Permalänk

Kasst grafikkort, kan jag byta?

Tjena. Har en dator som jag fick i present för sisådär 3-4 år sedan, och jag har kunnat spela de flesta spel på moderate grafik utan problem.
Köpte idag ett par nya next gen spel, och insåg att datorn inte ens klarar av att köra överhuvudtaget på den allra lägsta grafiken. Då undrar jag försås
vad som är felet, och kom till slutsatsen att det måste vara grafikkortet, som är ett sketet gammalt Gefore GT530 grafikkort.
Processorn är en i7 2600 och datorn har 8GB DDR3 , vad nu det är för någonting. Kan jag då byta ut detta Geforce GT530, mot ett bättre nyare grafikkort. Det gör mig detsamma om det är dyrt, bara det ser till att jag kan köra alla dessa krävande next gen spel (t.ex. Advanced Warfare eller BF4) på hög grafik. Om ni har några andra frågor om vad som är i datorn eller något liknande så ni kan hjälpa mig så kan ni få veta att datorn är en Acer Aspire X3990.
Jag köpte självklart den här datorn från SIBA korkat nog, det var innan jag visste att man kunde köpa gaming datorer eller bygga sin egen. Men gjort är gjort.
Hjälp gärna till! Tack!

Permalänk
Medlem

Min första rekommendation är att öppna upp datorn, kolla vad för anslutningar moderkortet har. Kolla även upp specifikationerna för nätaggregatet.

Jag kollade lite snabbt upp datorn, det är väldigt packat, och grafikkortet är inte av "standard"-slot.
Mitt nästa tips skulle helt enkelt vara att kolla upp möjligheterna att köpa ett nytt chassi, och kanske i samma veva uppgradera andra komponenter.

Trevlig kväll.

Permalänk
Entusiast

Ni behöver ett grafikkort med låg profil. Det vill säga halv höjd.
De är sällsynta, men inte omöjliga att få tag på. Dock får ni räkna med att datorn inte lär orka med något tyngre grafikkort, då nätdelen högst troligen inte komemr att orka med det, och den datorn har en lite speciell sorts nätdel som inte är enkel att uppgradera den heller, om en alls möjligt.

Tyvärr är detta en stor nackdel med kompakta märkesdatorer. De är oerhört svåra att uppgradera.

Skall se om jag kan hitta något grafikkort åt er.... återkommer...

Tillägg:
Så här ser datorn ut på insidan, för er andra som är nyfikna:
http://s1318.photobucket.com/user/mcshortsnazzle/media/2013-0...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Hedersmedlem

I den datorn ser det bara ut att få plats ett lågprofilskort. Du kan komma upp i ett GTX 750Ti, vilket är en hel del bättre än ditt nuvarande grafikkort, men det är fortfarande långt ifrån ett värstingkort.
https://www.komplett.se/zotac-geforce-gtx-750ti-2gb-physx-cud...
En sak du ska tänka på är att ditt nätaggregat kanske inte klarar av att mata kortet, men jag tror att det ska klara det eftersom GTX 750Ti inte är något monsterkort.

Du kan ge dig ut på hal is och försöka hitta en ny låda som passar till moderkortet. Moderkortet verkar vara ett avkortat mATX. Det försöker jag avgöra utifrån lite olika bilder som jag hittat på nätet, så det kan vara helt fel. Det är skruvhålens placering och djupet på moderkortet som kan ställa till det.
Byter du lådan så ska du nog också passa på att köpa ett nytt nätaggregat.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Ni behöver ett grafikkort med låg profil. Det vill säga halv höjd.
De är sällsynta, men inte omöjliga att få tag på. Dock får ni räkna med att datorn inte lär orka med något tyngre grafikkort, då nätdelen högst troligen inte komemr att orka med det, och den datorn har en lite speciell sorts nätdel som inte är enkel att uppgradera den heller, om en alls möjligt.

Tyvärr är detta en stor nackdel med kompakta märkesdatorer. De är oerhört svåra att uppgradera.

Skall se om jag kan hitta något grafikkort åt er.... återkommer...

Tack. Som sagt så var det ett misstag att köpa en märkesdator, med kunskapen jag har i nuläget skulle jag mycket hellre köpt separata delar och antingen byggt ihop det själv eller tagit det till någon form av verkstad.

Permalänk
Entusiast

Se här:
http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1339680-lagprofil-g...

