Införskaffa ny burk - Budget 15-20 000 sek

Permalänk

Införskaffa ny burk - Budget 15-20 000 sek

Hej!

Jag tänkte införskaffa en ny Dator då min börjar slöa sig lite nu efter 6 års trogen leverans av härliga spel-moments. Jag vill ha en ny burk och gärna färdig byggd, kan tänkas köpa delar och plocka ihop själv men då ska det vara ganska mycket mer "kraft för pengarna".

Jag ser helst att priset hamnar runt 15 000 kronor men kan tänkas lägga upp till 20 000 sek om det är nödvändigt för World of warcraft + streaming (Men de tror ja inte va)

Gällande butik och dylikt så kvittar det för mig, är mer ute efter bäst dator för pengarna. Ser gärna att burken håller iaf 3 år framåt för WoW då jag inte spelar något annat så behöver vi endast ta wow i beakt.

Tack på förhand för tips!

Hälsningar,
Danne

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"

Permalänk
Medlem

Om du endast ska köpa en dator till WoW så är det sjukt onödigt att gå upp så mkt i pris som du säger.
Du klarar dig lätt på en mkt billigare dator eftersom WoW är riktigt dåligt optimerat men eftersom du tänkt streama så är en i7a på sin plats iaf.

Men visst, jag resonerar så att när man väl köper något så är det ingen idé att snåla.
Jag hade satsat på detta, dock lite overkill för just wow men riktigt nice delar och du är säkrad för framtiden. Skulle du vilja dra dubbla grafikkort i framtiden så borde du dog ta ett lite kraftigare nätagg än vad jag lade till i kundvagnen. Men det grafikkortet är sjukt jävla bra så det ska inte alls behövas, framförallt inte om du bara spelar wow.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/7625472/dator

Valde inet.se nu men självklart skulle man ju kunna köpa delarna från olika butiker och där med få ännu bättre priser.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Skrivet av Lindhan:

Om du endast ska köpa en dator till WoW så är det sjukt onödigt att gå upp så mkt i pris som du säger.
Du klarar dig lätt på en mkt billigare dator eftersom WoW är riktigt dåligt optimerat men eftersom du tänkt streama så är en i7a på sin plats iaf.

Men visst, jag resonerar så att när man väl köper något så är det ingen idé att snåla.
Jag hade satsat på detta, dock lite overkill för just wow men riktigt nice delar och du är säkrad för framtiden.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/7625472/dator

Valde inet.se nu men självklart skulle man ju kunna köpa delarna från olika butiker och där med få ännu bättre priser.

Jag samtycker i övrigt, men att sitta på 8GB RAM om man ska dra runt WoW i ok upplösning och grafik och streama samtidigt kommer nog kännas lite. Givetvis är det en lätt uppgradering framöver men i så fall hade jag nästan kört på 1x8GB hellre än 2x4GB för att spara en slot för att senare kunna gå upp mer om man vill utan att behöva slänga bort RAM-stickor. Jag säger detta endast för att jag själv idag sitter med 4x4GB och ångrar det något obeskrivligt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Jag samtycker i övrigt, men att sitta på 8GB RAM om man ska dra runt WoW i ok upplösning och grafik och streama samtidigt kommer nog kännas lite. Givetvis är det en lätt uppgradering framöver men i så fall hade jag nästan kört på 1x8GB hellre än 2x4GB för att spara en slot för att senare kunna gå upp mer om man vill utan att behöva slänga bort RAM-stickor. Jag säger detta endast för att jag själv idag sitter med 4x4GB och ångrar det något obeskrivligt.

Aa jo, är beredd att hålla med där.
Antingen kör man 8GB direkt och uppgraderar senare om man känner att det behövs eller så kör man 16GB direkt bara.
Dock så vill man ju dra nytta av "Dual-Channel"? Därav mitt val av två stickor men köper man x2 8GB stickor så får man ju det också.
Antingen x2 4GB stickor eller x2 8GB stickor är det han borde gå efter!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne-1991:

Hej!

Jag tänkte införskaffa en ny Dator då min börjar slöa sig lite nu efter 6 års trogen leverans av härliga spel-moments. Jag vill ha en ny burk och gärna färdig byggd, kan tänkas köpa delar och plocka ihop själv men då ska det vara ganska mycket mer "kraft för pengarna".

Jag ser helst att priset hamnar runt 15 000 kronor men kan tänkas lägga upp till 20 000 sek om det är nödvändigt för World of warcraft + streaming (Men de tror ja inte va)

Gällande butik och dylikt så kvittar det för mig, är mer ute efter bäst dator för pengarna. Ser gärna att burken håller iaf 3 år framåt för WoW då jag inte spelar något annat så behöver vi endast ta wow i beakt.

Tack på förhand för tips!

Hälsningar,
Danne

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7625580/2015-01-18

Permalänk

Ohh shit va läckert med massor av svar! Tack så mycket

Och alla dessa ovanstående burkar klarar av world of warcraft + streaming i 1080p? (:

Edit: Anledningen till att jag dubbelkollar är för att jag upplevt lagg senaste halvåret när jag streamat på min burk. Har fungerat utmärkt för endast wow dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Danne-1991
Ja utan några som helst problem, kmr flyta som en dröm även med 1080-stream på.

Visa signatur

Permalänk

Fan vad läckert, då blir och spendera lite pengar snart då! Återkommer med vilken/vad jag väljer när jag väl bestämt mig:)

Visa signatur