Min modell heter Samsung S3 LTE, GT-I9305, I9305XXUEMK1, 3.0.31-2051278

Jag vet att jag kommer förlora garantin men det går nog att leva med. Frågan är bara hur jag gör för att lätt gå tillbaka till min stock om jag skulle ändra mig? Vissa säger att de inte kan gå tillbaka?

odin funkar funka för att gå till stock igen. http://www.swedroid.se/forum/threads/flasha-stock-rom-firmwar... (liknande för din mobil, men detta visar dom för vanliga S3, så goggla bara upp just rätt filer för din modell tror jag denna guide ska funka) här är rom:et i alla fall http://forum.xda-developers.com/galaxy-s3/development-i9305/r...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Problemet är nog sorgligt nog att du ör vänsterhänt i så fall. För med höger hand är det inga problem att låsa upp telefonen.

Menar du att tillverkarna ignorerar 10% av sina kunder?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
  1. Är telefonen stabil, om inte, vad är det som strular?
    Funkar finfint men kommer från windows phone och saknar lite genvägar t.ex att hålla inne länge på ett nummer för att kunna spara det eller att vibratorn fortfarnade körs fast volymen på telefonen är 0. Kanske en bug eller jag som gör något fel...
    Går säkert att fixa för den händige...

2. Är telefonen välbyggd? Inga konstigheter som knarrande baklucka eller liknande?
    Mycket välbyggd!

3. Hur går den att använda med 1 hand? Måste man inte vandra upp och ner med handen bara för att ex komma åt strömknappen?
    Lite jobbigt att nå längst upp på telefonen med 1 hand men strömknapp osv kommer du lätt åt. ambon har en S4 och den känns liten och löjlig nu när jag använt one i några veckor.

4. Hur är supporten? Eller har du hört något om hur supporten är?
    Ingen aning, inte behövt använda mig av den än

5. Hur fungerar det om telefonen behöver service?
    samma som ovan

6. Skulle du valt telefonen igen idag?
    Jupp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Har inga problem, antar att jag har större händer än genomsnittet. Håller oftast telefonen i höger hand vilande på lillfingret och kan enkelt med tummen nå powerknappen, swipa/skriva pin och sedan använda menyraden längst ner. Men jag saknade möjligheten att tända skärmen på samma sätt som min gamla Samsung, vanesak antar jag.

Ja, håller man telefonen i höger hand är det helt klart lättare, prova vänster.

Skrivet av WinJi:

Jag tycker den sitter för högt.
Men jag använder LG's flipflop skal, så behöver inte använda den knappen

Flip flop skal?

Skrivet av Zemlan:

Har inte Nexus 5 tap to wake då? Så du behöver enbart knappen för att låsa den igen vilket förmodligen inte spelar lika stor roll? Eller har sånt inte med Android version att göra utan är det hårdvarurelaterat kanske?

Ingen tap to wake på default iallafall

Skrivet av morxy49:

Jag är högerhänt men jag har telefonen i vänster ficka och då är det svårt att ta upp den med höger. Nycklarna ligger i högerfickan och att blanda nycklar med telefon är NONO. Men visst, i höger hand är den helt klart lättare att hantera.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

man vänjer sig väldigt lätt efter en vecka! Jag trodde aldrig att jag skulle kunna använda min opo pga storleken, men nu är jag nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag är högerhänt men jag har telefonen i vänster ficka och då är det svårt att ta upp den med höger. Nycklarna ligger i högerfickan och att blanda nycklar med telefon är NONO. Men visst, i höger hand är den helt klart lättare att hantera.

Eller så bytter man ficka på nycklarna! Har själv en och tycker inte det riktigt stör att man måste "mata" ner och upp den!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Korspostning resulterar i ett rörigt och orättvist forum, vilket leder till stor irritation bland våra medlemmar. Vänligen ta en extra titt på §3.3:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Tråd upplåst
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Liten dispyt om trådarna, men nu är vi på bana igen. Trådens namn är inte så sägande längre men får hoppas att någon som ändå har erfarenhet av angivna modeller kan ge lite input.

Jag har lyckats ringa in valet till LG G3 eller OnePlus One.