Täck dock på att chassit i datorn i fråga är oerhört trångt, så många lågprofils-kort går bort då de helt enkelt är för långa.
Alternativt att ni plockar ur den optiska enheten och dess hållare för att ge plats till grafikkortet. Kan även hända att ni får placera hårddisken på en annan plats i chassit med lite hembyggda lösningar.

Den här typen av datorer är inte till för den här typen av användning. De är "renodlade" för kontorsarbete.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Se här:
http://www.sweclockers.com/forum/4-ovrigt/1339680-lagprofil-g...

Täck dock på att chassit i datorn i fråga är oerhört trångt, så många lågprofils-kort går bort då de helt enkelt är för långa.
Alternativt att ni plockar ur den optiska enheten och dess hållare för att ge plats till grafikkortet. Kan även hända att ni får placera hårddisken på en annan plats i chassit med lite hembyggda lösningar.

Den här typen av datorer är inte till för den här typen av användning. De är "renodlade" för kontorsarbete.

Skulle det vara en bättre idé att helt enkelt investera i en ny dator? Skulle det räcka längre?

Permalänk

GTX 960 är ju på väg. Det ska dra lite ström. Det borde komma en lågprofil version av det kortet tycker jag...

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av farlig frukt:

Skulle det vara en bättre idé att helt enkelt investera i en ny dator? Skulle det räcka längre?

Jo. Om ni vill satsa på en budget-dator för spel, så finns det en hel del trådar om detta här på Sweclockers.
Själv har jag ett AMD A10 system, som fungerar ypperligt bra för spel. Går att få till under 4000 om man inte är alltför kräsen.

Alternativt är att ni behåller nuvarande datorn, stoppar in ett grafikkort i den som ni fått förslag om, och sparar pengar till en speldator modell medium eller prestanda.

Är ni intresserad av att få förslag för den bästa speldatorn för en viss summa pengar, så skapa en ny tråd med rubriken "Behöver speldator för XXXX kronor.", och beskriv i inlägget vilka krav ni har utöver priset. Ni kommer att få massor av förslag. Personligen gillar jag AMD A10 -baserade system för det ger mest spelprestanda för pengarna i det lägre budget-segmentet. (1000 - 4000 kr)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av farlig frukt:

Skulle det vara en bättre idé att helt enkelt investera i en ny dator? Skulle det räcka längre?

Det du vinner på att uppgradera till en ny dator är att du kan få in ett mycket bättre grafikkort.

I ditt fall om du inte är intresserad att lägga så mycket pengar skulle jag säga att CPU är bra nog, så du kan återanvända CPU, RAM och moderkort (någon får rätta mig om jag har fel men det ser ut att använda matx standard hål?) då du inte kommer få ut så mycket av att uppgradera dessa vilket mest hade kostat ett par tusenlappar för väldigt lite. Även hårddisken är bara att köra vidare på.

Det du behöver i så fall är:
Chassi, matx eller atx
Nätagg
Grafikkort
Kanske en SSD då det är nice och märks tydligt i typ allt utom spel.

Skrivet av SysGhost:

Jo. Om ni vill satsa på en budget-dator för spel, så finns det en hel del trådar om detta här på Sweclockers.
Själv har jag ett AMD A10 system, som fungerar ypperligt bra för spel. Går att få till under 4000 om man inte är alltför kräsen.

Alternativt är att ni behåller nuvarande datorn, stoppar in ett grafikkort i den som ni fått förslag om, och sparar pengar till en speldator modell medium eller prestanda.

Är ni intresserad av att få förslag för den bästa speldatorn för en viss summa pengar, så skapa en ny tråd med rubriken "Behöver speldator för XXXX kronor.", och beskriv i inlägget vilka krav ni har utöver priset. Ni kommer att få massor av förslag. Personligen gillar jag AMD A10 -baserade system för det ger mest spelprestanda för pengarna i det lägre budget-segmentet. (1000 - 4000 kr)

Ett amd A10 system skulle vara en nedgradering då datorn han har nu har en i7 2600, så ny låda, nätagg och grafikkort är allt han behöver om han vill bli av med begränsningen med halvhöjdskort.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lanbonden:

Ett amd A10 system skulle vara en nedgradering då datorn han har nu har en i7 2600, så ny låda, nätagg och grafikkort är allt han behöver om han vill bli av med begränsningen med halvhöjdskort.

Då återstår mitt förslag om att spara upp till en egenkomponerad dator, och under tiden som man sparar, "uppgradera" den befintliga datorn med ett grafikkort som ger det som behövs för de spel som man känner för.

Dock så misstänker jag att moderkortet ifråga inte följer någon som helst *TX-standard, varav ett nytt chassi är att glömma, och skall man även köpa ett moderkort, så är vi redan på god väg att bygga en dator.

