Microsoft Surface pro eller Surface pro 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Det är väl det som ÄR skillnaden. Chromecast använder sig av Google Chrome, du "streamar" över det som du kör i Chrome webläsaren. Jag tror inte Chromecast kan skicka över ljud/bild från saker du gör utanför webläsaren. Men det kanske är möjligt nu när Chromecast har uppdaterats sen när jag köpte min.

Men just Miracast/WIDI är mer som trådlös HDMI. Jag klonar bild och skickar ljud, 1080p/DTS HD 5.1, till vilken HDMI kompatibel enhet som helst.

Ok nu börjar jag hänga med rätt ny på detta med strema då jag hyrt och köpt mina filmer och musik i form av dvd bluray och cd. Trodde typ bägge var samma och klara av samma saker. Går det att plugga in Miracast i min Marantz hembioförstärkare eller hur får man ut ljudet till den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Ok nu börjar jag hänga med rätt ny på detta med strema då jag hyrt och köpt mina filmer och musik i form av dvd bluray och cd. Trodde typ bägge var samma och klara av samma saker. Går det att plugga in Miracast i min Marantz hembioförstärkare eller hur får man ut ljudet till den ?

Ja du kan koppla in den i förstärkare med HDMI. Jag har testat i min biosalong. Sätter i dongeln i förstärkaren, kopplar in ström till den, antingen via USB eller väggkontakt. Skickar in ljud+bild i förstärkaren, sen bild skickas via HDMI ut till projektorn. Eller i tv som har HDMI ARC (Audio Return channel) kopplar du in den i ledig HDMI-in, sen ljud+bild till förstärkare via ARC länken.

EDIT: Är din Marantz slutsteg av nyare modell är det möjligt att den har inbyggt Miracast stöd. En hel nyare enheter har det, min tv i vardagsrummet har den inbyggt då då behöver jag inte min dongle. Men TVn i sovrummet har det inte, därför jag köpte min dongle. Väldigt smidigt att ta med sig den om man är ute och far, bara att plugga in och få upp din surfplatta/dator på närmsta TV. Soft att plugga in Xbox handkontollen i surface och lira Super mario bros på storbild.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w