G3 :
+ Fin skärm
+ Premium bygge
+ "Rätt" vänt USB kontakt för mina befintliga dockingstationer
+ Trådlös laddning
+ Öppen för att installera custom roms på
+ Knappar på baksidan, intressant lösning
+ Stark antenn
+ Stöder svensk 4G
+ Bra support
+ Bra kamera
+ Utbytbart batteri
+ Utbytbart bakstycke
+ Utbyggbar med minne
- Ser tjock ut
- Får troligen inte så många Android versioner som OnePlus One kan tänkas få(med CM)
- I min utförande så anger en hel del användare att systemet laggar, detta är något jag klart märkte av i butiken
- Vissa rapporter om att telefonen överhättar så att den själv ställer ner ljusstyrkan på skärmen
- Färginställningarna lite off

OnePlus One
+ Billig till vad man får
+ Högst customizer bar med CM
+ Kommer troligen få fler Android versioner än vad G3 får även om G3 är upplåst
+ Känns tunn och exklusiv trotts priset
+ Bättre färginställningar, vit är vit o.s.v
+ Knapparna på rätt plats
+ Bra flyt
+ Utbytbart bakstycke
- Kan vara lite buggig
- Ej Utbyggbar med minne(dock inget problem om man väljer 64GB)
- Ej Utbytbart batteri
- Tjocka marginaler när inte touch knapparna används
- Dåligt stöd för 4G i Sverige
- Extremt dålig support och det är väl här mitt största problem ligger, är är petig för yellow border, backbleeding och liknande så att skicka tillbaka och ha sig kan bli ett stort problem om man inte får en perfekt enhet.
- Klart sämre kamera, tydligen ska den vara knappt bättre än Nexus 5 ens
- Saknar trådlös laddning helt
- USB kontakt fel vänd för mina befintliga dockstationer, går såklart att åtgärda i stationerna.
- Okänt hur kvalitén är i längden

Vad säger ni? Något jag missat?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Liten dispyt om trådarna, men nu är vi på bana igen. Trådens namn är inte så sägande längre men får hoppas att någon som ändå har erfarenhet av angivna modeller kan ge lite input.

Jag har lyckats ringa in valet till LG G3 eller OnePlus One.

G3 :
+ Fin skärm
+ Premium bygge
+ "Rätt" vänt USB kontakt för mina befintliga dockingstationer
+ Trådlös laddning
+ Öppen för att installera custom roms på
+ Knappar på baksidan, intressant lösning
+ Stark antenn
+ Stöder svensk 4G
+ Bra support
+ Bra kamera
+ Utbytbart batteri
+ Utbytbart bakstycke
+ Utbyggbar med minne
- Ser tjock ut
- Får troligen inte så många Android versioner som OnePlus One kan tänkas få(med CM)
- I min utförande så anger en hel del användare att systemet laggar, detta är något jag klart märkte av i butiken
- Vissa rapporter om att telefonen överhättar så att den själv ställer ner ljusstyrkan på skärmen
- Färginställningarna lite off

OnePlus One
+ Billig till vad man får
+ Högst customizer bar med CM
+ Kommer troligen få fler Android versioner än vad G3 får även om G3 är upplåst
+ Känns tunn och exklusiv trotts priset
+ Bättre färginställningar, vit är vit o.s.v
+ Knapparna på rätt plats
+ Bra flyt
+ Utbytbart bakstycke
- Kan vara lite buggig
- Ej Utbyggbar med minne(dock inget problem om man väljer 64GB)
- Ej Utbytbart batteri
- Tjocka marginaler när inte touch knapparna används
- Dåligt stöd för 4G i Sverige
- Extremt dålig support och det är väl här mitt största problem ligger, är är petig för yellow border, backbleeding och liknande så att skicka tillbaka och ha sig kan bli ett stort problem om man inte får en perfekt enhet.
- Klart sämre kamera, tydligen ska den vara knappt bättre än Nexus 5 ens
- Saknar trådlös laddning helt
- USB kontakt fel vänd för mina befintliga dockstationer, går såklart att åtgärda i stationerna.
- Okänt hur kvalitén är i längden

Vad säger ni? Något jag missat?

Dåligt 4G stöd i glesbyggden som kommer hoppa ner till 3G då. Men japp ser ut som du har tagit det mesta. Jag har haft min OPO i 2dagar är extremt nöjd med den. Batteriet håller bättre än på min Sony Xperia Z, och skärmen är vacker.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Neon:

Flip flop skal?

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefonitillbehor/ska...

Visa signatur