Däremot så kan jag tänka mig att man använder en del delar från den nuvarande datorn för att spara in på den nya. Såsom hårddisk, processor, RAM-minne och eventuellt den optiska enheten. Bara där sparar man en duktig bunt pengar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av farlig frukt:

Skulle det vara en bättre idé att helt enkelt investera i en ny dator? Skulle det räcka längre?

Tycker ändå det är synd, du har en i7 2600 och 8 gig minne. Är bara grafiken som behövs så är du fit for fight....

Håller med sysghost, nytt chassi, agg o graffe då resten verkar vettigt. Borde inte mobot passa ngt chassi? Går de verkligen ifrån standarden så mycket, känns som det skulle vara dyrt att ta fram kort som ej följer uppsatta mallar.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stimpen:

Tycker ändå det är synd, du har en i7 2600 och 8 gig minne. Är bar grafiken som behövs så är du fit for fight....

Varför måste kortet vara lågt? För den där klumpen med cdspelare etc är där? Kan man inte demontera den?
Eller där är bara en kortplats i chassit?

Lågprofil:

Den här typen av lågprofils-kort av prestandatyp är svårt att hitta. Det finns en uppsjö av dem, men de flesta har inte bättre prestanda än vad TS redan har.
Som grädde på moset är chassit också väldigt kort, vilket gör att valet av längden på kort är mycket begränsat.
...och som jag skrev i inlägget precis oanvför ert inlägg, så kan TS återanvända en del komponenter till ett nytt bygge, om denne väljer att göra så.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Då återstår mitt förslag om att spara upp till en egenkomponerad dator, och under tiden som man sparar, "uppgradera" den befintliga datorn med ett grafikkort som ger det som behövs för de spel som man känner för.

Dock så misstänker jag att moderkortet ifråga inte följer någon som helst *TX-standard, varav ett nytt chassi är att glömma, och skall man även köpa ett moderkort, så är vi redan på god väg att bygga en dator.

Däremot så kan jag tänka mig att man använder en del delar från den nuvarande datorn för att spara in på den nya. Såsom hårddisk, processor, RAM-minne och eventuellt den optiska enheten. Bara där sparar man en duktig bunt pengar.

Jag är faktiskt rätt övertygad om att hålen följer atx standarden, att det är ett extra kort matx kort. Så borde gå utmärkt att uppgradera den med enbart nytt chassi, nätagg och grafikkort.

EDIT: För att förtydliga, de översta 6 svarta hålen verkar matcha mot de som är på moderkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av farlig frukt:

Skulle det vara en bättre idé att helt enkelt investera i en ny dator? Skulle det räcka längre?

Du kan jo selv se hvilke krav dagens spill har i dag fra den gang du kjøpte din maskin, så det er helt umulig å si hvor lang tid det vil gå til neste gang du vil føle et behov for å oppgradere.

Generelt så burde dine RAM minnen vøre tilstrekkelig (dersom de er 2 x 4GB DDR3 1600Mhz altså et dual channel kit på 4GB hver stikke). Du kan lese de grunnleggende data om din prosessor her på Intel. På trass av sin alder så henger denne generasjon av prosessorer ennå med, men du kan jo like gjerne gå til en nyere LGA1150 (antall pinner på CPU sokket) plattform i stedet.

Et standard system i dag for å bare spille spill på vil bestå av i5 4670K eller den nyere i5 4690K (begge er Haswell dvs LGA 1150), et moderkort med et Z87 chipset eller Z97 chipset (dette er det nyere chipset) og 2 x4GBV DDR3 1600 MHz RAM, en SSD med plass nok for OS og de spill og program du vil ha til å hurtig starte/ladde inn og en harddisk for de ting der trenge å være på SSD pga plassmangel. Ett nettaggregat der vil ha den rette dimensjon for grafikk kort og ev. over klokking av prosessor. Blant de bedre grafikk kort er GTX 970 serien fra nvidia og alternativet fra AMD er i dag 290 eller 290X serien med aftermarked kjøling. Forskjellen mellom nvidia og AMDs kort varierer etter hvilke spill du spiller, der GTX 970 ofte vil gi deg litt bedre FPS til en lavere strømforbrukning (=mindre behov for fläkten på kjøling må kjøre i en høyere hastighet for å holde tempen nede).

