Behöver råd ang. köp av studielaptop till sambon

Permalänk
Medlem

Behöver råd ang. köp av studielaptop till sambon

Tjenare!

Sambon vill supergärna ha en laptop och jag tänkte att jag skulle överraska henne med att köpa en till henne nu innan jul. Hon ska mest ha den till ordbehandling (plugg/jobb) surf och såklart den viktigaste delen: Hearthstone.

Är helt clueless när det kommer till Lappar men hade gärna fått det hyfsat billigt (eftersom jag vet att hon kommer envisas med att betala hälften och då kommer hon bli sur om jag köpt en laptop för tolv tusen).

Tack på förhand!

Permalänk

Hej,

Köpte denna till min sambo som studerar.
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/touchskarm/asus-t100t...

hon är supernöjd med den. Den är liten och och väger inte mer än en surfplatta och prestendan är helt okej om man bara pluggar osv.

Skulle tro att det inte är några som helst problem att köra Heartstone.

Permalänk
Medlem

Underskatta inte vikten av vikt, storlek och batteritid! Det gjorde jag när jag började plugga och det sög att släpa med sig en 16", 5 kilos klump med laddare + böcker och häften på cykeln varje dag kan jag säga. Det slutade med att jag tog tjejens 13", single core 1,2 GHz istället vilket fungerade (och fortfarande funkar) helt ok för skolarbete.

Permalänk
Medlem

Känner jag henne rätt är det där med att kunna köra Hearthstone smooth JÄVLIGT viktigt. Bara för att förtydliga