Vilket år tror du en smart tv kommer släppas?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ggwp:

Där har vi något som jag skulle köpa. Blir intressant att se hur många år folk kommer fortsätta säga XBMC. Jag tror nog KODI aldrig kommer skaka av sig sitt gamla XBOX ursprung :).

Kodis...passar bäst som tillbehör till en viss typ av film
Jag har svårt att förstå varför de överhuvudtaget vill byta ett bra namn som är inkört och unikt mot ett tramsnamn som ändå inte säger något utan också bara är en ännu sämre bokstavskombination.
XBMC är ju en inarbetad akronym som blivit ett eget ord som beskriver produkten och ingen utläser ju längre själva förkortningen, det är ju snarlikt med LED och LCD.

XBox Media Center för att spela upp filmer på en Smart light-emitting diode backlighted stereoscopic three-dimensional liquid crystal display televisionsapparat...
Akronymerna är rätt bekväma men de är ju ganska meningslösa att byta ut när de väl är inarbetade begrepp tycker jag.
Det är ju konstigt att ingen har försökt hitta på att smart-tv är en akronym i efterhand när nu begreppet smart-tv blivit ett ord.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mitt behov av Smart TV är uppfyllt och den lösningen var XBOX One. Där jag via en enhet kan göra det jag vill.

• Kolla på TV

• Kolla på Series och filmer (PLEX)

• Kolla på Streams (Twitch, Youtube, Netflix etc)

• Lyssna på mysik (Spotify via tvbox)

• Surfa

Allt detta styr jag via min något av följande allternativ, Röst och rörelse (Kinect), Xbox One Remote, Xbox One Controller, iPad (SmartGlass) och det räcker att använda enbart en av dessa för att styra allt.

För mig är möjligheten att spela en bonus och inte mitt primära användningsområde. Det jag saknar är en riktig Spotify app samt stöd för miracast. Jag tror att båda dessa delar kommer att lösas under 2015.

Jag har själv mitt xbox kopplat till TV i vardagsrummet och sovrummet så jag får denna riktigt bra lösningen överallt

Permalänk
Avstängd

dålig rubrik då det redan finns smart tv, ändra rubriken till något vettigare, så svaret på din fråga är att det redan finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kodis...passar bäst som tillbehör till en viss typ av film
Jag har svårt att förstå varför de överhuvudtaget vill byta ett bra namn som är inkört och unikt mot ett tramsnamn som ändå inte säger något utan också bara är en ännu sämre bokstavskombination.
XBMC är ju en inarbetad akronym som blivit ett eget ord som beskriver produkten och ingen utläser ju längre själva förkortningen, det är ju snarlikt med LED och LCD.

XBox Media Center för att spela upp filmer på en Smart light-emitting diode backlighted stereoscopic three-dimensional liquid crystal display televisionsapparat...
Akronymerna är rätt bekväma men de är ju ganska meningslösa att byta ut när de väl är inarbetade begrepp tycker jag.
Det är ju konstigt att ingen har försökt hitta på att smart-tv är en akronym i efterhand när nu begreppet smart-tv blivit ett ord.

haha ja. De sa att de ville lämna XBOX associationerna bakom sig och börja ett nytt kapitel. Men jag håller med dig, XBMC gav endast positiva konnotationer - så jag ser inte varför bytet var önskvärt. Jag misstänker ändå att folk kommer kalla det XBMC år framöver.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JSvanberg:

dålig rubrik då det redan finns smart tv, ändra rubriken till något vettigare, så svaret på din fråga är att det redan finns.

Rubriken är menad som kritik emot dagens så kallade smart-tv som enligt TS inte är tillräckligt smart, vilket jag kan hålla med om. De är ungefär lika smarta som min gamla amiga. Visst mer att göra än en vanlig dum-tv men samtidigt är UI, appar och funktionera så sega och jobba att använda att det är löjligt. Kan ta en sak jag irriterar mig på en modell av Samsung tv som vi har som presentations tv på jobb. De har animationer som inte går att avbryta så ska man in och sätta på en video ifrån USB minnet så tar det 4-5 sekunder innan man kan starta klippet för att den ska animera något trams för att låtsas vara häftigt. Det var tufft första två gångerna. Nu efter 1 år är det så drygt att jag kräks.

Slut gnällt för min del. Iallafall. Dagens smart-tv är inte så smarta som namnet anspråkar. Kanske när Tizan baserade apparater hittar ut på marknaden då kan vi kalla det för en riktigt smart-tv men nu är den ungefär lika smarta som min gamla Sony Ericsson W850i. Ungefär lika snabb också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Rubriken är menad som kritik emot dagens så kallade smart-tv som enligt TS inte är tillräckligt smart, vilket jag kan hålla med om. De är ungefär lika smarta som min gamla amiga. Visst mer att göra än en vanlig dum-tv men samtidigt är UI, appar och funktionera så sega och jobba att använda att det är löjligt. Kan ta en sak jag irriterar mig på en modell av Samsung tv som vi har som presentations tv på jobb. De har animationer som inte går att avbryta så ska man in och sätta på en video ifrån USB minnet så tar det 4-5 sekunder innan man kan starta klippet för att den ska animera något trams för att låtsas vara häftigt. Det var tufft första två gångerna. Nu efter 1 år är det så drygt att jag kräks.

Slut gnällt för min del. Iallafall. Dagens smart-tv är inte så smarta som namnet anspråkar. Kanske när Tizan baserade apparater hittar ut på marknaden då kan vi kalla det för en riktigt smart-tv men nu är den ungefär lika smarta som min gamla Sony Ericsson W850i. Ungefär lika snabb också...

jag håller med, har precis samma problem med "smart tv:s" dock kan jag inse att om det implementeras rätt så skulle det iaf vara ett trevligare marknadsföringsknep än 3d:), senaste åren har varje nya grej inom tv känts som en anledning att för dem att höja priserna och sedan har det tvingats på användaren vare sig man velat eller ej. ska man betala extra för smart tv vill jag ha åtminstone samma prestanda som min nexus 5 när man använder den,

eller som du sa tills de slutar använda sina properitära lösningar. själv tröttnar jag alltid när folk ska visa youtube på sina smart tvs och tiden bara tickar iväg, eller iaf kanske låta folks telefoner som tyvärr är snabbare sköta det mesta som på chromecast t, ex:P tills dess vill jag bara ha riktigt bra bild:P, ser grymt mycket fram emot oled^^