Et kompakt chassi vil selvfølgelig være å foretrekke, men mitt råd er å holde seg til microATX både fordi du fortsatt vil ha mulighet til å bruke litt større grafikk kort og fordi du kan fortsatt finne moderkort (i µATX) der vil kunne ta to grafikk kort (SLI eller Crossfire) ved behov. Fractal Design gjør populære chassi der også vil ha lyd demping for ikke alt for mye penger. FD Define Mini som jeg har er et mikroATX chassi dvs mindre enn R4 (=ATX) og du kan finne andre alternativ fra Corsair og noen til der vil ha chassi der er tilpasset til å kun ta mikroATX (atså litt mindre enn ATX chassiene).

Noe jeg glemte her på sluttet er at du ikke nevner noe om oppløsning på din skjerm. De her kortene 970 respektive 290 klarer å gi en rett høy FPS i 2560 x 1440 samtidig som en beholder det meste på High eller Ultra i innstillingene for spillet, så med andre ord så vil jeg tro at du hvert fall i dag vil bli mer fornøyd med en slik oppgradering for de spill der er ute og vil komme ut innenfor det her halvåret (dersom de nå ikke er av typen AC Unity )

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Säger som resterande säger, köp ett nytt mATX eller ATX chassi. Montera in CPU, RAM och Moderkort där tillsammans med ODD och HDD.

Köp ett vettigt nätagg, kostar runt 500kr. Kläm sedan in största bästa grafikkortet du har råd med.

CPU och RAM är fortfarande tillräckligt för spel och typ alla grafikkort för att klara ULTRA MAX HAXOR inställningar på Grafik. Ytterst få fall man droppar under 60FPS där.

Om du skrev 6000kr på din andra tråd.
Köp ett GTX 970 för 3200kr + XFX 550W Core (500kr) + Ett trevlig chassi (varför inte NZXT S340, define R5 eller om du så vill finns Fractal design ARC "THOR EDITION" mini för 350kr på CDON).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kanske räcker med ny låda för mATX (om det är standard på hålen), nätagg och grafikkort. Din CPU är fortfarande kompetent i sammanhanget när det gäller spel om det är en i7 2600.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom det inte är en supporttråd utan handlar om en uppgradering så ska den ligga under "Köpråd". Hade det enbart varit grafikkortet så borde den legat i grafikkortsforumen, men när det antagligen behöver bytas flera saker blir det bäst här.

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Lågprofil:
http://i.imgur.com/1UCHjzE.png

http://www.serial-cards.co.uk/SC/media/glossary-images/form_f...

Den här typen av lågprofils-kort av prestandatyp är svårt att hitta. Det finns en uppsjö av dem, men de flesta har inte bättre prestanda än vad TS redan har.
Som grädde på moset är chassit också väldigt kort, vilket gör att valet av längden på kort är mycket begränsat.
...och som jag skrev i inlägget precis oanvför ert inlägg, så kan TS återanvända en del komponenter till ett nytt bygge, om denne väljer att göra så.

Skulle du kunna länka till ett par bra nya chassin , nätaggregat och grafikkort. Och var kan man köpa dessa?

Permalänk
Medlem

Titta på inet, där finns en uppsjö av chassin, följer hålen i ditt moderkort ATX standarden ska du titta på "Dator lådor" som stödjer ATX moderkort. Dessa hittar du här http://www.inet.se/kategori/31/datorkomponenter . Tittar du sedan på vänster sida så har dom även grafikkort och allt annat man kan tänkas behöva till ett dator bygge. Själv har jag ett Fractal Design Define R4 vilket jag är nöjd med, lite större låda men den är tyst och det är vad jag eftersträvar då jag sätter ihop en dator.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Skrivet av mindflow:

Titta på inet, där finns en uppsjö av chassin, följer hålen i ditt moderkort ATX standarden ska du titta på "Dator lådor" som stödjer ATX moderkort. Dessa hittar du här http://www.inet.se/kategori/31/datorkomponenter . Tittar du sedan på vänster sida så har dom även grafikkort och allt annat man kan tänkas behöva till ett dator bygge. Själv har jag ett Fractal Design Define R4 vilket jag är nöjd med, lite större låda men den är tyst och det är vad jag eftersträvar då jag sätter ihop en dator.

Så här ser datorn ut på insidan. Kan du peka ut vad som är vilket så jag kan ta ut grejerna jag ska spara. Ska jag spara fläkten?

