Installation utav Windows 8.1 via USB fungerar ej
Nu blir jag mäkta trött på detta.
Jag har för första gången i mitt liv byggt en dator med en polare, vilket var väldigt intressant. Bygget gick bra, solen sken och alla var nöjda när det var klart. Sedan kommer jag hem och allt krångel börjar.
Jag köper en nyckel till Windows 8.1 från G2A, jag trodde först jag skulle få en nedladdningsbar ISO och allting men nej, det blev bara en nyckel. Min vän lyckas då ordna en ISO med hjälp utav sitt universitetsprogram där dom tydligen kan ladda ner OS och sådant. Tar ner det med ett långsamt internet så det var minst 4 timmars väntan på bara filen. Använder Rufus för att få formatera USBn och få över ISOn etc.
Jag trycker in USBn i den nya datorn, drar igång och testar. Inget händer. Jag tar då tillbaka USBn till min gamla dator, använder Rufus igen men testar att använda FAT32 istället för NTFS denna gång, vilket gav bättre resultat. Jag kommer fram till den punkt då jag får fylla i min nyckel, vilket självfallet inte vill accepteras. Skit.
Nu drar jag ner en annan ISO-fil som skall vara för Windows 8.1. Jag gör sedan så som seden kräver, jag öppnar upp Rufus och kör över ISOn till mitt USB. Pluggar över den till den nya burken, och visst startar den. Jag behöver inte fylla i en kod eller något, men nu får jag meddelandet;
No signed device drivers were found. Make sure that the installation media contains the correct drivers, then click OK.
Där tar det stopp. Jag sliter i håret och grubblar mig grå, Google är nog mäkta imponerade utav mitt flitiga användande utav deras söktjänst det senast dygnet. Windows 7 USB DVD Download Tool vill inte fungera heller, om det nu skulle vara Rufus som är problemet.
Files copied successfully. But we were unable to run the bootsect to make the device bootable.
Nu vänder jag mig till er, och samtidigt hoppas att tråden inte är felplacerad. Är det någon som vet vilka åtgärder man kan/bör/ska göra för att bara kunna köra den där förbannade installationen och få ett OS?
MVH,
AnonymPessimist