Gammalt grafikkort, värt att sälja?

Permalänk
Medlem

Gammalt grafikkort, värt att sälja?

Hej,

Köpte mig ett Asus GTX 970 nyligen och är osäker på vad jag ska göra med mitt gamla ASUS GTX 670. Har hört att man kan köra ett kort som dedikerad Physx GPU, kan det vara nåt eller är det overkill med det kortet?

Alternativet är väl att sälja, i så fall hur mycket kan man få för det? Dålig koll på värdet...

Det är ett Asus GTX 670 DCII 2GB.

Permalänk
Medlem

Dom korten brukar gå för runt en tusenlapp på marknaden tror jag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

ja det kortet är fortfarande värt mycket jag skulle sparat det. du kanske kan andvända dem som physx eller nåt sånt men det är värt att spara.

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeXFrame:

ja det kortet är fortfarande värt mycket jag skulle sparat det. du kanske kan andvända dem som physx eller nåt sånt men det är värt att spara.

Varför är det värt att spara?

Permalänk
Medlem

Sälj det för guds skull, allt gammalt datorskrot ska man sälja direkt man inte behöver det, om man inte har en bra plan för det. Om det är värt ngt iaf...

Permalänk
Medlem

Får väl ta och sälja det då

Permalänk
Medlem

vet inte bara säger det typ men sälja kan hen ju också göra vet inte just lite onödigt att ha det sen sälja det

Visa signatur

[Minecraft Server] Dell Optiplex 745/ Core 2 quad q6600 2.4GHZ x4 / Gt610 / Hitachi 250GB Sata / 4GB Ram/
[GamingPc#1] Asus M2N-E / Amd Athlon II 6000+ / 2.5 GB RAM / XFX 9800 gtx+ / seagate 250 GB ide /