Permalänk
Medlem

Nätagg: något hyffsat bra kanske EVGA 650W. 700-900kr
Grafikkort: GTX970 är ganska prisvärda. ca 3200-3500kr
Låda som klarar ATX (altså en något större låda) kanske Fractal Design. 500-1100kr

Ca pris: 4400-5500kr

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Nätagg: något hyffsat bra kanske EVGA 650W. 700-900kr
Grafikkort: GTX970 är ganska prisvärda. ca 3200-3500kr
Låda som klarar ATX (altså en något större låda) kanske Fractal Design. 500-1100kr

Ca pris: 4400-5500kr

Funkar dessa delarna tillsammans med mina gamla? http://www.inet.se/produkt/6909899/be-quiet-power-zone-650w-b... nätagg
http://www.inet.se/produkt/1902672/gigabyte-ga-z97mx-gaming-5 moderkort
http://www.inet.se/produkt/5411291/msi-geforce-gtx-980-gaming... grafikkort

http://www.inet.se/produkt/6909739/fractal-design-define-r4-s... chassi

Permalänk
Medlem

Nej du måste ha ett moderkort med gamla socket 1155 till din processor.

T.ex.
http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?products_id=35392

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Säger som resterande säger, köp ett nytt mATX eller ATX chassi. Montera in CPU, RAM och Moderkort där tillsammans med ODD och HDD.

Köp ett vettigt nätagg, kostar runt 500kr. Kläm sedan in största bästa grafikkortet du har råd med.

CPU och RAM är fortfarande tillräckligt för spel och typ alla grafikkort för att klara ULTRA MAX HAXOR inställningar på Grafik. Ytterst få fall man droppar under 60FPS där.

Om du skrev 6000kr på din andra tråd.
Köp ett GTX 970 för 3200kr + XFX 550W Core (500kr) + Ett trevlig chassi (varför inte NZXT S340, define R5 eller om du så vill finns Fractal design ARC "THOR EDITION" mini för 350kr på CDON).

Dessa delar davidthedoom tipsa om tyckte jag lät vettiga. Ser ut som din uppdatering landar på totalt 4-4500kr en vettig summa och du får en riktigt bra speldator till vettig peng.

Wow vad dyrt grafikkort! 6000kr!!! Det är typ ett top pro entusiast datorbyggar gamer kort för top top dollar! Du slår mig inte som sådan så lägg för guds skull inte 6000kr på ett grafikkort, det är mer än vad hela din uppgradering behöver kosta totalt för du skall få en grym spel dator.

Moderkort skall du inte ha då du skall använda ditt gamla och din processor passar inte i nyare moderkort.

De andra delarna kändes väldigt dyra med, nätagg för nästan 1000kr etc. agget David tipsa om för 500kr räcker och blir över.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

TS behöver mycket troligt ett nytt moderkort då det han har förmodligen inte fungerar med ett nytt garfikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

TS behöver mycket troligt ett nytt moderkort då det han har förmodligen inte fungerar med ett nytt garfikkort.

Kan vara så, den dagen den sorgen han kan köra in senaste biosen och testa först. P01.B2 verkar vara senaste versionen. TS uppdatera din BIOS nu med befintliga saker.
Du kan ladda ner cpuid-z och kör det o kolla moderkortsfliken vilken biosversion du har och rapportera här.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Angående ditt grafikkort du lade till. Själv använder jag mig utav ett http://www.inet.se/produkt/5409897/asus-geforce-gtx-760-direc... (Ungefär samma kort som jag har), detta fungerar bra i min burk då jag spelat Advanced Warfare utan problem, har en I5 processor så din I7'a borde knuffa på ytligare lite så du får ännu bättre prestanda än mig. Med andra ord så behöver du inte lägga ~6000 på grafiken.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk

Om det är en HP dator har vi exakt samma !! Jag försökte byta grafikort till ett 660 för et tag sen (lämande in den) men moderkortet stödde inte nyare kort så jag skulle rekomendera att byta moderkort (om vi nu har samma dator)

Visa signatur

"The White Ninja" | i5 4690k | Saphire R9 290 Tri x OC | 750w EVGA Supernova G2 | NZXT S340 White | Msi Z97S Krait Edition | 1000gb Seagate Barracuda | 8gb ram | Corsair Air Series AF120 Edition Blue Led | Galleri kommer kanske snart på datorn!!
Laptop: i5, GT 740 , 8gb ram

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hardmonkey47:

Om det är en HP dator har vi exakt samma !! Jag försökte byta grafikort till ett 660 för et tag sen (lämande in den) men moderkortet stödde inte nyare kort så jag skulle rekomendera att byta moderkort (om vi nu har samma dator)

Det är en Acer Aspire X3990, vilket TS skrev i första inlägget.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)